Consulent Inkomen

Gemeente Zutphen

's-Gravenhof 2, 7201 DN Zutphen, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 24 tot 36 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

24 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Voor het project Inwoner in Beeld zijn wij op zoek naar een consulent Inkomen die met inwoners in gesprek gaat en daarnaast zorgt voor een zorgvuldige toepassing van de wetgeving. Het project heeft als doel om alle inwoners met een inkomensondersteuning (Participatiewet) weer goed in beeld te krijgen. Tijdens de gesprekken staan de begrippen vertrouwen, bestaanszekerheid en gelijkwaardigheid centraal.

Werkzaamheden
De consulent vervult een belangrijke rol in het contact met inwoners: luisteren, signaleren en doorverwijzen waar nodig. Daarnaast pakt de consulent aanvragen Participatiewet, mutaties en beëindigingen op.

Doelstellingen

Het doel van deze opdracht is om inwoners duurzaam in beeld te brengen en de uitvoering van de wetgeving zorgvuldig en mensgericht vorm te geven.

Eisen

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen telefoon en laptop.
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als consulent inkomen binnen een gemeentelijke organisatie.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite Sociaal Domein (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan).
  • De kandidaat is beschikbaar voor 24 tot 36 uur per week gedurende minimaal vier maanden.
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde dat er geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand mag komen en de inschrijver geen ZZP-er is.
  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf. De kandidaat toont een sterke motivatie om bij te dragen aan de doelstelling van het project Inwoner in Beeld.
  • Aantoonbare affiniteit met de kernwaarden vertrouwen, bestaanszekerheid en gelijkwaardigheid (Benoem dit duidelijk in het cv).
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met gespreksvoering met inwoners.

Competenties

  • Communicatief vaardig
  • Empatisch
  • Zorgvuldig
  • Integer
  • Resultaatgericht

Organisatie en team

Gemeente Zutphen

Wij zijn gepassioneerd, ondernemend en creatief. We omarmen duurzaamheid en inspiratie, en koesteren ons rijke verleden met trots. Bij ons staat goede dienstverlening centraal. We zijn er voor de Zutphense samenleving en stimuleren de betrokkenheid en samenwerking van onze inwoners.

Werken voor de gemeente Zutphen betekent werken in een prachtige en inspirerende omgeving. We zijn trots op onze historische middeleeuwse binnenstad, de IJssel en de Berkel en talloze vijvers en grachten, de wijken, de parken en het dorp Warnsveld.

Bij een gemeente werk je in een politiek-bestuurlijke omgeving. Dit betekent dat je te maken krijgt met wisselende prioriteiten en samenwerkt met verschillende groepen mensen. Je hebt de taak om zorgvuldig om te gaan met publieke middelen en soms moet je je weg vinden in wat ingewikkelde procedures. Het mooie van dit werk is, dat wat je doet vaak direct bijdraagt aan de Zutphense samenleving.

Zutphen zet in op diversiteit en inclusie. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft, van wie je houdt, wat je fysieke kenmerken zijn, hoe oud je bent, wat je gender is of wat je culturele achtergrond is. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent en hoe jij het verschil maakt voor onze gemeente!

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Gespreksinformatie

Planning gesprekken

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 4 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 3 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Vragen en reactietermijn

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 28 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 29 oktober 2025, 12:00 uur gepubliceerd op onze website. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 30 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en de gemeente Zutphen mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zutphen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

CV-eisen

  • Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands.

  • Minimaal 2 referenties.

  • Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen apparatuur.

  • Voor deze aanbesteding past de inschrijver SROI toe ter waarde van 1% (ZZP) of 2% (detacheringsbureau) indien de opdracht >75.000,- passeert.

  • Gemeente Zutphen hecht waarde aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. In dat kader is sociaal aanbesteden en daarmee Social Return onderdeel van het duurzame   
    Voor deze aanbesteding past de inschrijver SROI toe ter waarde van 1% (ZZP) of 2% (detacheringsbureau) indien de opdracht >75.000,- passeert. Social Return is een menukaart van 3 onderdelen: Sociale inkoop, maatschappelijke activiteiten en arbeidstoeleiding mogen ingezet worden als sociaal rendement (de beoordeling daarvan wordt gedaan door de SROI-adviseur van de gemeente Zutphen). Een combinatie van deze mogelijkheden voor de inzet van Social Return is ook toegestaan. De nadere invulling van de Social Return verplichting is binnen de beschreven mogelijkheden vrij en vindt altijd plaats in overleg met de adviseur SROI van de gemeente Zutphen. Binnen zeven kalenderdagen na definitieve gunning van de opdracht moet de opdrachtnemer contact op nemen met de adviseur SROI. Contactgegevens worden direct na gunning
    verstrekt.

  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.

Meer informatie

Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De externe administratieve broker is bereikbaar op telefoonnummer [telefoonnummer verwijderd].

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur