Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Projectleider WOO en WEP

Markt 14, 8161 EE Epe, Nederland

Sluit over 9 dagen
115 12 Gelderland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

8 - 12

Publicatiedatum:

4 okt 2025

Omschrijving

Als Projectleider leid je de volgende projecten op het gebied van informatisering en automatisering:  

  • Implementeren van de Wet open overheid (Woo) 
    Dit project is reeds in uitvoering. Onderdeel van het project betreft de aansluiting op PLOOI (Platform Open Overheidsinformatie).   

  • Implementatie Wet Elektronische Publicaties (WEP)
    Dit project is reeds in uitvoering. Onderdelen die opgepakt moeten worden zijn o.a.: publicatie omgevingsplan, aanpassen van sjablonen, publiceren en digitaal ter inzage leggen via Omgevingsdienst Veluwe, etc 

 Als Projectleider zorg jij voor een heldere afbakening van elk project en stel je een duidelijk plan op. Jij hebt hierbij altijd het beste resultaat voor de (eind)gebruiker voor ogen en neemt alle betrokkenen hier goed in mee. Samen met je collega’s breng je de projecten tot een goed einde. Daarbij hoort het creëren van draagvlak bij je stakeholders, het afstemmen met je opdrachtgevers en externe partijen en het zorgen voor de voortgangsbewaking en projectdocumentatie. 

Om je projecten te realiseren werk je samen met collega’s van diverse disciplines door de hele organisatie. Je komt tot een integraal en duidelijk plan van aanpak; hierbij betrek je niet alleen je collega’s, maar houd je ook rekening met de andere projecten en de programma’s die lopen. 

In het team Informatisering is er een tijdelijke vacature voor een Projectleider (8 – 12 uur). Het team Informatisering is een divers team waarbij we hard werken aan het verbeteren van de digitale dienstverlening en aan proces- en zaakgericht werken binnen de gemeente Epe. Het team bestaat uit 25 collega's. We werken als team samen vanuit het principe van continu verbeteren. 

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding bedrijfskunde of informatiekunde;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als projectleider binnen een gemeente of overheidsorganisatie;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de Wep en de Woo;
  • Aantoonbare werkervaring met zaaksysteem.nl, openwoo.app.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente als projectleider ICT (30 punten);
          a. 0 tot 3 jaar (0 punten);
          b. 3 tot 5 jaar (15 punten);
          c. 5 jaar of meer (30 punten).

  • Aantoonbare werkervaring als projectleider WEP en WOO/WOB (30 punten);
          a. 0 tot 3 jaar (0 punten);
          b. 3 tot 5 jaar (15 punten);
          c. 5 jaar of meer (30 punten).

  • Aantoonbare werkervaring met het ontsluiten van zaaksysteem.nl met openwoo-app (20 punten);

  • Een maximum uurtarief exclusief btw, exclusief woon-werkverkeer en Fee (20 punten).
          a. van €100 tot €108 (20 punten);
          b. van €108,01 tot €115 (10 punten);
          c. hoger dan €115 (0 punten).

Competenties

  • Proactief;

  • Kritisch;

  • Analytisch;

  • Communicatief vaardig.

Organisatie en team

Opdrachtgever

Gemeente Epe heeft 33.000 inwoners en ruim 250 betrokken collegas. De sfeer is informeel, de communicatielijnen zijn kort en er is ruimte voor eigen initiatief. Elke dag werken we samen met onze inwoners en ondernemers om onze gemeente een stukje mooier, zorgzamer, veiliger en duurzamer te maken. In de gemeente Epe woon, werk en leef je met veel voldoening. De gemeente Epe is een recreatie gemeente met veel natuurschoon en bestaat uit de dorpen Emst, Epe, Oene en Vaassen. De Veluwe met zijn uitgestrekte bossen, de heide en het IJssellandschap geven de gemeente een uniek karakter.
In het team Informatisering is er een tijdelijke vacature voor een Projectleider (8 12 uur). Het team Informatisering is een divers team waarbij we hard werken aan het verbeteren van de digitale dienstverlening en aan proces- en zaakgericht werken binnen de gemeente Epe. Het team bestaat uit 25 collega's. We werken als team samen vanuit het principe van continu verbeteren.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 20 oktober 2025 09:00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 15 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal nvt. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Overige informatie  De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen  

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur