Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Zwolle
Logo van Gemeente Zwolle

Beleidsadviseur WMO mobiliteit

Lübeckplein 2, 8017 JZ Zwolle, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

8 - 16

Publicatiedatum:

8 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 8 - 16
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

We zoeken een WMO-beleidsadviseur met specifieke deskundigheid op vervoer en mobiliteit. Met de toenemende vergrijzing wordt een steeds hoger beroep gedaan op aangepast vervoer. Om op de lange termijn aan individuele wensen van Zwolse inwoners te kunnen blijven voldoen zijn nieuwe oplossingen nodig, zodat ook kwetsbare inwoners hun bestemmingen kunnen bereiken. Het gaat dan om leerlingenvervoer, WMO vervoer maar ook deelmobiliteit. Samen met je collega's WMO, mobiliteit en externe partners breng je de behoeften in kaart en vertaalt deze naar een meer collectief en duurzaam mobiliteitsaanbod. Momenteel zitten we volop in de aanloop naar een nieuw contract doelgroepenvervoer vanaf 1 augustus 2026. In de komende periode speel jij een belangrijke rol bij de implementatie daarvan. Samen met de contractbeheerders bewaak je de voortgang, monitor je de afspraken met de vervoerder en zorg je dat het nieuwe beleid goed wordt uitgevoerd.

Werkzaamheden

  • Implementatie leerlingenvervoer: o.a. invoering grotere bussen op de meest gebruikte routes, organiseren van begeleiding op de bus leerlingenvervoer, afspraken maken met scholen en opvang, afstemming uitvoeringontwikkeling en realisatie communicatieplan, afspraken maken tav fysieke aanpassingen tbv uitvoering doelgroepenvervoer.
  • Aanbesteding: Realisatie nota van inlichtingen, gunning en implementatie contract
  • Inkoop WMO vervoer via open source
  • Overleg doelgroepenvervoer: deelname regionaal overleg en interne overleggen.
  • Bijdragen aan doorontwikkeling publieke mobiliteit

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van beleid doelgroepenvervoer
  • Aantoonbare werkervaring met aanbestedingen van leerlingenvervoer en dagbestedingsvervoer

Selectiecriteria

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring met doelgroepenvervoer (45 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met Inkoop van WMO vervoer (25 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met ontwikkeling van inkoopstrategieën (30 punten)

Wensen en competenties

Competenties

  • resultaatgerichte beleidsadviseur
  • volop ervaring binnen gemeenten en regionale samenwerking op het dossier leerlingenvervoer en aanbestedingsprocessen.
  • schakelt moeiteloos tussen bestuur, beleid en praktijk.
  • weet hoe je het gesprek aangaat met uiteenlopende stakeholders van leveranciers vervoersorganisaties tot beleidsmakers.
  • combineert zakelijkheid met empathie, en weet daarmee bruggen te bouwen en lastige onderwerpen bespreekbaar te maken.
  • analytische denker en een doener, die de lijnen uitzet maar ook de voortgang bewaakt en bijstuurt waar nodig.
  • iemand die innoveren in mobiliteit kan realiseren om voor inwoners die afhankelijk zijn van speciaal vervoer het zo goed mogelijk te organiseren.

Organisatie en team

In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op kwaliteit van leven. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 19 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 20 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordelingsproces

  • Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen
    De externe administratieve broker beoordeelt de cv's op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
  • Stap 2: Selectie 10 cv's die aan de organisatie worden voorgelegd
    De externe administratieve broker beoordeelt de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de externe administratieve broker. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
  • Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
    De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
  • Stap 4: Selectiegesprek
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zwolle mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Zwolle.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen de externe administratieve broker Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur