Begindatum:
19 jan 2026Einddatum:
1 okt 2026Publicatiedatum:
18 dec 2025De afdeling Inkomen en zekerheid van het sociaal domein is op zoek naar een regisseur inburgering. Deze regisseur inburgering zal met de nieuwe inburgeraar het volledige traject gaan doorlopen van leerbaarheidstoets tot inburgeringsdiploma. Zo is het belangrijk dat je op de hoogte bent van de nieuwe wet inburgering en je bekend bent met de werkzaamheden zoals o.a. het afnemen van een leerbaarheidstoets, brede intake, aanbieden van een Persoonlijk Inburgeringsplan
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.);
Het team inburgering werkt merendeels op kantoor. De uren dienen dus zeker 75 procent op kantoor te worden gemaakt. Thuiswerken is een optie voor 1 dag per week, de rest van de dagen werk je dus op kantoor;
Een maximum uurtarief van €65,- excl btw en inclusief fee administratieve partner en reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
Aantoonbare werkervaring als consulent inburgering.
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Op 1 januari 2022 is de nieuwe Wet inburgering van kracht. Hierbij is de regie op de inburgering bij de gemeente komen te liggen. In Zoetermeer ondersteunen de regisseurs van het gemeentelijk team Inburgering de nieuwkomers gedurende het inburgeringstraject. Het huidige team bestaat uit vier consulenten Inburgering, een administratieve kracht en een projectleider. Voor team Inburgering zijn we op zoek naar een collega Regisseur Inburgering. Ga jij deze uitdaging met ons aan?
Stap 1: Beoordeling CV's op minimumeisen
administratieve partner beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV's die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
administratieve partner beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 5 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk maandag 2 janauri 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Optie tot verlenging: 2x 8 maanden
Hybride: Het team inburgering werkt merendeels op kantoor. De uren dienen dus zeker 75 procent op kantoor te worden gemaakt. Thuiswerken is een optie voor 1 dag per week, de rest van de dagen werk je dus op kantoor.
Aantal professionals of FTE: 1
Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 09 (nieuwe structuur).
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
Overige informatie
Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.