Logo van Kadaster
Logo van Kadaster

Java software engineer

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 27 dagen

Begindatum:

19 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

32 - 40

Publicatiedatum:

5 dec 2025
Opdracht tarief 90Opdracht uren 32 - 40
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

De opdracht is om in samenwerking met de overige leden van het team software te ontwikkelen en op te leveren zodat de registratie van akten vernieuwd wordt. Belangrijk deel van de opdracht is het koppelen van de gemaakte Java-maatwerk software met een pakket dat BPMN (proces-besturing) ondersteunt. Daarnaast verwachten we dat je het werk van teamleden kunt reviewen, de automatische deployment pipelines kunt opzetten en bijwerken, en ondersteunt in de testautomatisering. Verder kun je in samenwerking met de architect en de overige teamleden vorm geven aan de architectuur en ontwerpkeuzes die nodig zijn om de applicatie te ontwikkelen. Communicatie binnen het team is erg belangrijk en daarin verwachten we dat je hier een positieve bijdrage en sturing aan levert.

Belangrijkste technieken, methoden en tools:

  • Java 21

  • Spring Boot

  • Event Sourcing met Axon Framework

  • BPMN 2.0 met Camunda/Operaton

  • Angular, Typescript, HTML, SCSS

  • Robot Framework testen

  • Cypress testen

  • Postgresql

  • API, REST, JSON, XML

  • Continuous integration/delivery met ArgoCD en OpenShift

  • Grafana Loki

  • Kubernetes, Docker

  • Maven

  • Git

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Ontwikkelen en onderhouden van microservices o.b.v. Spring Boot;

  • Ontwikkelen en onderhouden van front-end o.b.v. Angular;

  • Deelnemen in een Scrum / DevOps team (Stand-ups, retrospectives, refinements en planningssessies);

  • Actieve bijdrage in het testproces;

  • Pro-actief contact zoeken met andere teamleden om te sparren over mogelijke verbeteringen;

  • Ontwerpkeuzes motiveren en toelichten en andere teamleden daarin meenemen;

  • Automatiseren van het software ontwikkelproces, onder andere van deployments (met Kubernetes en Docker);

  • Toepassen en bijhouden van Java ontwikkelstandaarden;

  • Onderhouden van PostgreSql database;

  • Deelnemen aan de Java community binnen en buiten het Kadaster.

Eisen

  • Driepartijen detacheringsovereenkomst vereist, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht optreedt en een civielrechtelijke arbeidsovereenkomst heeft met de inhuurkracht.
  • Een maximum uurtarief van 90,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee en overige kosten.
  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 paginas A4, inclusief motivaties op eisen en antwoorden op gunningscriteria.
  • Aantoonbaar HBO werk- en denkniveau.
  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift.
  • Minimaal 5 jaar ervaring als Java software engineer.
  • Aantoonbare ervaring met Spring(boot).
  • Aantoonbare ervaring met Angular.
  • Aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire (agile) teams en omgevingen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kennis van Axon Framework, Camunda/Operaton, Robot Framework, Cypress en/of Kubernetes.
  • Beschrijving van de toegevoegde waarde op het gebied van vereiste technieken, methoden en tools.
  • Beschrijving hoe expertise en competenties bijdragen aan te behalen resultaten.
  • Beschrijving van een concrete situatie waarin bijdrage aan de samenwerking waardevol was.

Competenties

  • Teamspeler
  • Analytisch vermogen
  • Resultaatgericht
  • Proactief
  • Communicatief sterk, zowel schriftelijk als mondeling

Organisatie en team

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 8 januari 2026. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.

De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 7 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Nee

Tarief: Maximaal € 90,00

Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen: Maximaal 6 pagina's A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina's te worden beantwoord.

Conceptovereenkomsten: Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: 1d Detacheringsovereenkomst. De bemiddelaar zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

Contractpartijen: Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.

Voorwaarden: Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.

Per leverancier mogen twee offertes worden ingediend op deze aanvraag.

Geheimhoudingsverklaring: Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

VOG: De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

WAADI: Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Acquisitie: Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

Voor deze opdracht treedt een bemiddelaar op. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van deze bemiddelaar voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met de bemiddelaar aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem worden vastgelegd. Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- of driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer. De bemiddelaar zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr