Fullstack ontwikkelaar

Laan van Puntenburg 100, 3511 ER Utrecht, Nederland

Sluit over 4 dagen
95 36 Utrecht

Begindatum:

28 okt 2025

Einddatum:

27 okt 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

3 okt 2025

Omschrijving

Dit ga je doen

Je werkt aan een applicatie, KnoT, die binnen de logistieke plankolom snel inzicht moet gaan bieden in de maakbaarheid van de logistieke puzzels op de rangeer- en opstelterreinen (de Knoop). Dit zogenaamde knoopplan willen we zo laat mogelijk in de tijd pas maken. KnoT biedt ondersteuning om in de fase voorafgaand aan deze knoopplanning inzicht krijgen in de maakbaarheid van de knooppuzzel en inzichtelijk te krijgen welke capaciteit van rangeermachinisten we nodig zullen hebben voor het knoopplan. Zonder dat inzicht zijn we niet in staat om kort voor de uitvoering pas een knoopplan te maken en zijn we als NS minder wendbaar bij het inspelen op de behoefte van de klant.

Je bent onderdeel van het agile ontwikkelteam en je schakelt regelmatig met eindgebruikers: dat zijn de knoopanalisten die in hetzelfde cluster werken als jij. Je ontwikkelt mee aan GUIs en visualisaties die analisten in staat stellen hun analyses te beoordelen en je ontwikkelt de engine die geautomatiseerd toetsen uitvoert.

Verantwoordelijkheden:

  • Het vertalen van use cases, user stories en non-functional requirements naar een implementatie;

  • Oplossen van problemen, beheren, door-ontwikkelen en continu verbeteren van de software. Dat doe je in nauwe samenwerking met jouw ontwikkelteam;

  • Het bewaken en verbeteren van de softwarekwaliteit door testautomatisering;

  • Het uitvoeren van reviews op software en specificaties;

  • Nauw samenwerken in jouw ontwikkelteam, op de Scrum- en Agile manier.

Eisen

  • WO/HBO werk- en denkniveau of diploma in een betarichting, bijvoorbeeld Informatica of een technische opleiding;

  • Minimaal 3 jaar ervaring met Python en React;

  • Ervaring met het ontwikkelen van REST API`s (met behulp van FastAPI);

  • Ervaring met containers (docker);

  • Kennis van Relationele databases;

  • Je hebt een uitstekende beheersing (zowel mondeling als schriftelijk) van de Nederlandse taal.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je beschikt over Next.js kennis;

  • Je beschikt over kennis en ervaring met Azure;

  • Je beschikt over ervaring met PostgreSQL.

Competenties

  • Teamspirit. Met jouw flexibiliteit en vermogen om multidisciplinair samen te werken versterk je jouw team.

  • Verantwoordelijkheidsgevoel. Jouw werk heeft namelijk impact op al het Nederlandse treinverkeer.

Organisatie en team

Op NS kun je rekenen
Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

Hier ga je werken
Het cluster ‘Knoop & Service’ is één van de zeven clusters binnen het resultaat gebied (RG)5: “Ontwikkelen, plannen, bijsturen en verzorgen treindienst”. Binnen dit cluster ontwikkelen we processen, inzichten en ondersteunende IT voor de logistieke puzzels op de rangeer- en opstelterreinen (de Knoop). Samen zorgen we ervoor dat alle 750 treinen ’s nachts kunnen worden opgesteld en ‘s ochtends op de juiste plaats en tijd klaarstaan voor de reiziger: schoongemaakt, nagekeken, en technisch onderhouden. We richten ons hoofdzakelijk op alle ICT die nodig is om onze opstelterreinen optimaal te benutten, van planning- tot bijsturingsapplicaties. Je werkt bij voorkeur op de maandag en woensdag op kantoor. 

Team KnoT is onderdeel van dit cluster en werkt aan een applicatie die ervoor zorgt dat de activiteiten op de Knoop optimaal aansluiten op de dienstregeling van NS.

Het team is ook onderdeel van een keten in het applicatielandschap van NS. Dit betekent dat je veel zult schakelen met andere teams binnen de keten om ervoor te zorgen dat alles werkt zoals nodig. Uiteraard heb je ook veel contact met gebruikers. Binnen het team wordt op de Agile-Scrum manier gewerkt. Dit betekent dat in het werk dat wordt uitgevoerd de klantwaarde centraal staat. Samen met je team heb je als doel om zelf-organiserend en multifunctioneel te zijn.

Gespreksinformatie

Selectiegesprekken: op maandag 13 en dinsdag 14 oktober in Utrecht. 

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Startdatum: 28-10-2025
Einddatum: 27-10-2026
Locatie: Utrecht/Thuiswerkplek. 
Uiterlijk aanbieden: dinsdag 7 oktober om 16:55 uur. 
Maximum tarief*: €95-, 
*Let op: Bovenstaand tarief is een max. all-in uurtarief (incl. o.a. reiskosten, faciliteiten, eventuele vergoedingen en de fee(s) voor onze contractmanager, excl. btw). Het tarief weegt mee in het selectieproces.


Optie tot verlenging
Ja, maximaal 1 jaar.

CV-eisen
Bij elke aanbieding vragen we aanbieders om een voorblad op te nemen bij het cv. Op dit voorblad worden de beoordelingscriteria van de betreffende aanvraag opgenomen. Onder elk criterium zien we graag een korte motivatie waarom jouw aanbieding hieraan voldoet.

Het voorblad kan je hier vinden: https://inhuurns.my.site.com/vmsvisualforce/a0n58000002TChm. Zonder voorblad wordt de aanbieding niet in behandeling genomen.

Aanvullend

  • Je gaat ermee akkoord dat er gedurende de looptijd van deze opdracht, tot een maximum van 24 maanden, geen indexatie van het uurtarief zal plaatsvinden.

  • Je gaat akkoord met een achtergrondonderzoek na gunning (VOG, geheimhoudingsverklaring, integriteitsverklaring en vragenlijst). De documenten t.b.v. dit onderzoek dienen vóór aanvang van de opdracht te zijn ingestuurd zodat er tijdig gescreend kan worden.

  • Je bent in de afgelopen twee jaar niet in dienst geweest bij NS middels een arbeidscontract voor bepaalde of onbepaalde tijd.

  • Je hebt de werkwijze en voorwaarden van NS Inhuurdesk middels onderstaande link gelezen en gaat hiermee akkoord. https://www.werkenbijns.nl/werkwijze-envoorwaarden

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur