Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Coach tbv de Administratie Participatiewet

Nijkerk

Kolkstraat 27, 3861 AK Nijkerk, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€80 24 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

23 jun 2022

Organisatie
Nijkerk is een mooie middelgrote gemeente, centraal in Nederland, met de mooie natuur van de Veluwe om de hoek en de levendigheid van de Randstad voor de deur. Een dynamische gemeente met ruim 44.000 inwoners verdeeld over de kernen Nijkerk, Hoevelaken en Nijkerkerveen. Samen met ongeveer 350 collega’s zetten we ons dagelijks in om ervoor te zorgen dat wonen, werken, ondernemen en recreëren in onze gemeente prettig, sociaal, veilig en toekomstbestendig is.

Je wordt regelmatig uitgedaagd om het beste uit jezelf te halen. De combinatie van betrokken collega’s, inhoudelijke vakkennis en ontwikkelmogelijkheden zorgen voor een fijne werkplek. Persoonlijke groei en teamontwikkeling is belangrijk. Dat betekent dat we ondernemen, kritische vragen stellen en onszelf willen verbeteren. Korte lijnen, prettige communicatie en veel vrijheid, dat typeert ons.

Gemeente Nijkerk is een sociale werkgever die investeert in een goede balans tussen werk en privé en jouw ontwikkeling. Herken je je in de kernwaarden eigenaarschap, verantwoordelijkheid, vertrouwen en eigen kracht, dan ben je van harte welkom om te solliciteren. Als gemeente faciliteren we initiatieven vanuit de samenleving en zoeken we de samenwerking zowel lokaal als regionaal. Werk je bij ons, dan ben je een zelfstandige, ondernemende en flexibele professional.

Opdracht
Voor het team administratie Sociaal Domein zijn wij op zoek naar een inhoudelijke coach.

Tot jouw kerntaken zullen behoren:

  • Samen met de Teamleider Beleid en Administratie Sociaal Domein de opleidings- en ontwikkelbehoefte van de medewerkers Administratie in beeld brengen;

  • Coachen en scholen van de medewerkers op de inhoud van hun functie bij bovengenoemde taken;

  • Werkverdeling inzichtelijk maken binnen administratie en onderlinge vervanging van taken borgen;

  • Werkprocessen tegen het licht houden en herijken samen met de medewerkers en applicatiebeheer sociaal domein;

  • Monitoren van het ontwikkeltraject van de medewerkers en bespreken voortgang met hen en in driegesprek met Teamleider;

  • Daarnaast bij drukte in de uitvoering ook reguliere werkprocessen oppakken.

Teamomschrijving
De administratie van het Sociaal Domein bestaat uit twee subteams voor de ondersteuning van Participatie, Wmo en jeugd.

Het subteam  Participatie zorgt voor ondersteuning van de uitvoerende teams, op inhoudelijk en financieel gebied. Via het berichtenverkeer wordt er opdracht gegeven aan zorgaanbieders zodat de juiste zorg kan worden ingezet voor de inwoners. De administratie voert de betalingen en herberekingen uit voor de uitkeringen ihkv de Participatiewet en verwerkt rapporten in de uitkerings- en cliëntenadministratie aan de hand van rapporten en beschikkingen. Voor de participatiewet en bijzondere bijstand zorgt het administratieteam ook dat de betalingen worden klaargezet voor financiën.

Tot de taken van een medewerker administratie Participatiewet behoren:                                                                                                                     

  • verzorgen van het jaarwerk en maken aansluiting met het grootboek financiën;

  • signaleren knelpunten en doet verbetervoorstellen;

  • beheer tussenrekeningen;

  • verwerken rapporten in de uitkerings- en cliëntenadministratie aan de hand van rapporten en beschikkingen;

  • uitvoeren de betalingen en herberekingen voor de uitkeringen ihkv de Participatiewet;

  • voeren executoriale beslagen in de administratie en verstrekken informatie aan beslagleggers;

  • verstrekken uitbetalingen en voorschotten op uitkeringen, declaraties en overige uitgaven;

  • signaleren achterstanden in betalingen, zorgdragen voor het versturen van herinneringen en aanmaningen en verwerken ontvangsten in de debiteurenadministratie;

  • rappelleren over tijdigheid en wijze van aanlevering van gegevens (o.a. afdracht belastingdienst);

  • beoordelen en verwerken verzoeken om toewijzing;

  • verwerken declaraties tbv de Wmo.

  • samenwerken met andere teams en zorgen voor afstemming in de realisatie van de gezamenlijke doelen;

Wat vragen wij?
Voor het subteam Administratie Participatiewet zoeken we een ervaren en gedreven administratieve kracht met minmaal coachende of leidinggevende ervaring in de Participatiewet en op een Debiteurenadministratie Sociaal domein. Ervaring met het berichtenverkeer is welkom.

Je hebt aantoonbaar meerdere jaren werkervaring op een uitkeringsadministratie en hebt overstijgende financiele kennis. Je hebt kennis van de Participatiewet en bent bekend met de Wmo. Daarnaast ben je bekend met het berichtenverkeer en je hebt kennis en ervaring met Suite. Tenslotte zou het fijn zijn als je kennis hebt van WIZ Portaal.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op een uitkeringsadministratie;

  2. Uurtarief maximaal € 80,- exclusief BTW / Inclusief reis - en werk verkeer kosten en Fee Flextender.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 5 jaar werkervaring als medewerker op een uitkeringsadministratie binnen het sociaal domein (30 punten);

  2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als coach/begeleider/opleiden van medewerkers op een uitkeringsadministratie (25 punten);

  3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het opnieuw inrichten van werkprocessen op een uitkeringsadministratie / administratie sociaal domein (15 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met het berichtenverkeer Wmo en het begeleiden/coachen van collega’s hierin (10 punten);

  5. Afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau (10 punten);

  6. Aantoonbare werkervaring met gemeentelijke financiën (10 punten).

Competenties

Je bent een mensenmens die collega’s meeneemt in de inhoud en verder brengt in hun functioneren. Je bent een sparringpartner voor de Teamleider en samen met hem maak je een ontwikkelplan voor samenwerking tussen de medewerkers van de administratie en de administratie als geheel.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr, waarvan je geacht wordt minimaal twee dagen op locatie aanwezig te zijn

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 5 juli 2022 van 13:00 uur tot 16:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 1 juli 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.