Adviseur Kennismanagement

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 11 dagen
125 32-36 Gelderland

Begindatum:

18 nov 2025

Einddatum:

30 apr 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

24 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

We zoeken een ervaren en hands on adviseur kennismanagement / leren & ontwikkelen. Je bent een zelfstarter die met de nodige zelfstandigheid een bijdrage levert aan de (door)ontwikkeling van onze opleidingen. Met oog voor samenspel met collega’s. Als adviseur kennismanagement in de rol van opleidingscoördinator vertaal je de leer- en ontwikkelbehoeften binnen het Kadaster naar concrete en toekomstbestendige leeroplossingen. Je ontwikkelt en coördineert vakopleidingen, waarbij je gebruikmaakt van digitale leermiddelen en e-learnings die aansluiten op de praktijk van verschillende doelgroepen. Met jouw kennis van didactiek en leerprocessen zorg je dat medewerkers niet alleen de juiste kennis opdoen, maar deze ook effectief kunnen toepassen in hun werk.

Je werkt nauw samen met afdelingen en stakeholders om opleidingsprogramma’s goed te laten aansluiten op de strategische doelen van de organisatie. Hierbij vervul je een verbindende rol tussen de inhoud, de organisatie en de medewerkers. Je zorgt ervoor dat het leerproces van de vakopleidingen soepel doorloopt. De werkzaamheden worden vanuit Apeldoorn, de Grift verricht. Je bent bereid om periodiek naar de locatie Zwolle te reizen. Thuiswerken is ook mogelijk.

Je bezit kennis van didactiek, evaluatiemethoden (Kirkpatrick), modern leren o.a. microlearning, blended leren), hoe volwassenen leren (motivatie) en transfer van leren.

Belangrijkste technieken, methoden en tools:

  • Articulate;

  • SharePoint;

  • Drillster.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn: Als adviseur kennismanagement ben jij de spil in het opleidingstraject van Kadaster Specifieke vakopleidingen. Je werkt nauw samen met vakexperts, opleiders, toetscommissies en de Kadaster Academie. Je zorgt ervoor dat het gehele traject van vraagverkenning tot evaluatie soepel verloopt en voldoet aan de kwaliteitsstandaarden.

Je werkzaamheden bestaan uit:

  • Coördineren en monitoren van vakinhoudelijke opleidingstrajecten.

  • Faciliteren van samenwerking tussen KCC, ODR-Office en Kadaster Academie.

  • In kaart brengen van behoeftes en opleidingsvragen bij afdeling. Dit afstemmen met betrokken stakeholders.

  • Zorgdragen dat opleidingen vastgelegd zijn in het door de Kadasteracademie verstrekte template en voldoen aan de eisen vanuit de Kadasteracademie.

  • Bewaken van de kwaliteit, actualiteit en relevantie van opleidingen en modules.

  • Initiëren van verbeteringen van opleidingen op basis van evaluaties.

  • Identificeren van ontwikkelingen op afdelingen en/of vakgebied die om nieuwe of aangepaste opleidingen vragen en deze aanpassingen/vernieuwingen vervolgens initiëren en coördineren.

  • Voorstellen formuleren voor aanpassing bestaand aanbod of ontwikkeling nieuw opleidingsmateriaal of middelen.

  • Zorgdragen voor daadwerkelijke oplevering van nieuw en aangepast opleidingsmateriaal in afstemming met inhoudelijke experts.

  • Onderhouden van contact met opleiders, senior opleidingen KCC en management.

  • Zorgen voor een goede transfer van leren naar de praktijk.

  • Ondersteunen bij het plannen en organiseren van Permanente Educatie (PE).

  • Begeleiden van het proces rondom lesmateriaal en takenboeken (in samenwerking met).

Je bent niet verantwoordelijk voor het inhoudelijk ontwikkelen van lesmateriaal, maar je begeleidt dit proces en bewaakt de voortgang en zorgt voor oplevering binnen gestelde termijnen.

Eisen

  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;

  • Een maximum uurtarief van 125,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee externe administratieve broker en overige kosten;

  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 6 pagina's A4 (de motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina's te worden beantwoord);

  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;

  • Afgeronde (bachelor) Hbo-opleiding of hoger;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare kennis van Onderwijskunde en/of Kennismanagement;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het ontwikkelen van vakopleidingen en het gebruik van digitale leermiddelen;

  • Aantoonbare kennis van didactiek en leerprocessen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Beschrijf een recente en relevante ervaring met het ontwikkelen van vakopleidingen (max. 60 punten);

  • Beschrijf uw visie op leren en ontwikkelen en de toegevoegde waarde die het kan hebben op het realiseren van organisatiedoelstellingen (max. 40 punten).

Competenties

  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;

  • Kwaliteitsgericht;

  • Proactief en initiatiefrijk;

  • Adviesvaardigheid;

  • Verbindend;

  • Zelfstandig;

  • Analytisch.

Organisatie en team

Kadaster

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Gespreksinformatie

Gespreksinformatie

De werkzaamheden worden vanuit Apeldoorn, de Grift verricht. Je bent bereid om periodiek naar de locatie Zwolle te reizen.

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 10-11-2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 7-11-2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Tarief

Maximaal 125,00. Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in schaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 6 pagina's A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina's te worden beantwoord.

Overige informatie

Conceptovereenkomsten
Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: 1d Detacheringsovereenkomst Voor deze opdracht gaat een externe administratieve broker een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.

Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. Per leverancier mag een offerte worden ingediend op deze aanvraag.

Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Acquisitie
Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

Externe administratieve broker als bemiddelaar
Voor deze opdracht treedt een externe administratieve broker op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van een externe administratieve broker voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met een externe administratieve broker aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van een externe administratieve broker worden vastgelegd. Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- of driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer. Een externe administratieve broker zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst externe administratieve broker.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot 27-10-2025 08:00 de vragen en bijbehorende antwoorden worden op 28-10-2025 gepubliceerd op onze website. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot 4-11-2025 08:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur