Raadhuisplein 2, 2922 AD Krimpen aan den IJssel, Nederland
Begindatum:
1 mei 2024Einddatum:
1 nov 2024Uren per week:
36Publicatiedatum:
3 apr 2024Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.
Opdracht
Krimpen aan den IJssel heeft momenteel een twee locaties voor de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne. En worden diverse vluchtelingen uit Oekraïne bij gastgezinnen opgevangen. In tegenstelling tot de reguliere vluchtelingenopvang wordt deze opvang niet gecoördineerd door het COA. Dit zorgt ervoor dat we alle werkzaamheden die deze opvang met zich meebrengt zelf organiseren. Dat doen we door o.a. de inzet van een multidisciplinair team, waar een sociotherapeut/casusregisseur onderdeel van is. De sociotherapeut/casusregisseur is samen met de locatiemanager en woonbegeleiders primair op locatie coördinerend en uitvoerend bezig en aanspreekpunt voor de mensen binnen de opvang.
Als sociotherapeut/casusregisseur vorm je samen met de bewoners een beeld van wat er moet gebeuren om te landen na aankomst, een goede start te maken in de nieuwe leefomgeving en stappen te zetten naar de toekomst. Je ondersteunt het gezin hierbij. Je biedt praktische en psychosociale begeleiding in dit proces waarbij zelfredzaamheid van de bewoner(s) het doel is.
Daarnaast hou je als woonbegeleider zicht op wat er gebeurt op de locatie en zie jij toe op een gezond leefklimaat waar verbinding centraal staat. Je versterkt dit waar nodig en breidt dit uit waar mogelijk. Dit doe je door het organiseren van themabijeenkomsten, activiteiten en events. De waarde van verbinding met de buurt om draagvlak te borgen begrijp jij als geen ander.
Je bent verantwoordelijk voor minimale verslaglegging, registratie en voor de planning van je werkzaamheden. Je bent bereid en in staat om buiten kantoortijden met de bewoners af te spreken of op locatie te zijn. De diensten zijn ingedeeld van 8-16u en van 12-20u.
Als onderdeel van je professionalisering neem je deel aan het teamoverleg/casuïstiekbespreking en training.
Voornaamste taken van de woonbegeleider:
Samen met de locatiemanager en woonbegeleiders zorg je ervoor dat reguliere en bijzondere processen binnen de opvanglocaties goed gefaciliteerd worden;
Je ondersteunt en begeleidt bewoners naar zelfredzaamheid;
Je legt en onderhoudt contact met externen om het proces van primaire levensbehoeften in goede banen te leiden;
Je versterkt bestaande processen en structuren binnen de opvangorganisatie en denkt mee in verbetering op procesniveau van woonbegeleiding en uitstroom;
Je verzameld feedback, behoefte en ideeën van bewoners ter verbetering van de opvanglocaties;
Je bevordert een gezond leefklimaat en de-escaleert waar nodig;
Je draagt zorg voor informatievoorziening: organiseert maandelijks themabijeenkomsten en geeft in afstemming met de locatiemanager, woonbegeleiders en projectleider uitvoer aan input van bewoners;
Je organiseert activiteiten gericht op bevordering van het leefklimaat, psychosociale gezondheid en zelfredzaamheid van de mensen;
Je stimuleert een gezonde interactie tussen bewoners en buurtbewoners;
Je draagt zorg voor minimale verslaglegging en benodigde registratie;
Wanneer nodig of wenselijk vervang of ondersteun je de locatiemanager of woonbegeleiders.
Vereisten / knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
2. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als sociotherapeut en/of casusregisseur.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Afgeronde opleiding Social Work of vergelijkbaar (Sociaal Cultureel Werk of Sociaal Maatschappelijke Dienstverlening) op minimaal hbo bachelor niveau (30 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als sociotherapeut en/of casusregisseur (20 punten);
6. Bereid en in staat om per 1 mei 2024 in de avonden en (mogelijk op termijn) in de weekenden te werken (30 punten);
7. Aantoonbaar in het bezit van een BHV- en EHBO-diploma of bereid en in staat om op 26 april 2024 deel te nemen aan deze training op locatie (10 punten);
8. Een maximum uurtarief van € 75,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten).
Competenties
Sensitief;
Nieuwsgierig;
Open;
Opmerkzaam;
Assertief;
Proactief;
Zelfstandig en een teamplayer;
Planmatig;
Flexibel;
Creatief;
Praktisch.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 12 april 2023 tussen 10.00 uur 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 11 april 2024, in de middag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt met ingang van 1 januari 2024 middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u hiervan een handleiding.
Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast voor 12 maanden. Daarna kan maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassing aan de Opdrachtgever plaatsvinden.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.