Logo van Gemeente Hellendoorn
Logo van Gemeente Hellendoorn

Financieel adviseur Maatschappelijk domein

Gemeente Hellendoorn

Willem Alexanderstraat 7, 7442 MA Nijverdal, Nederland

Sluit over 3 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

5 apr 2026

Uren per week:

24 - 28

Publicatiedatum:

16 dec 2025
Opdracht tarief 105Opdracht uren 24 - 28
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Bij de gemeente Hellendoorn werken we aan een toekomstbestendige en veerkrachtige organisatie. Cijfers helpen ons keuzes te maken die écht impact hebben. Binnen het team Bedrijfsvoering zoeken we een Financieel adviseur die met inzicht, betrokkenheid en een frisse blik bijdraagt aan gezonde financiën én aan verdere professionalisering van data gedreven werken.

Je komt te werken binnen het team Bedrijfsvoering: een enthousiast en veelzijdig team van ruim 40 collega’s dat werkt aan financiën, P&O, juridische zaken, belastingen, inkoop en contractbeheer. De sfeer is open en informeel. We zoeken elkaar actief op, delen kennis en versterken elkaar. In dit team word jij de financiële adviseur voor Maatschappelijke Ontwikkeling, een domein vol maatschappelijke impact en dynamiek.

Als financieel adviseur ben jij het financiële aanspreekpunt voor het brede en dynamische domein Maatschappelijke Ontwikkeling (onderwijs, sociaal domein, sport, cultuur, veiligheid en publieke gezondheid). Je speelt een proactieve rol in het bewaken en analyseren van financiële gegevens en geeft actief advies op het gebied van omzetbelasting en vennootschapsbelasting. Jij vertaalt ontwikkelingen naar heldere adviezen en rapportages.

De opdracht start januari 2026 en heeft een looptijd van 3 maanden. Indien de workload daar aanleiding toe geeft, kan de opdracht maximaal 2 keer worden verlengd met een periode van telkens 3 maanden.

Werkzaamheden:

  • Adviseer en ondersteun jij managers en budgethouders bij het beheren van budgetten;

  • Monitor, analyseer en vertaal jij financiële gegevens naar inzichtelijke rapportages;

  • Draag je bij aan de begroting, bestuur rapportages en de jaarrekening;

  • Ben je het aanspreekpunt voor de financiële advisering van college- en raadsvoorstellen en projecten;

  • Ontwikkel je financieel beleid, kaders en richtlijnen, samen met collega’s;

  • Weet jij data om te zetten naar bruikbare stuurinformatie, passend bij onze ambitie: data gedreven werken.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein of het maatschappelijk domein van een gemeente;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het verbeteren van processen bij een gemeente;
  • Uurtarief maximaal €105, exclusief BTW inclusief reis- en verblijfkosten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bedrijfseconomie of bedrijfskunde;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met procesmanagement binnen het sociaal domein of het maatschappelijk domein;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de interne audit binnen het sociaal domein en het maatschappelijk domein;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de kwaliteitscontrole binnen het sociaal domein of het maatschappelijk domein.

Competenties

  • Klantgericht

  • Analyserend vermogen

  • Samenwerken

  • Proactief

  • Communicatief vaardig

  • Resultaatgericht

Organisatie en team

Gemeente Hellendoorn
Werken voor de gemeente Hellendoorn betekent werken voor een bruisende gemeente. Dagelijks zetten we ons met elkaar in voor 36.000 inwoners die wonen in één van onze buurtschappen of kernen.  Onze gemeente ligt op een bijzonder plekje in het hart van Overijssel in het prachtige decor van het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug en het Reggedal.

Om 36.000 inwoners van dienst te kunnen zijn is onze organisatie groot genoeg om alle disciplines in huis te hebben, maar klein genoeg om wendbaar te zijn. Dit merk je in je werk; als je iets wilt regelen is er vaak maar één telefoontje nodig om de juiste collega te spreken te krijgen. 

Bij binnenkomst merk je al gauw dat er een informele sfeer heerst, collega’s maken makkelijk een praatje. Met elkaar werken we aan de toekomst van Hellendoorn.

Bij de gemeente Hellendoorn werken we aan een toekomstbestendige en veerkrachtige organisatie. Cijfers helpen ons keuzes te maken die écht impact hebben. Binnen het team Bedrijfsvoering zoeken we een Financieel adviseur die met inzicht, betrokkenheid en een frisse blik bijdraagt aan gezonde financiën én aan verdere professionalisering van data gedreven werken.

Je komt te werken binnen het team Bedrijfsvoering: een enthousiast en veelzijdig team van ruim 40 collega’s dat werkt aan financiën, P&O, juridische zaken, belastingen, inkoop en contractbeheer. De sfeer is open en informeel. We zoeken elkaar actief op, delen kennis en versterken elkaar. In dit team word jij de financiële adviseur voor Maatschappelijke Ontwikkeling, een domein vol maatschappelijke impact en dynamiek.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 29 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 24 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Indien de workload daar aanleiding toe geeft, kan de opdracht maximaal 2 keer worden verlengd met een periode van telkens 3 maanden.

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE:
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overig algemeen:

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen apparatuur.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr