Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Sr. Business Controller

Laan van Puntenburg 100, 3511 ER Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€100 36 Utrecht

Begindatum:

30 mei 2022

Einddatum:

30 nov 2022

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

11 mei 2022

                                                                                ???????          ???????          ???????          ???????          ???????          ???????          
Inhuuropdracht

Functie/Opdracht: ???????Senior Business Controller
Locatie: Utrecht / Thuis (50/50)
Startdatum: 30 mei 2022
Einddatum: 6 maanden
Optie op verlenging: Ja
Uren per week: 36 uur. 32 uur is bespreekbaar
Uiterlijk aanbieden voor: 16 mei 10:00
Selectiegesprekken zijn op:  Woensdag 18 mei tussen 10.00 en 14.00 in Utrecht
Maximum tarief: €100,-
Let op: Bovenstaand maximum tarief is een maximaal all-in uurtarief, dus inclusief o.a. reiskosten en eventuele vergoedingen en inclusief de fee(s) voor onze contractmanager FastFlex. Het door jou aangeboden tarief is bepalend bij de selectie van kandidaten en is indicatief, dit houdt in dat NS nog onderhandelt over tariefsverlaging.
___________________________________________________________________________________________________

Zo werkt het:
Je komt te werken als senior business controller voor de afdeling Netwerkontwikkeling & Ontwerp (NO). Jij adviseert en draagt bij aan het toekomstig dienstregelingsaanbod voor Nederland. Daarnaast lever je een belangrijke bijdrage aan het respectievelijk opzetten van de architectuur van één datafundament voor de assetbesturing en aan de KPI-sturing voor de verschillende dienstregelingstermijnen. De deelopdrachten hebben onderlinge raakvlakken, jij bent de linking pin en borgt dat binnen de verschillende gremia wordt uitgegaan van dezelfde uitgangspunten en definities. Hieronder een greep uit de werkzaamheden, behorende bij de drie deelopdrachten:

Doel: Opzetten van KPI-sturing op het gebied van rendement in de verschillende dienstregelingstermijnen in balans met de andere KPI’s.

Werkzaamheden: Je gaat vanuit Business Control in team Cockpit NO, samen met o.a. procesleiders, kennisdragers en MT leden, de besturing inrichten op de verschillende dienstregelingstermijnen. Daarbij moet je o.a. denken aan:
  • Vaststellen van de te hanteren rendements-KPI’s, voor de termijnen waar dit nog niet is gebeurd
  • Definities harmoniseren en vaststellen
  • Governance inrichten m.b.t. targetsetting, aansluitend op de control cyclus van NS
  • Ondersteunen bij de inrichting van besturing van de dienstregelingstermijn
Doel: Vaststellen hoe we tot een architectuur schets komen voor het neerzetten van één datafundament voor de assetbesturing inclusief tooling t.b.v. forecasting.

Werkzaamheden: Je gaat vanuit Business Control, samen met de Product Owners, kennisdragers en Data Architecten, zorgdragen voor het neerzetten van één datafundament voor de assetbesturing inclusief tooling t.b.v. forecasting. Daarbij moet je o.a. denken aan:
  • Harmonisatie gebruikte definities in realisatie- en planfase(s) per Asset
  • Beschrijven processen waarin we onze assets besturen, gerelateerd aan de strategische KPI’s binnen NS
  • Ondersteunen bij ontwikkelen architectuur schets voor het inrichten van de besturing waarbij realisatie en plan in de combinatie van Operatie en Finance bij elkaar komen
  • Periodieke validatie data als onderdeel van het ontwikkelproces
Doel: Uitvoeren dienstregeling studies en optimalisatie van het huidige proces

Werkzaamheden: Voor de dienstregeling wordt continue gestuurd op de balans tussen vraag en aanbod ten behoeve van de bezettingsgraad in de trein. De afdeling Netwerkontwikkeling & Ontwerp haalt actief de wensen van interne en externe stakeholders op, om tot nieuwe productstappen te komen. Potentiële productstappen worden integraal afgewogen op klantwensen, KPI’s, rendement en uitvoerbaarheid. In samenwerking met ontwerpers, vervoersdeskundigen, KPI-regisseurs en stakeholdermanagers:
  • Beoordelen van en adviseren over verschillende dienstregelingsvarianten, waarbij jij de expert bent op het gebied van rendement
  • Adviseren over aanpassingen en optimalisaties in huidige tooling en proces??????? 
Hier gebeurt het:
Je maakt onderdeel uit van een gedreven, ondernemend en divers control team waarin veel van de organisatie bij elkaar komt. Collega's van het Bedrijfseconomisch Bureau kijken ver vooruit op basis van strategische kentallen en je directe collega van Business Control Hoofdrailnetwerk (HRN) weet alles van de HRN-concessie en de afspraken met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

De belangrijkste interne klant is de afdeling Netwerkontwikkeling & Ontwerp. NO is dé afdeling binnen NS waar dagelijks 300 medewerkers een bijdrage leveren aan de totstandkoming van hoogwaardige integrale logistieke producten. Dit met als doel om ervoor te zorgen dat NS - nu en in de toekomst - een aantrekkelijk, maakbaar en betaalbaar productaanbod kan realiseren voor reizigers, overheden en andere stakeholders. Alles wat nodig is om tot een optimaal treinaanbod te komen, komt samen in deze dynamische afdeling. NO is verantwoordelijk voor een totaalbudget van maar liefst 1,3 miljard euro per jaar, waarvan het grootste deel voor materieel.

Dit neem je mee:
  • WO werk- en denkniveau op bedrijfseconomisch gebied of vergelijkbaar
  • Meer dan 7 jaar ervaring als business controller of vergelijkbaar
  • Ruime ervaring met architectuurprincipes en ontwerpmethodieken voor ontwikkelen datafundament
  • Ervaring met optimaliseren van processen en KPI-sturing
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden
Op NS kun je rekenen
Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.