Coördinatoren Energieloket

gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

Stationsstraat 18, 9285 NH Buitenpost, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 85,00 20 - 28 Friesland

Begindatum:

1 sept 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

20 - 28

Publicatiedatum:

16 jul 2024

Omschrijving van de opdracht
Als gemeente Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel voeren we de regie op de lokale warmtetransitie. Gemeente Tytsjerksteradiel heeft als doel om in 2040 aardgasvrij te zijn en gemeente Achtkarspelen in 2050. Via het energieloket krijgen inwoners advies over het verduurzamen van hun woning. Om vaart te maken met het verduurzamen van alle gebouwen in onze gemeente, willen we het energieloket uitbreiden. Vanuit een klantgerichte aanpak moet het energieloket inwoners kunnen ondersteunen in het hele traject van het verduurzamen van hun woningen. De doorontwikkeling van het energieloket doen we samen met belangrijke stakeholders en actieve bewonersorganisaties.

Vanuit deze opdracht zoeken we twee enthousiaste professionals die zich willen inzetten voor een duurzame toekomst. In deze rol ben je het middelpunt van activiteiten die bijdragen aan de warmtetransitie en de verduurzaming van de gebouwde omgeving. Je draagt bij aan de ontwikkeling van een nieuw energieloket dat inwoners moet informeren over duurzaam leven en wonen. Zowel voor Achtkarspelen als Tytsjerksteradiel zoeken we een coördinator.

Verantwoordelijkheden
Als Coördinator Energieloket vervul je een sleutelrol in de uitvoering van onze verduurzamingsagenda. Je taken omvatten onder andere:

  • Ontwikkelen energieloket: Je bent kartrekker en werkt samen met een werkgroep aan een plan voor de ontwikkeling en uitbreiding van het energieloket.

  • Samenwerkingsverbanden uitbouwen: Je onderhoudt en bouwt samenwerkingen uit met lokale bedrijven, energiecoöperaties, woningcorporaties en inwonersinitiatieven.

  • Informatievoorziening en voorlichting: Je beheert en actualiseert de websitepagina van het energieloket, verzorgt digitale nieuwsbrieven en organiseert energiemarkten en isoleeracties.

  • Directe burgerbetrokkenheid: Je ontwikkelt plannen om dichter bij de inwoners te komen, ondersteunt energiecoaches en biedt energiescans aan particulieren en MKB’ers aan.

  • Projectmanagement: Je neemt actief deel in projectgroepen voor de warmtetransitie en coördineert de inzet van vrijwilligers en diverse diensten van het energieloket.

De juiste kandidaat beschikt over de volgende kwaliteiten: 

  • Uitstekende organisatorische en communicatieve vaardigheden en kan onderscheid maken tussen hoofd- en bijzaken.

  • Je bent innovatief en hebt een sterke affiniteit met duurzaamheid en de warmtetransitie.

  • Je hebt ervaring met projectmanagement en het aansturen van medewerkers en vrijwilligers.

  • Je kan goed inleven in de situatie van verschillende mensen en weet goed te communiceren met diverse doelgroepen.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 september 2024 tot en met 31 december 2024 voor 20 - 28 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 20 tot 28 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op 15 augustus 2024. We vragen hier rekening mee te houden.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  • U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.

  • Kandidaat heeft een afgeronde hbo-opleiding en ervaring in een soortgelijke functie

  • Kandidaat kan in het Fries communiceren (pré)

  • Kandidaat beschikt over politieke sensitiviteit en heeft ervaring bij een overheid (pré)

  • Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

Wensen

  • Minimaal 3 jaar ervaring bij de gemeente in het (door)ontwikkelen en coördineren van publieke dienstverlening (40%)

  • Aantoonbare ervaring met coördinatoren van projecten met diverse stakeholders (30%)

  • Aantoonbare politieke sensitiviteit, uitstekende organisatorische en communicatieve vaardigheden (30%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.