Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Kampen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Kampen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
Kampen is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie zet zich iedere dag in samen met de inwoners om goed wonen, werken en verblijven te realiseren. Een leefomgeving met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Daarbij staan we voor grote maatschappelijke opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie naar een circulaire economie, duurzame landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. De gemeente Kampen heeft met haar ruim 55.000 inwoners en zo’n 550 medewerkers verdeeld over 11 afdelingen een mooie omvang. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om veel collega’s persoonlijk te kennen. Dat vinden we belangrijk in Kampen.
Algemene informatie
Het Centrum voor Jeugd en Gezin in Kampen (CJG Kampen) is de plek waar ouders, kinderen, jongeren tot 18 jaar en professionals dagelijks terecht kunnen met vragen en / of ondersteuning op het gebied van opgroeien, opvoeden en jeugdhulp. Het CJG doet dit in opdracht van de gemeente Kampen, de gemeente is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Jeugdwet..
Wat wordt er van je verwacht?
Het CJG is de toegang tot de geïndiceerde jeugdhulp. Wanneer ouders met een hulpvraag komen, kijk jij als jeugdconsulent of er geïndiceerde jeugdhulp noodzakelijk is. Je bent niet de hulpverlener van het gezin maar staat aan de zijlijn om te zorgen dat de juiste hulp wordt ingezet en dat de doelen en resultaten door de zorgaanbieder worden behaald. We verwachten van jou als jeugdconsulent naast een sociale ook een zakelijke houding. Je werkt samen in een team met jeugdconsulenten, waarbinnen ook een gedragswetenschapper onderdeel is.
Je taken zijn onder andere:
Regievoering:
Je bent verantwoordelijk voor het coördineren en regisseren van de hulpverlening aan jeugdigen en hun gezinnen. Dit doe je vooral binnen gezinnen waar er sprake is van complexe problematiek. Je zorgt ervoor dat de juiste zorg en ondersteuning worden geboden door verschillende betrokken partijen, zoals scholen, zorginstellingen en andere hulpverleners.
Coördinatie van zorg:
Je bewaakt de voortgang van de hulpverlening en zorgt ervoor dat de verschillende betrokken partijen goed samenwerken. Je organiseert regelmatige evaluaties om de effectiviteit van de geboden zorg te beoordelen en indien nodig aanpassingen te doen.
Administratie en rapportage:
Je houdt nauwkeurige administratie bij van alle contacten, verslagen en genomen stappen. Je stelt rapportages op over de voortgang en resultaten van de hulpverlening, zowel voor intern gebruik als voor externe instanties.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding in richting Maatschappelijk Werk, Pedagogiek of Sociaal Pedagogisch hulpverlener;
3. Een geldige SKJ of BIG registratie, aangetoond doormiddel van het registratienummer en de verloopdatum;
4. Minimaal 1 jaar werkervaring in een wijk- of toegangsteam binnen de jeugdhulpverlening of bij de gemeente;
5. Een maximum uurtarief van €80,- excl btw en incl reiskosten woon-/ werk en werk-/ werk verkeer;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 3 jaar werkervaring in een wijk- of toegangsteam binnen de jeugdhulpverlening of bij de gemeente (35 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het zelfstandig maken van beschikkingen, benoem duidelijk waar deze is opgedaan. (25 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in het analyseren van de hulpvraag en het rapporteren van bevindingen, benoem waar dit is opgedaan (20 punten);
9. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met procesregie op het gebied van jeugdhulp (15 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met Signs of Safety, benoem waar dit is opgedaan (5 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
We zoeken een klantgerichte en sociaal vaardige jeugdconsulent. Een jeugdconsulent die het overzicht kan houden, maar die ook een uitdagend gesprek niet uit de weggaat. Waarbij je als jeugdconsulent je onafhankelijke positie moet kunnen blijven bewaken terwijl de emoties hoog kunnen oplopen. Je bent proactief, weet te relativeren, je bent flexibel en betrouwbaar.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Nee
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma - vr
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 9 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 8 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 1 mei 2025 09:00 uur de vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 2 mei 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 7 mei 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.