Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Hoogheemraadschap van Delfland
Logo van Hoogheemraadschap van Delfland

Opdrachtnemer voor het project Baggerwerkzaamheden

Hoogheemraadschap van Delfland

Phoenixstraat 32, 2611 AL Delft, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

Onbekend

Publicatiedatum:

25 nov 2025
Opdracht tarief 104Opdracht uren Onbekend
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Omschrijving werkzaamheden

Binnen het hoogheemraadschap van Delfland wordt cyclisch gebaggerd om watergangen op diepte te houden. Dit zijn regulier onderhoudswerkzaamheden. In 2024 is Delfland een nieuw 8-jarig onderhoudscontract aangegaan met vijf aannemers. Dit is een uniek contract waarin duurzaamheid, elektrificeren en samenwerking tussen Delfland en de vijf aannemers centraal staan. De uitvoering van de baggerwerkzaamheden in het nieuwe contract zijn in volle gang. Echter merken we dat de processen voor de uitvoering van de werkzaamheden suboptimaal zijn. Daarnaast missen de medewerkers van Delfland een deel van kennis en expertise om dit nieuwe baggercontract goed uit te voeren. Daarnaast verwachten we in 2026 in dusdanig grote uitvoering van werkzaamheden dat ervoor gekozen wordt om de directievoering van 1 contract onder te brengen bij opdrachtnemer.

De opdrachtnemer is resultaatverantwoordelijk voor het op deskundige wijze uitvoeren van bovenstaande drie opdrachten. Hierbij verwacht dat opdrachtnemer na afronding van de opdracht volgende resultaten heeft bereikt:

Resultaten

  • Coachen medewerkers: Vertrouwen en kennis t.a.v. baggeren en contractuitvoering bij de toezichthouders en de directievoerders is dusdanig verhoogt dat zij in staat zijn hier zelfstandig en op professionele wijze invulling te geven. Dit houdt minimaal in dat met iedere toezichthouder en directievoerder 1 maal per maand gesprekken worden gevoerd om voldoende voortgang te krijgen op de kennisontwikkeling. Het behaalde resultaat wordt getoetst bij de toezichthouders en directievoerders middels tussentijdse evaluatiegesprekken. In november 2026 zal door middel van een door de opdrachtgever uitgevoerde evaluatie nagegaan worden in hoeverre de toezichthouders en directievoerders zelfstandig in staat zijn de contractuitvoering voor baggeren verder vorm te geven.
  • Werkprocessen optimaliseren: Een advies met voorstel voor een werkproces en aandachtspunten voor implementatie. Hierin is opgenomen hoe het nieuwe baggercontract, de IPM-werkwijze van het waterschap en de uitvoering van baggerwerkzaamheden doelmatig en efficiënt kan worden ingericht en aanbevelingen of er procesaanpassingen, structuuraanpassingen organisatie of contractaanpassingen benodigd zijn. Uiterlijk december 2026 wordt dit resultaat opgeleverd of zoveel eerder als mogelijk.
  • Directievoering deelopdracht: de deelopdracht (lopend van januari 2026 tot december 2026) voor baggerwerkzaamheden die door de aannemer worden uitgevoerd binnen beschikbare projectbudget en planning van de aannemer opgeleverd inclusief door de opdrachtnemer geaccordeerde eindfacturatie van de aannemer. Directievoering en de resultaten die de directievoering moet opleveren zijn conform RAW/UAV systematiek.

Binnen scope van de opdracht:

  • De opdrachtnemer is zelf verantwoordelijk voor de inzet van middelen, het opstellen van planningen en de uitvoering gedurende de looptijd van de projecten. De opdrachtnemer bepaalt zelf werktijden en locatie, met uitzondering van noodzakelijke projectafspraken.
  • De opdrachtnemer werkt zelfstandig en bepaalt zelf hoe het resultaat wordt bereikt. Er is geen directe aansturing door Delfland.
  • De opdrachtnemer mag werkzaamheden (gedeeltelijk) uitbesteden aan derden, mits het eindresultaat conform opdracht wordt geleverd.
  • De opdrachtnemer neemt alleen deel aan projectoverleggen indien noodzakelijk voor het resultaat en niet aan interne afdelingsoverleggen of sociale activiteiten.

Eisen

  • Vóór aanvang start opdracht dient opdrachtnemer een geldende VOG aan te leveren.
  • De aangeboden opdrachtnemer is beschikbaar vanaf 01 januari 2026.
  • Inschrijver moet het CV van de aangeboden kandidaat invoegen bij de betreffende vraag op Mercell. Het CV moet uit maximaal drie (3) pagina's bestaan en moet voorzien zijn van ten minste twee (2) referenten inclusief de contactgegevens van de referent.
  • Minimaal vijf jaar (5) jaar aantoonbare werkervaring als uitvoerder / directievoerder op project die regulier onderhoudsbagger betreft.
  • Minimaal éénmaal (1) verantwoordelijk geweest voor de beheersing van een project of een onderhoudsopdracht met een contractwaarde van €1.000.000 of meer.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring met RAW/UAV systematiek.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring met bestekadministratie.
  • Opdrachtnemer betreft geen ZZP'er.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met onderhoud beheerssystemen.
  • Aantoonbare werkervaring onderhoud openbare ruimte met gemeenten.
  • Aantoonbare werkervaring opstellen en uitvoeren van onderhoudsplannen en onderhoudsprocessen voor baggerwerkzaamheden.

Competenties

  • Organiserend vermogen
  • Accuratesse
  • Analytisch vermogen
  • Oplossingsgerichtheid

Organisatie en team

Beschrijving van Delfland

In een van de meest laaggelegen en – met 1,2 miljoen inwoners en 40.000 bedrijven op 41.000 hectare – meest dichtbebouwde delen van de Randstad zorgt Delfland voor droge voeten en schoon en gezond water. Wij werken met inwoners en bedrijven aan een klimaatbestendige en prettige leefomgeving. In de afgelopen jaren heeft Delfland flinke stappen gemaakt in het voorkomen van wateroverlast, het groener maken van de leefomgeving in en om het water en het verbeteren van de waterkwaliteit.

Nederland is gevormd door water en menskracht. Door de eeuwen heen is ons land zo aangepast, dat het bestand is tegen de grillen van het water. Dijken aanleggen gebeurde in gezamenlijkheid en werd gekenmerkt door consultatie, consensus en compromis met gebiedspartners en bewoners. Delfland benut deze historische kracht optimaal bij het uitoefenen van zijn zorg voor de bewoonbaarheid van het land en de bescherming en verbetering van het leefmilieu. Daartoe staat het waterschap midden in de maatschappij en blijft het zoeken naar een optimaal maatschappelijk effect.

Gespreksinformatie

Planning

  • Sluitingstermijn voor het stellen van vragen: 27 november 2025, 10:00 uur
  • Sluitingstermijn voor het indienen van de Offertes: 1 december 2025; 10:00 uur
  • Verwachte datum van versturen uitnodigingen/afwijzingen matchgesprekken: 2 december 2025
  • Matchgesprekken kandidaten: 8 december 2025, tussen 13:00 uur en 16:00 uur, op locatie
  • Verwachte datum van bekendmaken van de mededeling van de gunningsbeslissing: 10 december 2025
  • Beoogde ingangsdatum Overeenkomst: 01 januari 2026

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Buiten scope van de opdracht:

  • Deelname aan afdelingsoverleggen.
  • Deelname aan sociale activiteiten.
  • Deelname aan trainingen en opleidingen.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr