Business Architect IT4IT

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 125,00 32 - 40 uur Gelderland

Begindatum:

15 apr 2024

Einddatum:

14 apr 2025

Uren per week:

32 - 40 uur

Publicatiedatum:

12 mrt 2024

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Het Kadaster is steeds meer een datagedreven organisatie en word geconfronteerd met de bijbehorende uitdagingen in deze moderne wereld.

Cybersecurity, openbare informatie gecombineerd met de beschikbaarheid van systemen voor de registratie en raadpleging eisen een moderne, veilige en robuuste IT omgeving.

In 2024 maken we hier grote stappen in door het gehele IT landschap opnieuw, en bij nieuwe leveranciers op te bouwen en daarbij een beweging richting de cloud te maken. Hierbij kunnen we extra inzet gebruiken en daar kan jij een belangrijke bijdrage aan leveren.  

Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht komt te werken
Het team Architectuur en Informatiemanagement binnen de directie DGV is op zoek naar een Business Architect.

Het team Architectuur en Informatiemanagement begeleidt het Kadaster bij het door ontwikkelen en vernieuwen van waardestromen en de ondersteunende diensten. In de voorbereiding, door de solution architectuur te leveren voor de business case. En in de uitvoeringsfase, door samen met de systeem architecten de DevOps teams te begeleiden in de ontwikkeling of het selecteren van een ‘off the shelf’ product.

Het programma “Toekomstvast fundament” zorgt voor een nieuwe basis (zowel organisatorisch als technisch) van de IT-Dienstverlening binnen het Kadaster.

Projecten in het Programma “Toekomstvast fundament” zijn onder andere de vernieuwing van het outsourcing contract (met onderdelen als b.v. Applicatie ontwikkelplatform, Databases, SAP en Werkplek), contracten met leveranciers en de transformatie naar de Cloud (met o.a. dataclassificatie, Cloud Competence Center, Netwerk Service Hub, SIAM) van onderdelen van de dienstverlening.

Het opnieuw in de markt zetten van onderdelen van het contract rekencentrumdiensten (via Europese Aanbestedingen) en de beweging naar de Cloud vindt onder dit programma plaats.

Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Opstellen en onderhouden Domeinarchitectuur en visie voor de domeinen Connectivity en Workspace.

  • In samenwerking, maar wel vanuit een regie-rol, het functioneel aansturen danwel begeleiden van de implementatie en migratie voor legacy en aangekochte applicaties en On-Prem AD.

  • Ondersteunen bij diverse aanbestedingen, o.a. opstellen requirements en schrijven van bestek.

  • Coördinatie tussen betrokken DevOps teams, Netwerk&Security team Kadaster, Project/Systeem-Architect en Domeinarchitect m.b.t. andere projecten.

Belangrijkste methoden en technieken

  • TOGAF, Archimate (BlueDolphin), Novius raamwerk.

  • Agile werkwijze.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 april 2024 tot en met 14 april 2025 voor 32 tot 40 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 keer 6 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Eisen

  • Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken.

  • U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 5 pagina's A4 toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 5 pagina's bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.

  • Academisch werk- en denkniveau op het gebied van informatica verkregen door een afgeronde HBO/WO opleiding.

  • Minimaal 10 jaar ervaring op Infrastructuur & Cloud specifiek en IT-gebied breed (Azure geprefereerd).

  • Minimaal 5 jaar relevante ervaring in het vakgebied architectuur.

  • Minimaal 5 jaar kennis en ervaring met het opstellen en implementeren van solution- en domein architecturen.

  • Minimaal 5 jaar documentatie ervaring, bijvoorbeeld met:

    • Technisch architectuur design;

    • Opstellen Domein en Solution architectuur;

    • Functioneel en technisch ontwerp.

  • Minimaal 3 jaar werkervaring met Informatie voorziening binnen het overheidsdomein, waarin beleid en uitvoering dicht bij elkaar liggen.

  • Minimaal 3 jaar ervaring als Business-consultant/adviseur, met in het verleden bewezen trackrecord als Infrastructuur en Netwerk-consultant.

  • Minimaal 3 jaar ervaring met benchmarking/audit/controle door externe “markt-neutrale” partijen.

  • Expert-level IP Networking-certificering; Service-Provider, Enterprise-Networking; NW-Design en NW-architectuur (CCIE, CCDE, JCIE).

  • Kennis/Kunde van SASE/SDWAN, Cloud-Networking, Security algemeen, Netwerk-security specifiek, NetWork-fabrics, NFV/VNF, infra-as-code, etc.

  • Ervaring in het werken in een regie-rol, in samenwerking met een IT-Outsourcing partij.

  • NL-taal (C1 minimaal; C2 geprefereerd).

  • Engels (B2 minimaal; C1 of C2 geprefereerd).

  • Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken:

    • Zowel conceptueel als pragmatisch afwegen van (on)mogelijkheden voor het opstellen en implementeren van een solution architectuur;

    • Je bent een netwerker, natuurlijke verbinder, proactief en je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden;

    • Je hebt een lerend vermogen en kunt nieuwe kennis snel eigen maken;

    • Je volgt actief de trends en externe ontwikkelingen in de markt, hebt vakgerichte relevante (externe) netwerken en wil je permanent blijven ontwikkelen;

    • Je bent ondernemend, flexibel en hebt ervaring met succesvol samenwerken in een moderne Agile omgeving;

    • Je beweegt je zelfstandig binnen een organisatie en bent omgevingssensitief. Je bent in staat om te communiceren op verschillende niveaus binnen de organisatie;

    • Je bent in staat om architectuur design, bouw en implementatie te leiden en verantwoording te nemen voor (technische) kwaliteit van business unit IT gebaseerde oplossingen;

    • In staat om een team van stakeholders te engageren en te begeleiden bij het formuleren en beschrijven van modellen, standaarden en requirements;

    • Toe kunnen passen van diverse informatie verzamelmethoden (in-depth interviews, focus groups, workshops, etc.) en resources (markt-, economische-, concurrentieanalyse);

    • Kunnen identificeren welke risico’s en uitdagingen de oplossing oplevert, gebaseerd op ervaring opgedaan met andere architectuurtrajecten;

    • Algemene kennis over hoe een industrie of bedrijfstak gebruik maakt van IT gebaseerde oplossingen bijvoorbeeld op basis van technologie standaarden, de-facto standaarden, (software)pakketten of bedrijfsspecifieke referentiearchitecturen.

Wensen

U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster. (40%)

U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster. (30%)

U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score. (30%)

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.