Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Senior adviseur Informatiebeheer/recordsmanager

Het Rond 1, 3701 HS Zeist, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 32-36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

8 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jij zorgt er samen met team informatiemanagement voor dat gemeentelijke digitale informatie zowel op de korte als op de langere termijn toegankelijk blijft, rechtmatig wordt beheerd en juist wordt bewaard.

Taken en verantwoordelijkheden:
- vanuit Informatiebeheer bijdragen aan de migraties van vakapplicaties. Hierbij ligt jouw focus op het lopende project bij burgerzaken (plotten van metadata en zaaktypen), het organiseren van de vernietiging in vak applicaties, het adviseren van proceseigenaren hoe conform archiefwet processen in te richten en te werken, het maken van analyses en het vergroten van de bewustwording in de organisatie over Informatiebeheer, waaronder de verplichting van bewaren- en vernietiging en zaakgericht werken.
- Ook draag je je steentje bij aan het schrijven van beleidsstukken, richtlijnen of procesbeschrijvingen.
- Je toetst bestaande applicaties aan ons metadataschema gebaseerd op MDTO standaard.
- Je gaat een rol spelen in het programma Informatie op de juiste plaats.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het werkveld informatiemanagement / documentaire Informatievoorziening;
  • Aantoonbare werkervaring binnen het werkveld informatiemanagement / documentaire informatievoorziening bij een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare kennis van de Archiefwet en bijbehorende regelgeving (zoals Woo, AVG, WEP of Wmebv);
  • Minimaal 3 jaar ervaring met metadataschemas, datamigraties en digitale selectie- en vernietigingsprocessen in applicaties (licht dit duidelijk toe in het cv);

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het werkveld Informatiebeheer (20 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met de uitvoeringspraktijk en de kwaliteitsnormen binnen het informatiebeheer (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het migreren van Key to Burgerzaken naar Pink (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met I-navigator en RMTool. (20 punten).

Competenties

  • Analytisch en doelgericht: Jij bent analytisch, gedreven en gericht op resultaat. Je combineert deze vaardigheden met een sterk omgevingsbewustzijn en proactieve houding, wat bijdraagt aan je intern ondernemerschap.
  • Communicatief sterk: Jij weet mensen te enthousiasmeren door je duidelijke communicatie. Je bent een teamspeler die goed met anderen samenwerkt, maar ook stevig genoeg om als sparringspartner voor het management op te treden.
  • Geduld en doorzettingsvermogen: Je hebt geduld en weet dat verbeteringen tijd kosten, maar je blijft doelgericht werken aan structurele verbeteringen.
  • Verbindend: Je weet als geen ander dat verbeteringen in het informatiebeheer een samenspel is met diverse actoren en soms botst met diverse belangen en prioriteiten.

Organisatie en team

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden vertrouwen, kracht en nabijheid. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zon 400 collegas werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer! In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes en zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.

Team
Informatiemanagement is een opgave die steeds belangrijker wordt voor de gemeente Zeist. Zeker door de komst van de WOO willen we ons versterken op dit gebied en zijn wij op zoek naar een senior informatiemanagement. Samen met diverse collegas werk jij aan ons informatiebeheer. In jouw team doe je dit samen met de drie medewerkers informatiemanagement, een kwaliteitsmedewerker en een aanvoerder. Daarnaast werk je samen met onze proces- en informatieanalisten, functioneel beheerders, de archiefinspecteur, projectleiders en de strategisch adviseurs. Je rapporteert aan de aanvoerder informatiemanagement.

Wat maakt dit werk bijzonder:
Je bent aan de voorkant betrokken bij digitaal informatiebeheer in het hart van de organisatie, zo is het team actief betrokken bij aanbestedingen van nieuwe applicaties
Je doet je werk samen met andere deelterreinen binnen IV, zoals gegevensbescherming, veiligheid en processpecialisten.
De diversiteit van processen, het gaat over alle teams in de gemeentelijke organisatie heen.
Het vraagt specifieke kennis (specialisatie).

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 17 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 16 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 11 juli 2025, 0900 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 14 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 15 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur