Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Adviseur PPB

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 105,00 32-36 Gelderland

Begindatum:

1 jan 2022

Einddatum:

31 dec 2022

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

23 nov 2021

Omschrijving Beheer en Ontwikkeling IT
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart. 

Binnen Beheer en Ontwikkeling IT en Operatie, Dienstverlening en Registatie werken we met Scrum en DevOps en zijn de teams integraal verantwoordelijk voor de volledige technische dienstverlening, van idee tot productie. Vanuit een dynamische omgeving bieden wij een informele werksfeer, helaas door COVID 19 voorlopig nog voornamelijk vanuit huis, al zijn er in overleg met manager en team mogelijkheden op locatie te werken. Om even je zinnen te verzetten kan je hier met je teamgenoten een potje tafeltennis spelen, gamen of met de 3D printer een ontwerp realiseren. Ook hebben we een innovation hub om in een andere sfeer samen te werken.

Omdat het Kadaster innovatie hoog in het vaandel heeft staan wordt er 1x per maand een Innovation Friday georganiseerd waarin nieuwe, veelbelovende technieken worden uitgeprobeerd en worden er regelmatig “Taco” sessies gehouden waarin kennis wordt gedeeld.


Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
Het Kadaster zoekt een Adviseur / Business analist voor de Operationeel Beheer Organisatie DSO-LV (OBO). De OBO DSO-LV is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en doorontwikkeling van vijf voorzieningen die onderdeel uitmaken van het Digitaal Stelsel Omgevingswet:

  • Ozon (ontsluiten omgevingsdocumenten);
  • Informatiehuis Ruimte (ontsluiten ruimtelijke plannen);
  • Viewer Regels en Kaart (frontend om plannen weer te geven);
  • Stelselcatalogus (ontsluiten en beheren begrippen, waardelijsten en metadata);
  • Monitoring DSO-LV (monitoring van beschikbaarheid Landelijke Voorziening).

Voor deze vijf voorzieningen zijn we op zoek naar een adviseur / business analist die de spil wil zijn in alle vragen over de content die we ontsluiten, die bij problemen uitzoekt waar het probleem optreedt en met de product owners daarover in gesprek gaat, afstemming zoekt met de partijen die content aanleveren en ook hen helpt om de content op correcte wijze aan te leveren.

Tot je taken zullen daarom behoren het analyseren van de aangeleverde content (XML en GML), identificeren van foutjes in de aangeleverde content of het identificeren van fouten in de verwerking van de content bij Ozon en/of Informatiehuis Ruimte. Uiteraard kan een fout ook ontstaan bij de verbeelding van de content in de Viewer en kan het ook zo zijn dat bepaalde functionaliteit nog niet gerealiseerd is en de content om deze reden niet goed verwerkt of bekeken kan worden.

Je gaat samenwerken met de 3 product owners van de hierboven genoemde voorzieningen en daarnaast (in overleg) met de 3 teams die verantwoordelijk zijn voor de bouw en het beheer van de voorzieningen. Tevens werk je samen met de andere projecten binnen de DSO-LV.

De volgende specifieke kennisgebieden zijn van toepassing:

  • Kennis van XML;
  • Kennis van GML;
  • Diepgaande kennis van de Omgevingswet standaarden;
  • Diepgaande kennis van de processen binnen DSO-LV en de LVBB;
  • Kennis van REST API’s en JSON/GeoJSON.

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Werken in een Agile omgeving;
  • Analyseren van content;
  • Analyseren van problemen en advies geven over de oplossing;
  • Kritische houding richting kwaliteit en standaarden voor een beheersbaar eindproduct;
  • Afstemming met de verschillende stakeholders binnen de DSO ketens;
  • Prioritering en planning van werkzaamheden met betrekking tot content;
  • Content management.

Kennis en ervaring met te gebruiken tools en technieken zijn:

  • Jira;
  • Github;
  • XML;
  • GML;
  • JSON;
  • GeoJSON;
  • REST API’s
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.