Begindatum:
29 sept 2025Einddatum:
1 dec 2025Publicatiedatum:
18 sept 2025Jij bent iemand die verstand heeft van computers en techniek en je vindt het leuk om collega’s en studenten te ondersteunen. Je bent iemand die niet houdt van afwachten en je ziet problemen als een uitdaging. Je hebt een servicegerichte houding en bent vaardig in het vinden en uitvoeren van oplossingen. Je bent nauwkeurig en je hebt een professionele houding ten aanzien van vertrouwelijke informatie. Je bent flexibel, gericht op samenwerking en beschikt over goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden, in zowel Nederlands als Engels. De functie is gericht op het ondersteunen van werkplek- en onderwijs-/onderzoekgerelateerde activiteiten met behulp van ICT-middelen. Als servicedeskmedewerker ben je vanuit je helpdeskfunctie het eerste aanspreekpunt van de afdeling IVT op het gebied van zowel digitale toepassingen in het onderwijs als hogeschoolbrede applicaties, en vooral de praktische toepassing daarvan. Je beantwoordt daarom dagelijks hulpvragen van medewerkers en studenten (aan de balie, telefonisch of via ons ticketsysteem Topdesk), gericht op de werkplek of de applicaties die gebruikt worden. Denk bijvoorbeeld aan vragen over een gewijzigde functionaliteit in onze digitale leer- en werkomgeving, vragen over het account of het handig delen van en samenwerken in online bestanden. Je haalt voldoening uit het geven van ondersteuning, waardoor collega’s direct weer verder kunnen met hun werkzaamheden. Bij wijzigingen of uitbreidingen van functionaliteiten ontwikkel je operationele rapportages en signaleer je knelpunten en gebruikerswensen. Ook het uitvoeren van werkplekactiviteiten is een belangrijk aspect in deze functie. Projectmatig of vanuit Topdesk komen werkplekactiviteiten naar voren, zoals het installeren van laptops, desktops, beamers en overige randapparatuur. Je doorloopt proactief de aangemelde calls. Ook ga je medewerkers ondersteunen bij het gebruik van een nieuwe werkplek, waarbij het analyseren en het verhelpen van verstoringen een vervolg is. Je ondersteunt ook bij hulpvragen over mobiele apparaten van onze studenten, medewerkers of gasten.
• Eis 1: Een afgeronde, relevante opleiding
Eis 2: 2+ jaar relevante werkervaring
Ervaring binnen een soortgelijke functie binnen een onderwijsinstelling
Competentie 1: Goede communicatieve vaardigheden (Nederlands en Engels
Hogeschool Van Hall Larenstein (HVHL) is de duurzaamste hogeschool van Nederland met een internationale focus. Als kennisinstituut combineert de hogeschool onderwijs met toegepast onderzoek binnen de verschillende lectoraten. HVHL leidt studenten op tot hoogwaardige, ambitieuze en innovatieve professionals die bijdragen aan het verduurzamen van de wereld. Met het Instellingsplan ‘Groeien als experts in transitie’ geven we voor de periode 2022-2025 richting aan ons onderwijs en onderzoek. Het is de verwoording van de ambities en vormt de basis voor beleidsplannen en jaarlijkse evaluaties.
De afdeling Informatievoorziening & Technologie (IVT)
De afdeling IVT is verantwoordelijk voor alle digitale diensten die geleverd worden aan studenten en medewerkers van de hogeschool. De afdeling bestaat uit ongeveer 30 medewerkers. In een voortdurend sneller veranderende externe omgeving is het strategisch belang van deze afdeling de afgelopen jaren sterk toegenomen en ook zichtbaarder geworden binnen de organisatie: cybersecurity, anytime & anywhere beschikbaarheid en betrouwbaarheid van de diensten, flexibilisering, blended learning, leven lang leren, de toenemende samenwerking tussen onderwijsinstellingen en het hoge tempo waarmee nieuwe technologie beschikbaar komt.
Donderdag 25 september/woensdag 1 oktober
Opdracht is uitgezet wegens ziektevervanging