Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

CRM Specialist

Laan van Puntenburg 100, 3511 ER Utrecht, Nederland

Sluit over 2 dagen
85 36 Utrecht

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

22 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Dit ga je doen

Onze specialisten gebruiken de nieuwste technieken om de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste doelgroep te brengen. We werken daarbij in agile teams om onze expertise en slagkracht te vergroten. Als CRM Specialist bij het resultaatcluster Consument ben jij hierin een essentiele speler. Het is jouw taak om op data gedreven wijze, gepersonaliseerde journeys te ontwikkelen en te implementeren. Je maakt hierbij gebruik van o.a. het CDP (Blueconic) en kijkt op basis van kwalitatieve en kwantitatieve data wat werkt en wat niet. Je vindt het leuk om te experimenteren en resultaten te analyseren om continu te verbeteren. Zo streef je naar het realiseren van een groei in het reizen van de bestaande reizigers. Je snapt goed hoe de verschillende kanalen hierbij een rol kunnen spelen. Verder heb je ervaring met het activeren van klanten, het verhogen van loyaliteit en het verlagen van churn. Je vind het leuk om samen te werken met marketeers, e-commerce en content specialisten in het team om maximale bijdrage te leveren aan de doelstellingen. Ook krijg je energie van de samenwerking met andere CRM specialisten binnen NS met als doel van elkaar te leren en steeds persoonlijker en effectiever met onze doelgroepen te interacteren. Als expert weet jij als geen ander hoe je het potentieel van gepersonaliseerde marketing binnen de verschillende kanalen kan benutten. Je deinst niet terug voor targets en deadlines werkt graag samen met een team in een agile, datagedreven werkomgeving.

Een greep uit jouw werkzaamheden

  • Je verzamelt, analyseert en interpreteert klantdata om inzicht te krijgen in behoeften en gedrag, wat de basis vormt voor het creeren van steeds effectievere journeys.
  • Je ontwerpt op basis van data inzichten strategieen voor optimale klantreizen, van leadgeneratie tot conversie en loyaliteitsprogrammas, en implementeert deze in samenwerking met het team.
  • Je bouwt journeys, e-mails en selecties in e-mail tooling die passen bij de customer journey. Je doet dit op data gedreven wijze. Je zet e-mails klaar / vult templates voor realisatie.
  • Je monitort de effectiviteit van de CRM-strategieen en rapporteert de resultaten aan relevante stakeholders, waarna je strategieen aanpast en optimaliseert voor voortdurende groei en verbetering.
  • Je kijkt samen met experts uit het Activatieteam naar de invulling van en het optimaliseren van de online customer journey over verschillende kanalen heen.
  • Je vertaalt lange termijn strategie door naar concrete werkzaamheden.
  • Je initieert verbeteringen d.m.v. a/b-testen en data-inzichten zodat de belangrijkste KPIs behaald worden.
  • Je zorgt voor het vergroten van de huidige database, kwalitatieve lead generatie en actieve en loyale klanten.
  • Je bent in staat om communicatie over verschillende digitale kanalen heen inzetten, zodat de consument reiziger een naadloze digitale journey ervaart
  • Je kunt inspelen op digitale touchpoints (web, app, socials) d.m.v. relevante en persoonlijke communicatie, service en aanbiedingen richting (potentiele) reizigers

Eisen

  • Je hebt een HBO- of WO-opleiding, bij voorkeur in Marketing, Business of IT.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring opgedaan als CRM Specialist of Marketeer.
  • Je bent data-gedreven en hebt ervaring met verschillende Marketing Automation tools
  • Ervaring met Marketing Automation tools Selligent en Blueconic is een pre
  • Uitstekende analytische vaardigheden en het vermogen om complexe data eenvoudig te vertalen naar effectieve communicatie.
  • Proactieve houding met een passie voor innovatie en continue verbetering.
  • Je hebt een uitstekende beheersing (zowel mondeling als schriftelijk) van de Nederlandse taal.
  • Sterke communicatieve vaardigheden en het vermogen om te werken in multidisciplinaire teams.
  • Ervaring met email marketing is een pre
  • Ervaring met customer life cycle is een pre

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met Marketing Automation tools Selligent en Blueconic
  • Ervaring met email marketing
  • Ervaring met customer life cycle

Competenties

  • Resultaatgericht: je bent steeds op zoek naar manier om resultaten te verbeteren door te testen, te analyseren, te leren en te verbeteren.
  • Proactief: je bent zelf startend, neemt initiatief en creatief en vind het leuk om samen te werken met collegas uit het team en andere CRM specialisten binnen NS
  • Klantgericht: je denkt en handelt vanuit klantinzichten en laat deze inzichten leidend zijn voor acties die je onderneemt. Je vindt het leuk om klantinzichten op te halen en te vertalen naar acties.
  • Handson: je houdt er van praktisch te schakelen waarbij je ook je analytische capaciteiten in zet; van idee naar uitwerking naar resultaat.
  • Nauwkeurigheid: je bent precies in je werk en gaat vertrouwelijk om met alle data. Je snapt dat de gevolgen van fouten in selecties kunnen leiden tot reputatieschade, extra contactdruk en boetes.

Organisatie en team

Hier ga je werken

Je komt terecht in het ervaren Activatieteam in het Cluster Consumenten. In het team vind je verschillende expertises zoals data analyse, e-mailmarketing, campagne marketing en content marketing. Het team bedient alle particuliere abonnementhouders van NS, met de bijbehorende data en campagnes. Dit doet het Activatieteam door middel van aanbiedingen, inspiratie, gepersonaliseerde content vanuit verschillende kanalen zoals met name E-mail, Web en App.

Op NS kun je rekenen

Werken bij NS betekent dat jij het verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

Gespreksinformatie

Startdatum: 1-10-2025

Einddatum: 31-03-2026

Locatie: Utrecht

Uiterlijk aanbieden: 24-09-2025 13:00 uur

Selectiegesprekken: 2-10-2025

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Deze opdracht is alleen geschikt voor kandidaten die in loondienst zijn en waarvoor loonbelasting en premies volks- en werknemersverzekeringen (WW, WAO, WIA en ZW) worden afgedragen. Deze opdracht is niet geschikt voor zelfstandig ondernemers en professionals (waaronder zzpers) die zichzelf uitlenen. Deze opdracht is ook niet geschikt voor de directeur-grootaandeelhouder die niet is verzekerd voor de werknemersverzekeringen.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur