Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Project-/programmaleider gemeentelijke IT-projecten

Nieuwe Dukenburgseweg 21a, 6534 AD Nijmegen, Nederland

Sluit over 8 dagen
120 24 Gelderland

Begindatum:

6 okt 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

19 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Doel van de opdracht

Wij zoeken een ervaren programma-/projectleider die: ICT-projecten kan leiden binnen iRvN en in samenwerking met gemeenten en externe partijen. Bruggen kan slaan tussen bestuur, beleid, organisatie en techniek. In staat is projecten succesvol te initieren, te structureren en te realiseren.

Verantwoordelijkheden

  • Leiden van (deel)projecten met ICT-component.
  • Opstellen en bewaken van planning, budget, risicos en kwaliteit.
  • Stakeholdermanagement met gemeenten, bestuurders, gebruikers en leveranciers.
  • Bruggen kunnen slaan tussen de gebruikersorganisaties en de ICT-organisatie.
  • Mee kunnen denken of de vertaling kunnen maken van gemeentelijke vraagstukken naar haalbare ICT- en informatiemanagementoplossingen.
  • Duidelijk rapporteren over voortgang en resultaten.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare relevante afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de laatste 5 jaar in de rol van projectleider binnen gemeentelijke IT-projecten.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de laatste 5 jaar met ICT-omgevingen binnen gemeentelijke organisaties.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de laatste 5 jaar met projectmanagementmethodieken (Prince2, IPMA, Agile/Scrum of vergelijkbaar).

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de laatste 5 jaar in de rol van projectleider binnen gemeentelijke IT-projecten.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de laatste 5 jaar met ICT-omgevingen binnen gemeentelijke organisaties.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de laatste 5 jaar met projectmanagementmethodieken (Prince2, IPMA, Agile/Scrum of vergelijkbaar).

Competenties

  • je bent in staat om zelfstandig en pro actief activiteiten uit te voeren;
  • je communicatieve en sociale vaardigheden zijn uitstekend ontwikkeld, je communiceert makkelijk en correct op alle niveaus (collegas, gebruikers, opdrachtgevers, leveranciers);
  • je bent stressbestendig, je komt afspraken na en signaleert tijdig;
  • je bent kwaliteitsgericht.

Organisatie en team

Organisatie ICT Rijk van Nijmegen

iRvN beheert centrale en decentrale ICT-hardware, infrastructuur, devices en applicaties. iRvN is geen doel op zichzelf maar een platform om verdere I&A-samenwerking tussen gemeenten, ketenpartners en andere overheden te stimuleren en te faciliteren. Voor een aantal gemeenten wordt ook (delen van) het functioneel beheer verzorgd door iRvN.Het leveren van professionele ICT-dienstverlening, dat is wel het doel. En dat is vastgelegd in de missie:
"We zijn er om alle ambtenaren van de gemeentelijke organisaties in onze regio in staat te stellen om hun dienstverlening naar burgers in te richten en uit te voeren."
De kernwaarden die daarbij horen, beschrijven hoe iRvN dat doet: betrokken, oplossingsgericht, professioneel en betrouwbaar. iRvN ontwikkelt zich de komende jaren door als ICT-dienstverlener en biedt de dienstverlening aan alle gebruikers die nodig is in het werken met de systemen, laptops en telefoons.

Opdracht

ICT Rijk van Nijmegen (iRvN) is de regionale samenwerkingspartner op ICT-gebied voor de zeven gemeenten, Omgevingsdienst en WerkBedrijf in Het Rijk van Nijmegen. Door samenwerking realiseren we schaalvoordelen, centralisatie en standaardisatie van ICT- en informatiesystemen. iRvN beheert onder meer centrale en decentrale ICT-hardware (inclusief netwerk en telefonie), applicaties, basis- en kernregistraties.Binnen onze doelgroep vervult iRvN op het gebied van projectmanagement twee rollen: Deelprojectleider: iRvN sluit aan bij gemeentelijke projectorganisaties en zorgt voor de realisatie van alle IT-gerelateerde aspecten. Projectleider: iRvN is zelf verantwoordelijk voor de volledige realisatie van gedefinieerde deliverables, binnen de gestelde planning en budget.De projecten hebben altijd een IT-component. ICT is hierbi een middel om gemeentelijke digitalisering en dienstverlening aan burgers en bedrijven te versterken. Van de projectleider verwachten wij dat hij/zij zowel de gemeentelijke organisatie begrijpt, stevig thuis is in gemeentelijk ICT en de rol van iRvN als samenwerkingsorganisatie goed kan vertegenwoordigen.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 1 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 29 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen In overleg
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur