Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
25 nov 2025Als data-analist bij de afdeling Vluchtelingen ben je verantwoordelijk voor het verwerken van data tot waardevolle inzichten die bijdragen aan de doelen van de afdeling. Met jouw specifieke kennis en vaardigheden van het sociaal domein heb jij in de afstemming met collegas aan twee woorden genoeg om af te stemmen over de databehoeften het duiden van inzichten uit data. In deze rol werk je via het datateam van de gehele afdeling Sociaal Domein samen met een scrummaster, analytics translators (die de behoeften van de afdeling vertalen naar data-opdrachten) en data stewards (die de databronnen en datakwaliteit beheren). Bij de nieuwe afdeling Vluchtelingen is behoefte aan inzichten van data uit verschillende bronnen. Zo worden intern de registratiesystemen Gidso en de Centric Suite gebruikt. Met jouw voorkennis van deze systemen en gebruik daarvan in de Zwolse context breng je de afdeling Vluchtelingen vlot naar de juiste inzichten. Daarnaast worden relatief kwetsbare bronnen gebruikt, zoals Excelbestanden. Met jouw IT kennis en vaardigheden weet je die kwetsbaarheden tot een minimum te beperken en de data-pipeline zoveel mogelijk te automatiseren. Sommige andere data komen juist weer van zeer goed, maar extern beheerde bronnen, zoals van de GGD- en CBS. Ook deze data weet je zoveel mogelijk geautomatiseerd te verwerken in de benodigde rapporten en dashboards. Je draagt ook bij aan de organisatiebrede ontwikkeling van datagedreven werken, dat door de afdeling Informatievoorziening wordt getrokken. Momenteel wordt bijvoorbeeld een datawarehouse (dataplatform) ingericht, waarover je gevraagd kunt worden om input op te leveren vanuit de behoeften van de afdeling Vluchtelingen.
Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op kwaliteit van leven. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt. De opvang en huisvesting van vluchtelingen vraagt steeds meer van gemeenten. Zwolle neemt die verantwoordelijkheid serieus. Met de opvang van Oekraiense ontheemden, de invoering van de spreidingswet en de blijvende opdracht om voldoende woonplekken te realiseren, staat de stad voor grote uitdagingen. Om hier goed op in te spelen, is eind 2024 de tijdelijke afdeling Vluchtelingen opgericht. Deze afdeling zet zich vol in voor zowel beleid als uitvoering rondom vluchtelingenopvang. Zwolle heeft opvanglocaties gerealiseerd voor Oekrainers, asielzoekers, alleenstaande minderjarige vreemdelingen en statushouders. Het tempo lag hoog en er moest vaak snel worden gehandeld. Daardoor lag de focus vooral op praktische oplossingen en het voorkomen van crises. Dat was noodzakelijk, maar gaf weinig ruimte om vooruit te kijken: hoe blijven we voorbereid op wat komt? Hoe gaan we om met het onverwachte? Daarom zijn we op zoek naar een enthousiaste data analist die onze nieuwe afdeling komt versterken. Iemand die mee wil bouwen aan het datagedreven werken en dashboards waarmee we als team onderbouwd kunnen sturen.
Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
De externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 3 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
De externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De 3 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 1 december 2025, 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 24 november 2025, 14:11 uur bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen. De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 26 november 2025, 09:00 uur . De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 28 november 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij de externe administratieve broker via uw account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 1 december 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.