Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Omgevingsdienst Rivierenland
Logo van Omgevingsdienst Rivierenland

Teammanager /kwartiermaker Bedrijfsvoering

Omgevingsdienst Rivierenland

J.S. de Jongplein 2, 4001 WG Tiel, Nederland

Sluit over 5 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

13 dec 2025
Opdracht tarief 125Opdracht uren 28 - 36

Omschrijving

Onze omgeving verandert continu en daarmee veranderen de eisen die aan Omgevingsdienst Rivierenland worden gesteld, bijvoorbeeld op het vlak van dienstverlening en robuustheid. Ook is onze organisatie de afgelopen jaren sterk gegroeid en zal de komende jaren verder gaan groeien. Daarnaast blijft de wetgeving continu aan het veranderen.

Recent is een tussenevaluatie uitgevoerd van een eerder ingezette organisatieverandering met aanbevelingen om de beoogde veranderingen te versterken. Daarom is ODR vanaf augustus een door-ontwikkeltraject ingegaan dat begeleid wordt door een externe partij. Daarop aansluitend is het MT gestart met een MD traject.

Vanwege alle ontwikkelingen en de nog onzekere uitkomsten van het ingezette ontwikkeltraject, is de wens om voor team Bedrijfsvoering voorlopig een Teammanager /kwartiermaker te zoeken op interim basis. Dit team bestaat uit een 8-tal sub teams zoals HR, Financiën & Control, Accountmanagement, Communicatie, Secretariaat maar ook Inkoop en Bestuurs- en Directieadvies. De professionals adviseren gevraagd en ongevraagd ODR breed.

We zoeken een professional die tijdelijk de rol van Teammanager Bedrijfsvoering op zich kan nemen en een nieuw te vormen team gaat realiseren voor de ODR Bdv De teammanager haalt elke dag het beste uit de medewerkers van Team Bedrijfsvoering naar boven. Hij daagt deze groep professionals graag uit en geeft hen verantwoordelijkheid. Zo geeft hij samen met de professionals vorm aan de strategische agenda van de organisatie. Een organisatie die volop in ontwikkeling is en waarin hij een belangrijke schakel is.

De teammanager speelt een belangrijke rol in het vertalen van de strategische agenda naar de werkzaamheden binnen het team. Eén van de belangrijkste taken is vorm en inhoud geven aan integraal management en de samenwerking met andere teams binnen de organisatie verder te stimuleren.

De teammanager is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de werkzaamheden binnen het team. Hij geeft leiding aan de professionals op basis van kennis van de inhoudelijke thema's. Hij maakt resultaatafspraken en stuurt en schept de randvoorwaarden om de beoogde resultaten te kunnen halen. Hij is iemand die over de vakgebieden heen kan kijken. Hij faciliteert en levert een bijdrage aan de optimalisering van de totale organisatie.

Samen met de overige teammanagers en de directie vormt de teammanager Bedrijfsvoering het MT van de organisatie. Hij heeft daarbij oog voor het gezamenlijk resultaat en voor cultuur. Als teammanager werkt hij samen met de andere MT-leden als één team en is hij in staat elkaar onderling te vervangen.

Eisen

  • 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het aansturen van zelfstandige professionals;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met organisatieontwikkeling en de dynamiek van een politiek-bestuurlijke omgeving;
  • Een maximum uurtarief van € 125,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer én fee Flextender;
  • Het door inschrijver/kandidaat aangegeven tarief kan na minimaal 12 maanden inzet jaarlijks worden geïndexeerd op basis van de CPI;
  • Kandidaat heeft een beroepsaansprakelijkheidsverzekering met de minimale verkeringswaarde die overeenkomt met de totale opdrachtwaarde (zie: https://www.odrivierenland.nl/wp-content/uploads/sites/7/2022/11/Overzicht-minimale-verzekeringswaarde.pdf).

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als (team)manager binnen een Omgevingsdienst/gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met organisatieontwikkeling en het coachen van teams.

Competenties

  • Je bent een adviseur en sparringpartner op DT- en MT-niveau;
  • Je hebt een stevige persoonlijkheid;
  • Je bent een coachend leider, laat mensen hun verantwoordelijkheid nemen;
  • Je hebt daadkrachtig;
  • Je bent resultaat- en klantgericht, accuraat en proactief.

Organisatie en team

Opdrachtgever
De organisatie
Bij ODR zet jij je samen met ruim 200 andere collega’s in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Maar we doen meer. We hebben veel kennis in huis en delen deze graag. Zo adviseren we de gemeenten en andere partijen o.a. over de leefomgeving, bouw, milieu, energie, archeologie, bodem, lucht en natuur. Ook houden we voor heel Gelderland toezicht op de afval- en grondstoffen ketens om milieucriminaliteit te voorkomen. We zijn een open en naar buitengerichte organisatie en zijn graag van meerwaarde.

Ons mooie en sfeervol ingerichte kantoor staat in Tiel, waar jij kunt parkeren voor de deur. Ook het treinstation is op loopafstand. Binnen het kantoor zijn er ruimten om te werken en te ontmoeten. Er is een goede, informele werksfeer en volop ruimte voor ontwikkeling en groei.

Gespreksinformatie

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 22 december 2025 09:30. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 18 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 2x 3 maanden

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee administratieve partner
administratieve partner brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur