Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Power BI beheer specialist

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 9 dagen
100 12-16 Gelderland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

12 - 16

Publicatiedatum:

7 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Het Kadaster zit midden in de migratie van onze huidige EDWH omgeving (SAP BW en SAC) naar Databricks en Power BI. De nieuwe test- en productieomgeving zijn (bijna) ingericht, de eerste datasets zijn beschikbaar en de verschillende rapportbouwers binnen het Kadaster kunnen aan de slag om de huidige SAC rapportages om te zetten naar Power BI. De eerste rapportages met een hoge prio moeten voor 1 jan 2026 opgeleverd worden. Een ambitieuze deadline en om onze rapportbouwers hierin maximaal te ondersteunen, zijn we op zoek naar een power BI specialist. Jij geeft uitvoering aan de verdere inrichting van Power BI en begeleidt de rapportbouwers naar de nieuwe situatie. Als Power BI beheer specialist werk je samen met je collega's van het MICC (Management Information Competence Center).

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:

  • Adviseren en ondersteunen van de business bij de omzetting van dashboards van SAC naar Power BI;

  • Oplossen van storingen m.b.t. Power BI (samen met het MICC en de IT-organisatie);

  • Kansen analyseren voor verbeteringen m.b.t. de beschikbare data en/of tooling;

  • Opstellen van werkinstructies en handleidingen;

  • Zorgen dat Power BI goed wordt ingericht volgens de architectuur;

  • Adviseren van Business, IT en Architectuur m.b.t. inrichtingskeuzes voor Power BI in combinatie met Databricks;

  • Meewerken in de scrumteams aan de geplande sprints.

Belangrijkste technieken, methoden en tools:

  • Power BI;

  • Databricks;

  • Datafactory;

  • Agile/scrum/Jira;

  • Optioneel: SAP Analytics Cloud.

Eisen

  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;

  • Een maximum uurtarief van € 100,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee en overige kosten;

  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 5 pagina’s A4;

  • Je hebt minimaal hbo- werk- en -denkniveau met een opleiding in de richting van managementinformatie, datamanagement of business intelligence;

  • Je hebt minimaal drie jaren aantoonbare ervaring met het beheer van Power BI (i.c.m. met Databricks);

  • Je hebt minimaal drie jaren aantoonbare ervaring in het begeleiden van medewerkers in het bouwen van rapportages in power BI;

  • Je hebt minimaal drie jaren ervaring in een agile/scrum omgeving;

  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;

  • Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • U geeft een beschrijving van aanpak voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden).
    Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.

    Weging (totaal 40 punten):

    • Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (40 punten);

    • Antwoord sluit voldoende aan (20 punten);

    • Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (10 punten);

    • Antwoord sluit niet aan (0 punten).

  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten die zich vaak voor doen in dit soort processen /werkzaamheden en geeft hierbij aan hoe deze worden opgelost (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden).
    Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van de knelpunten en de oplossingen daarvan aansluit bij de wensen van het Kadaster.

    Weging (totaal 40 punten):

    • Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (40 punten);

    • Antwoord sluit voldoende aan (20 punten);

    • Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (10 punten);

    • Antwoord sluit niet aan (0 punten).

  • U toont duidelijk aan welke wijze de geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden).
    Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.

    Weging (totaal 40 punten):

    • Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (40 punten);

    • Antwoord sluit voldoende aan (20 punten);

    • Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (10 punten);

    • Antwoord sluit niet aan (0 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht;

  • Vasthoudend;

  • Analytisch;

  • Probleemoplossend;

  • Communicatief vaardig, zowel schriftelijk als mondeling.

Organisatie en team

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Als Power BI beheer specialist werk je samen met je collegas van het MICC (Management Information Competence Center).

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 22 oktober 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 20 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 

Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Bij een inzet van 12-16 uur zijn de thuiswerkdagen in overleg met de manager en het team.

Tarief
Maximaal € 100,00
Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.

Overige informatie

  • Conceptovereenkomsten

    • Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:

      • 1d Detacheringsovereenkomst

    • Voor deze opdracht gaat de externe partij een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

  • Contractpartijen
    Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.

  • Voorwaarden
    Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
    Per leverancier mag 1 offerte worden ingediend op deze aanvraag.

  • Geheimhoudingsverklaring 
    Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

  • VOG
    De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • WAADI
    Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Acquisitie
    Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent.

Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. 

Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur