Beleidsadviseur Jeugd

Gemeente Hilversum

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€100 36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

15 apr 2024

Opdracht
Algemene omschrijving
In Hilversum streven we ernaar dat kinderen en jongeren van 0 tot 23 jaar veilig, gezond en kansrijk opgroeien.

Als beleidsregisseur Jeugd werk je aan de uitvoering van de nieuwe beleidsagenda Jeugd. Een belangrijk onderdeel daarvan is de implementatie van de nieuwe subsidieregeling programma agenda Jeugd. De subsidieregeling draagt bij aan het realiseren van de doelen van de beleidsagenda jeugd. Bij de implementatie van de subsidieregeling werk je nauw samen met subsidiepartners en bent voor hen eerste aanspreekpunt. Je hebt een belangrijke rol in de informatievoorziening, het ondersteunen van subsidiepartners in de nieuwe werkwijze en het afhandelen van subsidieaanvragen. Je vertaalt concrete preventieve activiteiten naar beleidsdoelen en stuurt hierop. Je houdt overzicht op de uitnutting van de budgetten. Ook zorg je voor een doorontwikkeling van de subsidieregeling en een goede borging in de organisatie.

Naast de subsidieregeling liggen er ook nog andere opgaven bij de uitvoering van de nieuwe beleidsagenda jeugd. Je gaat onder andere aan de slag met onderwerpen zoals de transformatie, preventie, de toegang en de geïndiceerde jeugdhulp. Je kan denken aan projecten zoals de nieuwe uitvoeringsagenda Jeugd, samenwerking met het voorveld, verdere invulling van normaliseren, de hervormingsagenda etc. Voor al jouw onderwerpen geldt dat daarbinnen opdrachten liggen die projectmatig worden opgepakt.

Afhankelijk van het onderwerp ben je soms procesregisseur en soms deelnemer als beleidsadviseur. Jij houdt ervan om in samenwerking met collega’s, bewoners en stakeholders de beste resultaten te boeken. Hierdoor maak je onze ambities op het gebied van jeugd en sociaal domein waar.

Je bent een stevige gesprekspartner voor zowel in- als externe partners. Je kunt eenvoudig schakelen tussen meerdere partijen op verschillende niveaus, bent een echte verbinder en voelt je als een vis in het water in een dynamische werkomgeving. Jouw mening weet je inhoudelijk helder te onderbouwen en je onderzoekt de mogelijkheden en kansen wanneer zaken nog niet geregeld zijn. De beleidsprocessen weet je in juiste banen te leiden en op elkaar af te stemmen, hierin houd je het overzicht en weet je wat er moet gebeuren. Je bent nieuwsgierig naar trends, ontwikkelingen, creatieve oplossingen en voorbeelden uit binnen- en buitenland. Deze ontwikkelingen weet je te vertalen naar de lokale situatie. Je hebt een sterk gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen. Je beschikt over een sterk analytisch vermogen, je weet verbanden te leggen tussen de diverse beleidsterreinen en komt hiervoor met initiatieven. Jouw strategisch denken gaat gecombineerd met praktisch handelen.

Specifieke taken en verantwoordelijkheden

  • Implementatie van de subsidieregeling programma agenda Jeugd

  • Je ontwikkelt uitvoerbaar beleid. Daarbij gaat het om samenwerking met partners in het veld, het (laten) doen van onderzoek, het maken van probleemanalyses en het formuleren van adviezen en beleidsvoorstellen voor het college van B&W en de gemeenteraad van Hilversum.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare gemeentelijke werkervaring als beleidsregisseur of beleidsadviseur jeugd;
3. Aantoonbare werkervaring met het implementeren van subsidieregelingen én het afhandelen van subsidieverzoeken.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met advisering en/of beleidsontwikkeling (benoem in het cv. duidelijk de werkzaamheden en de inhoud van de werkzaamheden) (30 punten);
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente (40 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het schrijven van beleidsstukken (benoem dit duidelijk in het cv.) (25 punten).
7. Een maximum uurtarief van €100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer én parkeerkosten (5 punten);

Competenties

  • Makkelijk contact leggen;

  • Goede schrijfvaardigheden;

  • Analytisch vermogen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 25 april 2024 van 14.00 uur en 15.00 uur en van 16.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 24 april 2024, in de middag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het formulier ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.