Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Marketing- en Communicatiemedewerker Citymarketing Zoetermeer

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 28 tot 32 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

27 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als marketingmedewerker bij Bureau Citymarketing Zoetermeer bouw je actief mee aan ons stadsmerk en ben je een echte spin in het web. Jij weet hoe je een verhaal vertaalt naar een blog of social media post die echt raakt. Jouw dagen zijn lekker afwisselend. De ene keer schrijf je een inspirerend artikel voor de website, de andere keer ontwerp je een pakkende poster in Canva of bedenk je een creatieve insteek voor een Instagram Reel. Daarnaast zorg je dat de mailbox netjes wordt bijgehouden en ondersteun je het team bij allerlei marketing- en communicatiewerkzaamheden. Met jouw creatieve blik breng je de stad in beeld en laat je zien waarom Zoetermeer de plek is om te wonen, werken, leren en recreeren.

Jouw taken op een rij:

  • Schrijven van blogs, artikelen en paginas voor de website;
  • Creëren van content voor Facebook, Instagram en LinkedIn;
  • Bijhouden van de mailbox en beantwoorden van berichten op Social Media;
  • Meedenken en ondersteunen bij campagnes en projecten;
  • Opmaken van visuals, posters en flyers in Canva;
  • Waar nodig ondersteunen van het team in overige lopende werkzaamheden.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.);
  • Minimaal een aantoonbare afgeronde hbo-bachelor opleiding marketing- en of communicatie;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als marketing- en of communicatiemedewerker binnen een overheidsorganisatie;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als content creator.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als marketing- en of communicatiemedewerker binnen een gemeente (25 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het maken van content voor social media doeleinden. Duidelijk weergeven in het cv (20 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als tekstschrijver, duidelijk weergeven in het cv (15 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met citymarketing, licht dit duidelijk toe in het cv (15 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met Canva, benoem waar dit is opgedaan (15 punten);
  • Aantoonbare affiniteit met het stadsmerk Zoetermeer, licht dit duidelijk toe in het cv (5 punten);
  • Uiterlijk per 1 oktober 2025 beschikbaar voor 28 tot 32 uur per week (5 punten).

Competenties

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

Organisatie en team

Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creeren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeen en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag en morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling

Welkom bij Bureau Citymarketing Zoetermeer! Wij werken met passie aan het stadsmerk Zoetermeer is de plek. Ons kleine, creatieve team zet de stad in de spotlight voor bewoners, bezoekers, studenten en ondernemers. We werken hard, hebben veel lol en ontdekken samen de leukste plekken van Zoetermeer.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 9 september 2025 tussen 13:00 uur en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 5 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 1 september 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 2 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 3 september 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur