Senior communicatie adviseur

Doelwater 5, 3011 AH Rotterdam, Nederland

Sluit over 9 dagen
96 32 uur Zuid-Holland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

30 sept 2027

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

8 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wil jij een bijdrage leveren aan de crisisbeheersing in Nederland in een snel veranderende wereld? Vind je het een uitdaging om crisispartners bij elkaar te brengen en te ondersteunen bij hun aanpak? En wil je meebouwen aan het Knooppunt Coordinatie Regios-Rijk (KCR2)? Dan biedt het Landelijk Operationeel Coordinatie Centrum (LOCC) je een unieke kans om ervaring op te doen op bovenregionaal, nationaal en internationaal niveau.


Als senior communicatieadviseur adviseert de kandidaat aan het management en geeft de kandidaat uitvoering aan communicatie voor de hele organisatie.

Doelstelling
De kandidaat draagt bij aan een eenduidige, effectieve en strategische (marketing)communicatie door het adviseren van management, coordineren van communicatiemiddelen en organiseren van impactvolle events en content. Met scherp oog voor interne en externe informatiebehoeften verbindt de kandidaat doelgroepen en versterkt het de imago van de politieorganisatie.

Verantwoordelijkheden

  • De kandidaat adviseert het management over (marketing) communicatieaanpak.

  • De kandidaat organiseert en coordineert t.b.v. de nieuwe organisatie de implementatie van het strategische (marketing) communicatieplan.

  • De kandidaat coordineert en ondersteunt de realisatie van communicatiemiddelen.

  • De kandidaat signaleert knelpunten en informatiebehoeften.

  • De kandidaat organiseert en coordineert evenementen en bijeenkomsten, samen met collegas en eventueel externe professionals.

  • De kandidaat adviseert over het gebruik van social media en beheert de social media van de organisatie.

  • De kandidaat schrijft en redigeert teksten.

Contacten
In KCR2 werken veiligheidsregio’s, het Rijk en crisispartners doorlopend samen.  De crisispartners zijn onder andere Politie, Brandweer, Defensie, GHOR, Veiligheidsregio, gemeenten, NCTV, en het RIVM. Onze interne organisatie; deze telt ongeveer 35 personen en maakt deel uit van het ministerie van Justitie en Veiligheid en is gevestigd in Zeist, onder één dak met diverse andere organisaties op het gebied van crisisbeheersing. En onze beheersorganisatie het Politiedienstencentrum.

Eisen

  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als senior communicatieadviseur.
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie met 10k+ medewerkers.
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen marketingactiviteiten zoals; het inzetten van marketingmiddelen, branding e.d.
  • De kandidaat heeft minimaal een erkend, volledig, volwaardig en afgerond HBO-diploma op het gebied van communicatie of marketingcommunicatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen crisisbeheersing;
    40 %

  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen rijksoverheid;
    20 %

  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als all-round communicatieadviseur (zie verantwoordelijkheden).
    40 %

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 80 %
Gewicht van prijs: 20 %

Competenties

  • Klantgerichtheid:
    Herkent en onderzoekt de wensen en behoeften van anderen en speelt daarop in.

  • Probleemanalyse:
    Signaleert problemen, zoekt en herkent belangrijke informatie, rafelt vraagstukken uiteen en legt verbanden tussen gegevens.

  • Samenwerken:
    Heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat.

  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit:
    Anticipeert op en onderkent de relevantie van gebeurtenissen in de politiek-bestuurlijke context die van invloed zijn op de positionering van de politie.

  • Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid:
    Maakt feiten, meningen en ideeen aan anderen in begrijpelijk Nederlandse taal mondeling en schriftelijk duidelijk.

Organisatie en team

Het LOCC is opgericht in 2005. Wij ondersteunen crisispartners bij incidenten, crises of calamiteiten, of bij de dreiging daarvan. Dit doen we door hen te voorzien van relevante en actuele informatie en door de samenwerking tussen partners te coordineren. Het gaat daarbij om bovenregionale, nationale of internationale crises. Ook kunnen overheden en crisisorganisaties bij ons een verzoek indienen voor extra bijstand (de extra inzet van mensen en/of middelen).

De afgelopen jaren is de wereld van crisisbeheersing behoorlijk veranderd. Door enkele landelijke crises ontstond de ambitie om de informatievoorziening en de coordinatie te verbeteren. Daarvoor is KCR2 (Knooppunt Coordinatie Regios-Rijk) ingesteld. Doel is om via een betere operationele informatiedeling de bovenregionale en landelijke coordinatie bij een crisis beter te laten verlopen. In KCR2 werken veiligheidsregios, het Rijk en crisispartners doorlopend samen. Het bestaande LOCC zal straks de basis vormen voor de nieuwe organisatie en een brug zijn tussen landelijke en regionale crisispartners. Zo maken we samen Nederland veiliger.

Medewerkers van het LOCC-KCR2 zijn ervaren professionals afkomstig van verschillende hulpdiensten en crisispartners zoals Politie, Brandweer, Defensie, GHOR, Veiligheidsregio, gemeenten, NCTV, en het RIVM. Het LOCC telt ongeveer 35 personen en maakt deel uit van het ministerie van Justitie en Veiligheid en is gevestigd in Zeist, onder een dak met diverse andere organisaties op het gebied van crisisbeheersing.

De organisatie heeft een overzichtelijk besturingsmodel met vier domeinen. Elk domein wordt aangestuurd door een domeinmanager.

Deze functie van senior communicatieadviseur valt in het domein Support en flexibele capaciteit i.o. Dit domein ondersteunt de organisatie op de PIOFACH aandachtsgebieden maar ook in het primaire proces zoals bij projecten, beheer en relatiemanagement flexibele capaciteit en vakbekwaamheid van interne medewerkers en die van de flexibele capaciteit.

Gespreksinformatie

De uitgenodigde Externe dient minimaal één dag voor het verificatiegesprek de gevraagde bewijsmiddelen, zoals kopie diploma(s)/certificaten te overleggen aan de inhuurdesk. Bij het niet tijdig indienen zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.

Het verificatiegesprek zal z.s.m. na het beoordelen van de ontvangen offertes plaatsvinden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Beschikbaarheid
De Externe is inzetbaar vanaf 01-10-2025 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 30-09-2027 voor 32 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Uurtarief
Maximaal: € 96,- Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

CV
Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de Externe. Dit in het Nederlands gesteld in PDF-formaat, van maximaal 7 pagina's A4. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd.

Inhuurdesk Politie behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het cv en/of referentie voorkomen. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (dd-mm-jjjj) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd

ZZP
Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden.

Screening
Voor deze opdracht is een AIVD B screening van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht. Dit kan maximaal 8 weken duren waardoor bovenstaande startdatum een fictieve startdatum betreft. Starten kan zoveel eerder als mogelijk, na doorlopen van de screening.

LFNP functie
BVS B (schaal 10, HBO).

Optie tot verlenging
Nee

Standplaats
Zeist (hybride)

Let op: Vanaf 1 november wijzigt het diensteverleningsmodel van het DAS naar de Intermediaire Dienstverleners, het is mogelijk dat deze overeenkomst wordt gemigreerd. Meer informatie volgt.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur