Organisatieadviseur samenwerkingsmodel bedrijfsvoering

Inhuurdesk

Jacob van Campenweg 55, 3067 LH Rotterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 20 Zuid-Holland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 jul 2026

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

28 jun 2025

Omschrijving

Opdracht samenwerkingsmodel bedrijfsvoering

Achtergrond en aanleiding
In het najaar van 2024 hebben collega’s in het ontwerpatelier ondersteuning bedrijfsvoering gewerkt aan een advies aan het MT om te komen tot een manier van organiseren waarbij doelmatig en doeltreffend ondersteuning op bedrijfsvoering wordt verleend aan de afdelingen (in onze organisatie thema’s genoemd), waarbij recht wordt gedaan aan de integrale verantwoordelijkheid van de thema’s binnen de vastgestelde kwaliteitseisen.

De aanleiding voor het atelier ondersteuning op de bedrijfsvoering is:

  • Onduidelijkheid over wat er wel/niet gedaan wordt door de bedrijfsvoering team

  • Wederzijdse mismatch en onduidelijkheden in geboden dienstverlening en behoeften en in verwachtingen wat ieders bijdrage hieraan is.

  • Wrijving in onderlinge samenwerking (houding en gedrag) tussen bedrijfsvoering en primair proces en het niet volgen van de gemaakte afspraken over dienstverlening en taakverdeling.

We zijn toe aan een volgende stap in de professionalisering en kwaliteit van de bedrijfsvoering.

Het ontwerpteam is in de ateliersessies gekomen tot een concept samenwerkingsmodel bedrijfsvoering. Dit model is op hoofdlijnen en bevat uitgangspunten voor samenwerking en een beschrijving van de vier bedrijfsvoeringsrollen. Het advies van het ontwerpteam is om dit samenwerkingsmodel te concretiseren, implementeren en evalueren.

Doelstelling
Uitwerken en implementeren van het concept ‘samenwerkingsmodel bedrijfsvoering’ dat duidelijkheid geeft over wat er van bedrijfsvoering verwacht kan worden én wat bedrijfsvoering van haar afnemers en opdrachtgevers mag verwachten door concrete afspraken per bedrijfsvoeringstaak over welke taken waar uitgevoerd worden en onder welke voorwaarden.

Dit moet leiden tot duidelijkheid, wederzijds begrip en een efficiënt en effectief werkende bedrijfsvoering die optimaal bijdraagt aan het realiseren van de doelstellingen van de organisatie.

Aanpak

  • Sluit aan op onze visie, missie, manier van werken en besturingsfilosofie.

  • Incrementeel: stapsgewijs op basis van wat er nodig is om het doel te bereiken.

Beschikbaarheid

  • 2 tot 3 dagen per week

  • Periode: september 2025 t/m juli 2026

Eisen

Eisen

  1. Senior (project)manager/ adviseur

  2. Ervaring met gemeenten/overheid

  3. Ervaring met het inrichten van dienstverlening in bedrijfsvoering

  4. In staat om verbinding tot stand te brengen

  5. Ervaring met het doorvoeren van veranderingen

  6. Weet draagvlak te organiseren

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht die de volgende componenten bevat: personalia van de kandidaat, de meest relevante werkervaring van de kandidaat in chronologische volgorde, informatie over opleidingen (bij afgerond dit graag vermelden), relevante behaalde certificaten en vaardigheden relevant voor de functie. Deze dient in het Nederlands geschreven te zijn en in een Word of pdf-format te worden aangeleverd. Wij hanteren een cv-format van maximaal 3 pagina’s A4.

De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen niet (verder) in behandeling te nemen als er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen.

Wensen en competenties

Wensen

  1. Ruime ervaring als projectleider/adviseur

    • Meer dan 5 jaar (10 Punten)

    • 3 tot 5 jaar (5 Punten)

    • Minder dan 3 jaar (0 Punten)

  2. Ervaring als organisatieadviseur
    10p

  3. Relevante ervaring binnen een bestuurlijke omgeving zoals een gemeente of andere overheidsorganisatie
    10p

  4. Ervaring met het inrichten van dienstverlening in bedrijfsvoering

    • Meer dan 5 jaar (10 Punten)

    • 3 tot 5 jaar (5 Punten)

    • Minder dan 3 jaar (0 Punten)

  5. Ervaring met het doorvoeren van veranderingen
    10p

  6. Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    1p

Competenties

De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
15p

  • goede communicatieve vaardigheden

  • goede adviserende vaardigheden

  • in staat om verbinding tot stand te brengen

  • in staat draagvlak te organiseren

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk en evt fee kosten).

  • De inhurende organisatie zal bij gunning van opdracht een integriteitsverklaring overhandigen aan de kandidaat welke ondertekend dient te worden.

  • Het aantal dagen per week is tussen de 2 en 3 dagen, dus tussen de 16 en 24 uur. Op welke dagen is in overleg

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.