Secretaris commissie bezwaarschriften/Jurist

Inhuurdesk

Jacob van Campenweg 55, 3067 LH Rotterdam, Nederland

Sluit over 4 dagen
115 36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

5 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor het team Juridische Zaken, Openbare Orde & Veiligheid en Inkoop bij het thema Koers zoeken wij twee juristen voor de rol van: secretaris commissie bezwaarschriften voor 24 tot 36 uur per week

Opdracht

Werkzaamheden secretaris:

  • coördinatie bezwaarschriften, beoordelen aanpak en bewaken van een goed verloop van het bezwaarschriftenproces;

  • voorbereiden en houden van hoorzittingen, adviseren commissie en opstellen conceptadviezen;

  • dé schakel tussen de vertegenwoordigers van de gemeente, bezwaarmakers en commissie;

  • actief bijdragen aan kwaliteitsverbetering en vernieuwingen, zoals de informele aanpak;

  • Een actieve bijdrage leveren aan de juridische kwaliteitszorg

Indien nodig, kan je ook ingezet worden als juridisch adviseur:

  • Adviseren over tactische juridische vraagstukken op diverse rechtsgebieden: algemeen bestuursrecht, gemeenterecht, sociaal domein, omgevingsrecht en privaatrecht;

 Kandidaat omschrijving

  • Kennis van en ruime ervaring met secretariaat commissie bezwaarschriften

  • Kennis van en ruime ervaring met bestuursrecht, Omgevingsrecht, Sociaal domein, handhaving, APV en Woo.  

  • Kennis van en ervaring met aanbestedingsrecht is een pré

  • Ruime ervaring met werkzaamheden binnen gemeentelijke organisatie

  • Universitaire opleiding Nederlands recht/HBO-rechten

Competenties > wordt tijdens het gesprek getoetst:

  • Proactief en zelfstandig adviseren

  • Gevoel voor werken in een politiek-bestuurlijke omgeving

  • Planmatig werken en schrijven

  • Schakelt makkelijk in stijlen van communiceren en adviseren zodat je gesprekken kan beïnvloeden en soepel kan afstemmen op verschillende gesprekspartners.

  • Vindt de weg snel in de organisatie

  • Hands on

  • Werkt zowel zelfstandig als in samenwerking met anderen aan resultaten

Eisen

  • Kandidaat beschikt over een Universitaire opleiding richting Rechten of HBO Rechten;

  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met bestuursrecht in de afgelopen 5 jaar. Dit dient duidelijk toegelicht te worden in het cv;

  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met Omgevingsrecht in de afgelopen 5 jaar;
    10p

  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met sociaal domein in de afgelopen 5 jaar;

  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met Woo (Wet Open Overheid);

  • Het maximum tarief is € 115,-

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als secretaris commissie bezwaarschriften of juridisch adviseur binnen een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar;

    • Ja minimaal 3 jaar (10 Punten)

    • Minder dan 3 jaar (5 Punten)

    • Nee, geen (0 Punten)

  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als secretaris commissie bezwaarschriften binnen een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar;

    • Minimaal 3 jaar (10 Punten)

    • Minder dan 3 jaar (5 Punten)

    • Geen (0 Punten)

  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met APV in de afgelopen 5 jaar;
    10p

  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met handhaving in de afgelopen 5 jaar;
    10p

  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met aanbestedingsrecht;
    10p

  • Gesprekken vinden plaats op donderdag 18 september in de middag. Hier graag rekening mee houden;
    1p

  • Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    1p

Competenties

In een gesprek wordt getoetst in hoeverre de kandidaat voldoet aan de beschreven competenties en persoonskenmerken :

  • Je werkt zowel zelfstandig als in samenwerking met anderen aan resultaten;

  • Projectmatig werken is routine;

  • Je schakelt makkelijk in stijlen van communiceren zodat je gesprekken kan beïnvloeden en soepel kan afstemmen op verschillende gesprekspartners;

  • Gevoel voor het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving;

  • Vanuit je vakexpertise ben je vooral in staat om te adviseren vanuit het bestuurlijke belang en vanuit een partnerrol in te zetten op het bereiken van beleidsdoelen van de organisatie.


    Keuzemogelijkheden:

    • Uitstekend (25 Punten)

    • Goed (15 Punten)

    • Voldoende (5 Punten)

    • Onvoldoende (0 Punten)

Organisatie en team

Voor het team Juridische Zaken, Openbare Orde & Veiligheid en Inkoop bij het thema Koers zoeken wij twee juristen voor de rol van: secretaris commissie bezwaarschriften

Gespreksinformatie

Planning
Gesprekken vinden plaats op donderdag 18 september in de middag. Hier graag rekening mee houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
Ja, optie tot verlenging van 2 x 6 maanden

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands opgesteld en in Word of PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4.

De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen.

In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. Indien deze informatie ontbreekt, behoudt de externe partij zich het recht de aanbieding ter zijde te leggen.

Aanvullend

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk en evt fee kosten).

  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. Deze opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis (= met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur