PMO Beleid en Juridische Zaken

Blaak 40, 3011 TA Rotterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
85 20 Zuid-Holland

Begindatum:

1 nov 2024

Einddatum:

1 apr 2025

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

7 okt 2024

Omschrijving van de opdracht
KVK is op zoek naar een PMO’er binnen de Juridische afdeling met een no-nonsense mentaliteit: mouwen omhoog en zorgen dat het voor elkaar komt. Het doel van jou als PMO'er is in de kern de kans op succes van projecten, programma's en portfolio's te vergroten. De PMO'er is verantwoordelijk voor de inrichting, uitvoering, bewaking, samenhang, documentatie en rapportage van bij ons lopende projecten om zodoende de (project)organisatie te ondersteunen bij de uitvoering. Denk hierbij aan ondersteunende taken op het gebied van planning & control, risk & issue management, resource management, scope & change management, kwaliteitsmanagement, benefits management en status reporting.

Wat ga je doen?
Als projectmanagement ondersteuner (PMO’er) ondersteun je je collega’s op de afdeling Strategie, Beleid en Juridische Zaken. Je bent als PMO’er verantwoordelijk voor diverse administratieve en uitvoerende taken. Daarom is het belangrijk dat je erg nauwkeurig werkt, analytisch en kritisch bent. Daarnaast heb je expliciet de opdracht om er voor te zorgen dat de informatiehuishouding van onze afdeling op orde is en op zo’n manier vorm gegeven is dat collega’s makkelijk informatie kunnen vinden en deze toegankelijk is voor de rest van de organisatie. Je kan daarbij bijvoorbeeld denken aan beleidsstukken en rapportages.

Wat vragen wij?
Je ondersteunt jouw collega’s met administratieve en organisatorische werkzaamheden voor de afdeling en initieert op het punt van informatiehuishouding zelf initiatieven. Je kan jouw taken zelfstandig indelen en je vindt het niet erg om routinematig werk op te pakken. Daarnaast zie je snel verbanden en onderlinge afhankelijkheden in de ‘flow’ van processen en heb je een proactieve rol om die signalen te delen binnen de afdeling. Je weet wat er op welk moment nodig is en handelt daar zelfstandig naar. Ook ben je communicatief in staat om collega's aan te spreken op zaken die nodig zijn en door te vragen. Ervaring met agile werken en zelforganiserende teams is een pré en je bent in staat om collega's aan te spreken als zij zaken moeten leveren.

Kandidaatomschrijving

Samenwerken
Handelt vanuit het groepsbelang en levert samen met anderen een bijdrage aan het gemeenschappelijke resultaat en aan de relaties en sfeer in de groep.

Communiceren
Verwoordt gedachten helder en vlot, brengt mondeling en schriftelijk een boodschap begrijpelijk over aan anderen en weet hierbij hun aandacht vast te houden.

Overtuigingskracht
Is in staat draagkracht te creëren en weet anderen ertoe te brengen een standpunt, idee, advies of plan te accepteren en/of over te nemen.

Deskundigheid
Het ontwikkelen van eigen kennis over het vakgebied en deze kennis effectief benutten voor de eigen functie of organisatie.

Nauwkeurigheid
Is nauwgezet in de uitvoering van de werkzaamheden binnen gestelde normen.

De competenties worden getoetst tijdens het interview. Let op!: Voorafgaand aan de beoordeling van uw aanbieding wordt deze getoetst op volledigheid en geldigheid aan de hand van de in de uitvraag gestelde eisen en de informatie in het CV. Indien gestelde eisen niet aantoonbaar in het cv zijn te herleiden dan zal deze eis in het antwoord van uw aanbieding worden aangepast. Het resultaat daarvan is dat uw aanbieding of lager scoort in de ranking of terzijde wordt gelegd. U ontvangt hierover een gemotiveerd bericht.

Goed om te weten: screening is onderdeel van de procedure, waarbij ook een social media check plaatsvindt. Zie https://werkenbij.kvk.nl/pages/nl-nl/algemeen/privacyverklaring voor meer informatie hierover.

Interviewplanning

Start publicatie tender: 07-10-2024

Sluiting inschrijving tender: 17-10-2024

Cv beoordeling: 17-10-2024

Gesprekken: tussen 21-10-2024 en 25-10-2024

Gunningsbesluit: 25-10-2024

Voorlopige gunning: 25-10-2024

Startdatum: 01-11-2024

Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

CPV code
79620000-6 - Diensten voor de terbeschikkingstelling van personeel, met inbegrip van tijdelijk personeel

Eisen

  • Opleiding: Kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo opleiding richting Bedrijfskunde, Economie of vergelijkbaar

  • Kennis: Kandidaat heeft aantoonbaar kennis van Microsoft Excel, Outlook en Word

  • Ervaring: Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring als PMO/projectmanager/portfoliomanager

  • Ervaring: Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met projectadministratie, projectfinanciën, logs en -rapportages

  • Ervaring: Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een strategische/beleidsmatige afdeling

  • Ervaring: Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met werken binnen een juridische afdeling

  • Ervaring: Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en ervaring binnen een vergelijkbaar overheidsorganisatie

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 30 %

Kennis: Kandidaat heeft aantoonbaar kennis van PDCA-cyclus - Weging: 17 %

Ervaring
Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare ervaring binnen een Agile/Scrum omgeving

  • 0 tot 3 jaar (5 %)

  • 3 tot 5 jaar (10 %)

  • 5 jaar of meer (16 %)

Ervaring
Kandidaat heeft ... jaar ervaring met stakeholdermanagement: intern en extern (w.o. opdrachtgevers/departementen)

  • 0 tot 3 jaar (5 %)

  • 3 tot 5 jaar (10 %)

  • 5 jaar of meer (17 %)

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Het interview heeft een tweeledig doel.

Allereerst toetsen we de kennis en ervaring van de kandidaat. Basis hierin vormt het eerder ingediende CV in relatie tot de uitvraag. Een negatieve afwijking leidt tot bijstelling van de eerdere beoordeling die heeft geleidt tot de uitnodiging voor het interview en kan leiden tot uitsluiting van de verdere procedure.

Vervolgens gaan we met de kandidaat in gesprek om te toetsen hoe de benodigde competenties terugkomen in de manier hoe hij/zij binnen de opdracht het werk zal gaan doen en wat hij/zij aan vaardigheden meebrengt om dit juist te doen.

Zeer goed 20% – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat zeer goed aan in relatie tot de opdracht. Alle elementen en aspecten van de competenties zijn volledig inhoudelijk aansprekend en zeer goed beantwoord. Er worden inhoudelijke specifieke relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die volledig aansluiten bij de opdracht van KVK.

Goed 10%  – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat goed aan in relatie tot de opdracht. De meeste elementen en aspecten van de competenties zijn inhoudelijk aansprekend en goed beantwoord. Er worden inhoudelijk specifieke en relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die goed aansluiten bij de opdracht van KVK.

Voldoende 3% – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat voldoende aan in relatie tot de opdracht. De elementen en aspecten van de competenties zijn voldoende beantwoord. Er worden geen inhoudelijke specifieke relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die duidelijk aansluiten bij de opdracht van KVK.

Onvoldoende 0%  – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat zeer beperkt aan in relatie tot de opdracht. Niet alle elementen en aspecten van de competenties zijn voldoende beantwoord. De Kandidaat geeft naar het oordeel van het beoordelingsteam te weinig of geen inhoudelijk antwoord op de gestelde vragen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.