Beleidsadviseur sociale basis

Het Rond 1, 3701 HS Zeist, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 28 Utrecht

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

15 nov 2025

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

10 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als adviseur Sociaal Domein kijk en luister je goed naar wat er leeft in de samenleving. Je weet ideeën om te zetten in daden die de sociale basis versterken.

Je stimuleert dat iedereen mee kan doen in Zeist. Hiervoor voer je regie op het versterken van de brede sociale basis en informele hulp. Dit doe je als accounthouder voor enkele subsidiepartners samen met partijen uit de maatschappij. Denk hierbij aan Humanitas, het sociaal werk voor ouderen en de Coalitie tegen eenzaamheid. Maar ook met het steunpunt mantelzorg en de vrijwilligerscentrale. Je bent het eerste aanspreekpunt voor ons adviesnetwerk sociaal domein bestaande uit inwoners van Zeist en weet goed de verbinding te leggen tussen het adviesnetwerk en de organisatie. 

Je gaat voor een sterke sociale basis en voor preventie. Die doe je samen met collega’s en partners zoals welzijnsorganisaties, vrijwilligerswerk, sportverenigingen, de bibliotheek et cetera. Alleen met heldere afspraken en visie en daadkracht in de sociale basis voorkomen we zwaardere problemen en verstevigen we samen met inwoners de veerkracht in Zeist. 

  • Relatiegesprekken en kwalitatieve doorontwikkeling met de welzijnsorganisatie. O.a. op thema jongerenwerk.

  • Gesprekken over subsidie 2026

  • Accountmanager voor diverse subsidierelatie

  • Coordiatie van Subsidieproces binnen team: deadlines, regelen van bijeenkomsten met team SL.

  • Aanpak eenzaamheid, coalitie en 75+ huisbezoeken 

  • Meedenken over sociale basis (begroting 2026)

  • Doorontwikkeling dashboard

  • Doorontwikkeling st/cjg (wegwijscafes)

  • Welzijn op recept: welzijnwerker gaat bij de intake gesprekken zitten van st/cjg

  • Stuurgroep sociale basis (vz)

  • Netwerk informele ondersteuning Zeist (NIOZ, we verstrekkensubsidie)

  • Zorg voor Zeist, digitale sociale kaart (Ilja) informatievoorziening.

  • Deelnemer in projecten:

  • Project Den Dolder buurtvoorziening

  • Integrale wijkaanpak

  • Buurtbudget project

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur binnen de overheid;
  • Aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur binnen het sociaal domein;
  • Aantoonbare werkervaring met ouderen;

Competenties

  • Intrinsieke motivatie voor sociale basis
  • Beweging naar voorkant
  • Kennis over welzijn, sociale basis
  • Overzicht houden stakeholders, strategisch nadenken
  • Mannetje staan

Organisatie en team

De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!    

In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.   

Team

Team Samenleven is het beleidsteam voor het gehele sociale domein van de gemeente Zeist. Het bestaat uit 27 adviseurs, die vanuit 3 subteams integraal met elkaar samenwerken. Deze functie komt in het subteam Sociale Basis&Participatie.Team Samenleven is het beleidsteam voor het gehele sociale domein van de gemeente Zeist. Het bestaat uit 27 adviseurs, die vanuit 3 subteams integraal met elkaar samenwerken. Deze functie komt in het subteam Sociale Basis&Participatie.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal {0 Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
is hybride werken mogelijk: nee

Overige informatie

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur