Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Programmamanager Vitale Dorpen ad interim

Inhuurdesk

Jacob van Campenweg 55, 3067 LH Rotterdam, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 24 Zuid-Holland

Begindatum:

15 okt 2025

Einddatum:

15 okt 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

30 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Het programma Vitale Dorpen
Wij beschikken over een vastgestelde Omgevingsvisie en een Uitvoeringsprogramma voor de Raadsbrede Afspraken. De hierin benoemde ambities en doelen werken we uit in een aantal samenhangende, gebiedsgerichte programma's. Het programma Vitale Dorpen is één van die programma's.

In dit programma willen we de vitaliteit van de dorpen in onze gemeente behouden en vergroten, met de verschillende dorpse kwaliteiten als vertrekpunt. Het fysieke en sociale domein komen daarbij samen. Er wordt gewerkt aan de samenhang en balans tussen de verschillende doelstellingen, zoals het vergroten van het woningaanbod, ruimte bieden voor ondernemerschap, het stimuleren van inclusiviteit en gezondheid en het toekomstbestendiger inrichten van de openbare ruimte.
We grijpen koppelkansen aan om de kwaliteit en integraliteit flink te verbeteren.
De kaders en werkwijze voor het programma zijn al door het college vastgelegd, het programmaplan is vorig jaar opgesteld. Je kan daarom gelijk aan de slag. De werkzaamheden in dit programma vinden plaats binnen de reguliere organisatie onder regie van het programmabeleidsteam. Jij richt je daarom op de hoofdlijnen:
prioriteren, samenhang aanbrengen, regievoeren en inspireren. Dat doe je niet alleen intern, maar ook in het speelveld met inwoners en maatschappelijke partners.

Daarnaast werk je samen met de twee andere programmamanagers. Met jouw ervaring als programmamanager bij andere gemeenten ben je bereid je collega programmamanagers te coachen en mee te nemen in programmatisch werken.

Concreet jouw werkzaamheden
Als programmamanager ben je verantwoordelijk voor de aansturing van het programma.
  • Je bent ambtelijk opdrachtgever van de projecten die binnen jouw programma vallen.
  • Je zit het programmabeleidsteam voor, zorgt voor een heldere koers en bent de natuurlijke sparringpartner van de verschillende teamleden
  • Je zorgt voor de samenhang tussen de verschillende inspanningen en projecten binnen het programma en onderhoudt contacten met andere programma's/thema's en met externe partijen
  • Je organiseert met het programmateam participatie en samenwerking met de samenleving en maatschappelijke partners
  • Je verzorgt de agenda van de stuurgroep, adviseert ambtelijk bestuurlijk opdrachtgevers over politiek-bestuurlijke aspecten en rapporteert aan stuurgroep, college en gemeenteraad
  • Je zorgt met het programmateam voor monitoring op de doelstellingen, resultaten en effecten van het programma
  • Je bewaakt het financiële overzicht en levert vanuit het programma een bijdrage aan de begrotingscyclus.

Eisen

  • Het betreft een structureel programma en de opdracht leent zich daarom niet voor zzp-inzet. De kandidaat is geen zzp'er.

Wensen en competenties

Wensen
  • Werkervaring als programmamanager bij een gemeente, in zowel het ruimtelijke als sociaal domein.
  • Werkervaring als strategisch adviseur bij een gemeente.
  • Werkervaring bij meerdere gemeenten.
  • Ervaring met het organiseren van omvangrijke participatietrajecten.
  • Ervaring met het organiseren van interactieve sessies met managementteams, colleges en gemeenteraden.
  • De kandidaat is per direct beschikbaar.
  • De kandidaat is de gevraagde 24 uur flexibel inzetbaar over de werkweek en is daarvan minimaal 16 uur per week aanwezig op kantoor in Doorn.
Competenties
  • Verbindend en positief
  • Ambitieus
  • In staat zelfstandig te werken
  • Uitstekend gevoel voor ambtelijke, politieke en bestuurlijke verhoudingen;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden
  • Sterk analytisch inzicht, werkt en denkt integraal;
  • Resultaatgericht

Organisatie en team

Klant: (MP) Inhuurdesk
Business unit: Gemeente Utrechtse Heuvelrug
Afdeling: Gemeente Utrechtse Heuvelrug
Werklocatie: Doorn

Gespreksinformatie

De planning is als volgt:
Vragen kunnen worden ingediend tot woensdag 1 oktober 17.00 uur
Aanbiedingen kunnen worden ingediend tot dinsdag 7 oktober 17.00 uur

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Gewenste contractvorm: Detachering
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur