Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Nederlandse Spoorwegen (NS)
Logo van Nederlandse Spoorwegen (NS)

Marketeer Retail

Laan van Puntenburg 100, 3511 ER Utrecht, Nederland

Sluit over 3 dagen

Begindatum:

4 feb 2026

Einddatum:

21 aug 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

12 dec 2025
Opdracht tarief 95Opdracht uren 36

Omschrijving

Reizigers kunnen bij meer dan 300 winkels op de Nederlandse stations terecht voor een goede kop koffie of een lekkere maaltijd voor onderweg. Maar de wens van onze reiziger verandert, als ook de trends binnen de out of home markt. Vanuit ons winkelaanbod willen wij met deze veranderende klantwens en trends meegaan. Sterker nog, we zijn ´m liever een stapje voor. Dan leveren wij een dienstverlening van hoge kwaliteit én kunnen we onze reizigers verrassen. Onze retail formules Kiosk, StationsHuiskamer, Julia’s en Grab&Go Automaten bevinden zich in het hart van het reizigersdomein. In de rol van marketeer retail zorg jij voor het ontwikkelen en realiseren van de marketingstrategie, jaarplannen én uitingen om de verkoop van onze producten te stimuleren, brand awareness te verhogen en daarmee een optimaal resultaat te behalen voor onze eigen formules. Je werkt samen met ons reclamebureau om je ideeën door te vertalen naar campagnes en activaties, en betrek je uiteraard de medewerkers uit de operatie om van jouw plan een groot succes te maken. 

Met jouw conceptueel vermogen, resultaatgerichte en gedreven instelling ben jij onmisbaar bij het;

  • Op basis van klantinzichten, groeitrends en marktontwikkelingen, ontwikkelen van de off- en online marketingstrategie van onze formules;
  • Vertalen van de middellange termijnstrategie naar marketingdoelstellingen in een jaarlijks op te stellen formuleplan in samenwerking met Format Management en Category Management en de leveranciers waarbij trendsettende activiteiten en conversie worden gerealiseerd;
  • In samenwerking met ons reclamebureau ontwikkelen en realiseren van succesvolle on- en offline campagnes, activaties en reclame-uitingen;
  • Vergroten van de merkbekendheid, overweging, en klantpenetratie onder (potentiële) klanten;
  • Bijdragen vanuit marketing- en communicatie perspectief aan de ontwikkeling en uitvoering van strategieën op thema’s zoals bijvoorbeeld prijs & promotie en gezond & plantaardig.

Eisen

  • Een afgeronde hbo opleiding, bij voorkeur in de richting van marketing en/of communicatie;
  • Minimaal 5 jaar recente en aantoonbare werkervaring binnen marketing of brand management in een commerciële omgeving;
  • Je hebt gewerkt binnen marketing of brand management bij (convenience) retail en/of food(service);
  • Je hebt ervaring met het samenwerken met reclame bureaus; 
  • Je bent eerder verantwoordelijk geweest voor de volledige marketing strategie, jaarplannen en de uitvoering daarvan; 
  • Je bent klantgericht, vernieuwend, creatief en communicatief vaardig;
  • Je bent zelfstandig maar ook een sterke teamplayer;
  • Een hoge mate van verantwoordelijkheidsgevoel en in bezit van ‘can do’ mentaliteit;
  • Met een gezonde dosis zelfvertrouwen en je kracht anderen te overtuigen ben je in staat om resultaten te behalen;
  • Met gemak vertaal jij de formulevisie naar concrete marketingplannen voor onze eigen formules.

Wensen en competenties

Organisatie en team

NS Stations brengt stationsgebieden tot leven. Door er gebieden van te maken waar mensen kunnen aankomen, vertrekken, wonen, werken, leren en ontspannen. Veilig en comfortabel. Hiermee creëren we multifunctionele, aangename en leefbare stationsgebieden met een uitgebreid aanbod aan service, producten en diensten. Met als resultaat: een aantrekkelijke plek waar miljoenen mensen ons wekelijks bezoeken en waar bedrijven zich graag willen vestigen.

Jouw stoel staat klaar op de 7e verdieping van ons servicekantoor met een prachtig uitzicht over de sporen van Station Utrecht Centraal. Hier werk je nauw samen met de twee Format Managers en andere drie marketeers uit het team en met de collega’s van Category Management. Samen met de marketeers ben je verantwoordelijk voor het bedenken van conversie gerelateerde activiteiten, analyseren en optimaliseren van acties en op een juiste manier de doelgroepen aanspreken.

Gespreksinformatie

Selectiegesprekken: vrijdag 19 december tussen 09:00 en 12:00 uur in Utrecht. 

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Niets over bekend.

Hybride: Utrecht/Thuiswerkplek.

Aantal professionals of FTE: 1 professional

Overig algemeen:

Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur