Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Kadaster
Logo van Kadaster

Data Engineer

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 17 dagen

Begindatum:

19 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

36 - 40

Publicatiedatum:

17 dec 2025
Opdracht tarief 95Opdracht uren 36 - 40
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De Basisregistratie Kadaster (BRK) kent één informatiemodel,  echter in de operatie bestaan er verschillende systemen die de informatie van delen van dit informatiemodel verwerken. Hierdoor ontstaan er in de praktijk verschillende geïsoleerde datasets. Het Kadaster zoekt twee Data Engineers die in samenwerking met adviseurs en ontwikkelaars ervoor zorgen dat de verschillende databronnen worden gecombineerd tot dataset conform het informatiemodel. Op basis van deze geïntegreerde dataset moeten dataproducten gemaakt kunnen worden voor interne en externe klanten. Uiteraard zorg je ervoor dat de verwerking van mutaties geautomatiseerd is en er geautomatiseerd controles zijn die de kwaliteit van de data garanderen.

Werkzaamheden

  • Je werkt samen met Information Engineers en adviseurs in de organisatie om de specificaties scherp te krijgen
  • Het opzetten van een omgeving waarin de verschillende bronnen gecombineerd gaan worden
  • Het bouwen van pipelines met DBT waarmee de verschillende bronnen worden geïntegreerd
  • Het opzetten van geautomatiseerde controles om kwaliteit te garanderen
  • Je werkt in een klein projectteam maar hebt oog voor het neerzetten van een systeem dat goed te beheren is en zorgt voor goede documentatie
  • Je zorgt ervoor dat de gebouwde oplossing voldoet aan de Kadaster architectuurprincipes en aansluit bij vergelijkbare oplossingen die zijn gebouwd door andere teams.

Met jouw ervaring, analytisch vermogen en proactieve houding help je het Kadaster de volgende stap te zetten in de verdere ontwikkeling van een moderne, betrouwbare en maatschappelijk relevante dataomgeving.

Eisen

  • Minimaal 5 jaar ervaring met PostgreSQL.
  • Minimaal 5 jaar ervaring met Oracle.
  • Minimaal 3 jaar ervaring met DBT.
  • Minimaal 5 jaar ervaring met Docker/Kubernetes.
  • Minimaal 5 jaar ervaring met SQL.
  • Vloeiende beheersing van de Nederlandse taal in woord en schrift.
  • Door de kandidaat zélfgeschreven CV en motivatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • U toont duidelijk aan welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).
  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Helicopterview;
  • Besluitvaardig en vasthoudend; kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld;
  • In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief;
  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
  • Proactief en initiatiefrijk;
  • Analytisch vermogen.

Organisatie en team

Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Gespreksinformatie

Datum verificatiegesprekken
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 9 januari 2026. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 8 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Stap 4: Verificatiegesprek
In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 2x 12 maanden

Hybride: Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team. Voor externen is er parkeergelegenheid op 10 minuten loopafstand van het kantoor.

Aantal professionals of FTE: 2 personen

Overig algemeen:

Overige informatie

Conceptovereenkomsten

  • Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:
    • 1d Detacheringsovereenkomst
  • Voor deze opdracht gaat de administratieve partner een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.

Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.

Per leverancier mogen twee offertes worden ingediend op deze aanvraag.

Geheimhoudingsverklaring 
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Acquisitie
Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

De administratieve partner brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 6 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.

Voor deze opdracht treedt de administratieve partner op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van de administratieve partner voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met de administratieve partner aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van de administratieve partner worden vastgelegd.
Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- óf driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer.

De administratieve partner zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst administratieve partner.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr