Begindatum:
1 jan 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
32Publicatiedatum:
30 nov 2024Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.
Organisatie
De gemeente Heerde is een kleine gemeente
Daarom zijn de lijnen kort, de onderlinge betrokkenheid groot en de werksfeer goed. We stimuleren werkplezier en hebben aandacht voor elkaar. Je zult je hier snel thuis voelen!
We hebben ongeveer 215 medewerkers, verdeeld over 5 afdelingen. We werken in de gemeente als één geheel, over de grenzen van de afdelingen heen. Samenwerking staat centraal tussen de afdelingen, processen en projecten.
We zijn omgevingsbewust en ondernemend
‘Naar een omgevingsbewuste ondernemende organisatie!’ is onze organisatievisie. Omdat we willen dat onze gesprekspartner zich gehoord voelt en indien mogelijk tevreden wordt gesteld.
Dit betekent dat we als organisatie...
In staat willen zijn optimaal mee te bewegen met wat de maatschappij en de inwoner van Heerde van ons vraagt of nodig heeft. Daarbij komt de beweging uit de medewerker zelf. De verantwoordelijkheid ligt laag. Taakvolwassenheid en eigenaarschap is het uitgangspunt.
In een kleine, digitaal werkende en efficiënt ingerichte organisatie als de gemeente Heerde is namelijk elke rol, elke medewerker, van toegevoegde waarde. Geen enkele taak kan achterwege blijven. De medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal van onze organisatie. Optimaal functioneren, inspiratie, persoonlijke ontwikkeling, goede begeleiding, helder opdrachtgeverschap en dus professionele aansturing zijn geen luxe, maar noodzaak.
We gebruiken een aantal werklocaties in de gemeente Heerde
De meeste collega’s werken in een ‘’hybride’ vorm thuis en op het gemeentekantoor.
De uitvoering van het sociaal domein gebeurt op de locatie van Stip (Steun- en informatiepunt). Onze buitendienst werkt vanaf de gemeentewerf en in het Raadhuis zitten het college van burgemeester en wethouders, de griffie en het bestuurssecretariaat. Daar worden ook de commissie- en raadsvergaderingen gehouden.
Opdracht
1. Adviseren over gebiedsontwikkelingen;
2. Ruimtelijke vragen beantwoorden (mondeling en Schriftelijk);
3. Adviseren over en begeleidt afwijkings- en bestemmingsplan procedures;
4. Onderstreunen beleidsontwikkeling;
5. Bezwaar- en beroepsschriften behandelen;
6. Planschadeverzoeken afhandelen;
7. Actief betrokken bij de verdere invoering van de omgevingswet.
8. Je bent generalist en hebt kennis van de fysieke leefomgeving in de brede zin;
9. Je bent klantgericht, resultaatgericht, communicatief sterk en advies vaardig.
10. Integrale belangen afwegen
11. Ervaring met participatie en co-creatie
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van RO;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur RO binnen een gemeente;
3. Aantoonbare werkervaring met adviseren op het gebied van gebiedsontwikkeling;
4. Aantoonbare werkervaring met het invoeren van de omgevingswet;
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur RO binnen een gemeente (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen een kleine gemeente (<20.000 inwoners) (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van bezwaar- en beroepsschriften (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring op principeverzoeken (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met monumentale gebouwen (5 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met herinrichtingen van landelijke gebieden naar woningen (10 punten);
11. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het begeleiden / ondersteunen van beleidsontwikkeling op het gebied van RO (15 punten).
Competenties
Klantgericht;
Resultaat gericht;
Communictief sterk;
Advies vaardig.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1-3.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja/nee
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 16 december 2024 vanaf 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 13 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).