Logo van MBO Amersfoort
Logo van MBO Amersfoort

Projectleider Allocatiesystematiek

MBO Amersfoort

De Nieuwe Poort 21, 3812 PA Amersfoort, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

5 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

MBO Amersfoort is bezig haar financiele functie verder te versterken. In de kaderstelling doen we dat onder meer door kritisch te kijken naar hoe we onze middelen verdelen over de scholen en de staven en de diensten (ons allocatiemodel). Aan dit model is groot onderhoud nodig. De opdracht is daarom als volgt: Ontwerp voor begrotingsjaar 2027 een zo rechtvaardig mogelijk allocatiemodel dat recht doet aan de inzet die nodig is op de scholen, passend binnen de financiele kaders van MBO Amersfoort Dit allocatiemodel dient uiterlijk eind maart 2026 klaar te zijn en vertaald te worden in de Kaderbrief 2027.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

Aanpak op hoofdlijnen (verder te verwerken in projectaanpak)

  • Opstellen uitgangspunten allocatie, prijsfactor en normering in uren (z.s.m. in 2025, toetsen bij kennisnetwerk Sturing en Control, bespreken CDM en vaststellen uiterlijk begin januari door CvB);
  • Uitwerken uitgangspunten en bepalen effecten per school voor 2027, in samenspraak met directeuren en onderwijsmanagers, hierbij ook curriculumpercentage OIB betrekken (januari/februari 2026);
  • In kaart brengen (her)verdeeleffecten en taakstelling per school (eind februari 2026)
  • Vaststellen begrotingsruimte per school vanaf augustus 2026 en met doorwerking in 2027 (maart 2026)

Indien nodig zal kandidaat ook lopende werkzaamheden oppakken die op de afdeling liggen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor met een aanvullende training en/of cursus systemisch werken;
  • Aantoonbare werkervaring met changetrajecten binnen de P&C van een onderwijsinstelling;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 7 jaar met financiele kaders binnen een onderwijsinstelling;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde wo master opleiding in de richting van Accounting & Control;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het herinrichten van P&C cyclus en opzetten van bijbehorend finance team;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met integrale samenwerkingen tussen het sociaal domein, onderwijs en financiele organisaties;
  • Minimaal 7 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar met financiele kaders binnen een onderwijsinstelling;
  • Aantoonbare kennis en/of werkervaring binnen MBO/HBO of universiteit binnen de provincie Utrecht.

Competenties

  • Sensitief
  • Resultaatgericht
  • Inlevingsvermogen
  • Oplossingsgericht
  • Accuraat

Organisatie en team

Organisatie

Bij MBO Amersfoort kunnen mbo studenten kiezen uit 140 praktijkopleidingen verdeeld over 14 scholen. We zijn een actieve en dynamische school die altijd in ontwikkeling is. We werken bijvoorbeeld samen met het bedrijfsleven en brancheorganisaties zodat studenten veel praktijkervaring opdoen. Sommige opleidingen hebben zelfs een eigen onderwijsbedrijf. Bij MBO Amersfoort leiden we met gedreven professionals studenten op tot zelfbewuste en waardevolle vakmensen.

Gespreksinformatie

Gespreksinformatie

Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen

De externe broker beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die
voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in
de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd

De externe broker beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het
bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te
beoordelen door de externe broker”.

De tien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor
stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige
kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Beoordeling Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door een externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De digitale gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 11 november tussen 15:00 en 17:00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 10 november bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe broker.
    Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe administratieve broker

Een externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag (nader te bespreken)

Meer informatie

Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.