Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Realisatiemanager Privacygovernance

Doelwater 5, 3011 AH Rotterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 120,00 36 Zuid-Holland

Begindatum:

18 nov 2024

Einddatum:

31 okt 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

13 sept 2024

Type inzet
Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden.

Voor deze opdracht is een BO screening van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.

Omschrijving van de opdracht
De afgelopen jaren is de aandacht voor privacyvraagstukken binnen de politie sterk toegenomen. Dit betekent dat er ook steeds meer personen op dit vakgebied werkzaam zijn en taken, rollen en verantwoordelijkheden opnieuw bezien moeten worden. In februari 2024 is ingestemd met een voorstel tot verbetering op hoofdlijnen van de privacy governance bij de politie. De hoofdlijnen voor de verbetering van deze governance liggen dan ook vast, maar op veel punten zal een nadere uitwerking en invulling moeten plaatsvinden. Daarnaast moet de daadwerkelijke realisatie van de verbeterde privacy governance plaatsvinden. 

Met deze opdracht kun je positieve verandering teweegbrengen en bijdragen aan een robuuste, toekomstgerichte privacystructuur binnen de politie. Als realisatiemanager draag je, in overleg met de Gegevensautoriteit bij de Staf Korpsleiding, zorg voor het inrichten van de privacyorganisatie volgens de vastgestelde hoofdlijnen, rekening houdend met het three-lines-of-defence model. Hierbij zal een aantal aspecten nog nader moeten worden ingevuld en uitgewerkt. Het inrichten van heldere taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden zijn hierbij van belang. Je zet een kwaliteitscyclus op en richt deze in.

Daarnaast zal je een aantal processen zoals de privacydriehoek, de verbinding met de eenheden en portefeuilles en het beheer en onderhoud van centrale registraties vormgegeven. De verschillende offices (CPO, PF en FG) moeten worden ingericht en in positie gebracht. Met name het oprichten van een PF-office en het gedeeltelijk centraal ophangen van de nu nog decentraal geplaatste privacyadviseurs voor de portefeuilles is een belangrijk aspect van jouw werkzaamheden.

Doelstelling

Beoogd resultaat

Organisatie breed implementeren van het vastgestelde “Voorstel verbetering privacygovernance”.

Verantwoordelijkheden

  • Je stelt een projectplan op voor de succesvolle implementatie van het vastgestelde “Voorstel verbetering privacygovernance”.

  • Je bent verantwoordelijk voor de realisatie van bovengenoemd projectplan. Zulks binnen de randvoorwaarden ten aanzien van kwaliteit, tijd en geld van het, nog op te stellen, projectplan.

  • Je legt periodiek verantwoording af aan een nog in te richten stuurgroep ten aanzien van bovengenoemde aspecten.

Contacten
Binnen de opdracht zal contact plaatsvinden op strategisch, tactisch en operationeel niveau, primair binnen de Politie. Het gaat daarbij om o.a. contact met de korpsleiding, de deelportefeuillehouder privacy, de Gegevensautoriteit, het privacyteam van het politiedienstencentrum, de privacyfunctionarissen in de eenheden en de functionaris gegevensbescherming.

Opleiding

  • Kandidaat heeft minimaal een erkende en volledig afgeronde HBO diploma.

Professionele kennis en werkervaring

  • Aantoonbare werkervaring met de realisatie van projecten in complexe overheidsorganisaties.

  • Aantoonbare werkervaring met het vormgeven van multidisciplinaire (verander)processen (PIOFACH).

  • Aantoonbare werkervaring binnen politiek-bestuurlijke en personele dynamiek.

  • Aantoonbare werkervaring binnen het privacy domein.

  • Aantoonbare werkervaring met gesprekken voeren op zowel op strategisch als tactisch niveau.

  • Aantoonbare werkervaring met uiteenlopende belangen, draagvlak weet te creëren voor veranderingen.

Competenties

  • Resultaatgericht

  • Gestructureerd

  • Daadkrachtig

  • Senioriteit

  • Verandergericht

  • Organisatiesensitiviteit

  • Kennis van de politieorganisatie c.q. de overheid is een pré

Beschikbaarheid
De Externe is inzetbaar vanaf 18-11-2024 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-10-2025 voor 36 uur per week. Het contract kan door de Opdrachtgever optioneel worden verlengd. Dit zoals wordt aangegeven in het profiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

Maximaal: € 120,00 - Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Eis 1. Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de Externe. Dit in het Nederlands gesteld in PDF-formaat, van maximaal 7 pagina's A4. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd. Sjabloon : CV template 1.9.doc

Eis 2. ( LET OP! OF DIT VAN TOEPASSING IS) De door Inschrijver aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer en geen ZZP’er / ondernemer. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van een eigen BV. Deze eis blijft van toepassing gedurende de gehele uitvoering van de opdracht. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet kan voldoen aan deze eis, zal dit leiden tot uitsluiting van de Inschrijver.

Eis 3. Kandidaat heeft minimaal een erkende en volledig afgeronde HBO diploma. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.

Eis 4. Aantoonbare werkervaring met de realisatie van projecten in complexe overheidsorganisaties. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).

Eis 5. Aantoonbare werkervaring met het vormgeven van multidisciplinaire (verander)processen (PIOFACH) Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).

Eis 6. Vereiste competenties/vaardigheden: - Resultaatgericht - Gestructureerd - Daadkrachtig - Senioriteit - Verandergericht - Organisatiesensitiviteit Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid: Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijk Nederlandse taal mondeling en schriftelijk duidelijk. Bovenstaande competenties, gevraagde werk -en denkniveau en/of vaardigheden hoeven niet in het CV te worden benoemd/uitgeschreven maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk aangetoond te worden tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over de gevraagde competenties beschikt, zal dit leiden tot het terzijde leggen van de bieding.

Wensen

Wens 1. Aantoonbare werkervaring binnen politiek-bestuurlijke en personele dynamiek. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen (25%)

Wens 2. Aantoonbare werkervaring binnen het privacy domein. Aantoonbare werkervaring met uiteenlopende belangen, draagvlak weet te creëren voor veranderingen Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen (25%)

Wens 3. Aantoonbare werkervaring met gesprekken voeren op zowel op strategisch als tactisch niveau. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen

Wens 4. Kandidaat heeft minimaal een erkende en volledig afgeronde WO diploma. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma/certificaat beschikt, worden geen punten toegekend. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen (25%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.