Varsseveldseweg 2, 7131 BJ Lichtenvoorde, Nederland
Begindatum:
1 feb 2026Einddatum:
-Publicatiedatum:
20 dec 2025Opdracht
De projectleider is verantwoordelijk voor het initiëren, coördineren en realiseren van ruimtelijke projecten binnen de gemeente, zoals gebiedsontwikkelingen in het landelijk gebied, centrumprojecten, herinrichtingen van openbare ruimte, herbestemming vrijkomend vastgoed en de ontwikkeling van nieuwe schoollocaties. De projectleider zorgt voor een integrale aanpak waarbij belangen van bewoners, ondernemers, bestuur, gebruikers en externe partners worden meegenomen. Concreet gaat het om de onderstaande projecten. Eventueel kan er een project afvallen of kan er tijdens de looptijd van het projecten een project bijkomen.
1 Programma Besselinkschans:
Uitwerken en realiseren van deelprojecten uit een uitvoeringsprogramma voor een multifunctioneel ingericht deel van het buitengebied "De Besselinkschans" Het gebied is en blijft ingericht voor functies als landbouw, natuur, water, evenementen, (verblijfs)recreatie, verenigingen en wonen. Het meest in het oogspringende gebruik is het jaarlijks terugkerende evenement Zwarte Cross. Concreet gaat het om:
Onderzoek en planvorming, afspraken en contractvorming, budgetbewaking, omgevingsmanagement, aansturen inhoudelijke deskundigen, communicatie, informeren en adviseren portefeuillehouder, college en gemeenteraad.
2 Geef Lichtenvoorde Kleur:
Uitvoering van een centrumvisie voor de kern Lichtenvoorde. De volgende projecten spelen concreet op dit moment:
Daarbij gaat het om planvorming, beoordelen plannen en bestek aan doelen Geef Lichtenvoorde Kleur en omgevingsplan, omgevingsmanagement, communicatie, aanbesteding, contractvorming, budgetbewaking, planning, informeren en adviseren portefeuillehouder, college en gemeenteraad.
3 Herbestemming van een vrijkomende kerk
Binnen één van onze kernen komt een kerk vrij. De gemeente ziet voor zichzelf een rol in het mogelijk maken van een goede vervolgfunctie waarbij het pand van maatschappelijke waarde blijft. De projectleider draagt zorg voor een marktverkenning, beoordeling initiatieven, communicatie, afspraken en contractvorming, budgetbewaking, planning, informeren en adviseren portefeuillehouder, college en gemeenteraad.
4 ontwikkeling nieuwbouw Integraal Kindcentrum in Groenlo (2X)
Op een tweetal locaties in Groenlo is de bouw van een Integraal Kindcentrum beoogd. Dit betreffen gebouwen voor een IKC waarin is een organisatie waarin basisonderwijs, kinderopvang, buitenschoolse opvang (BSO), peuterspeelzaalwerk en andere vormen van educatie en zorg samenkomen onder één dak. Als projectleider coördineer je het proces op te komen tot het een programma van eisen, ruimtelijk scenario's en ontwerp voor vervangende nieuwbouw voor enkele gefuseerde basisscholen te Groenlo. Tot de taken behoren communicatie, afspraken en contractvorming, aansturen projectgroep, planning, budgetbewaking, informeren en adviseren portefeuillehouder, college en gemeenteraad.
Verwacht wordt dat de kandidaat ook over andere onderwerpen/ruimtelijke ontwikkelingen mee kan denken. Dit is echter ondergeschikt aan de hierboven beschreven werkzaamheden.
Opdrachtgever
De gemeente Oost Gelre ligt centraal in de Achterhoek. Een gemeente waarin de natuur in combinatie met de stadse en dorpse sfeer centraal staan en waarin het dan ook heerlijk wonen, werken en recreëren is. De gemeente bestaat uit twee grote(re) kernen -Groenlo en Lichtenvoorde- en zes kleine dorpen met in totaal ongeveer 30.000 inwoners. De gemeente is groen vanwege veel agrarisch gebied, en kent ook economische activiteiten gericht op nieuwe technologie zoals het verduurzamen van energie. Wij kenmerken ons als een evenementengemeente met een rijk verenigingsleven, waardoor onze organisatiekracht groot is. De samenleving in Oost Gelre is actief: maatschappelijk betrokken en ondernemend. Dit zorgt voor een grote sociale samenhang. Wij zijn verder een gemeente die zich extern sterk(er) wil neerzetten. Vanuit eigen kracht zoeken wij de samenwerking met buurgemeenten en andere partners.
De 3 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 14 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 7 januari 2026 bericht.
Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend
Hybride: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg (maandag ivm overleg best. opdrachtgever). Is hybride werken mogelijk: Ja. Aantoonbaar bereid om minimaal 2 dagen fysiek op kantoor aanwezig te zijn (Benoem dit duidelijk in het cv);
Aantal professionals of FTE: 1 professional
Overig algemeen:
Fee administratieve partner
administratieve partner brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht niet van toepassing.
