Begindatum:
1 aug 2025Einddatum:
15 nov 2025Uren per week:
28Publicatiedatum:
10 jul 2025Als adviseur Sociaal Domein kijk en luister je goed naar wat er leeft in de samenleving. Je weet ideeën om te zetten in daden die de sociale basis versterken.
Je stimuleert dat iedereen mee kan doen in Zeist. Hiervoor voer je regie op het versterken van de brede sociale basis en informele hulp. Dit doe je als accounthouder voor enkele subsidiepartners samen met partijen uit de maatschappij. Denk hierbij aan Humanitas, het sociaal werk voor ouderen en de Coalitie tegen eenzaamheid. Maar ook met het steunpunt mantelzorg en de vrijwilligerscentrale. Je bent het eerste aanspreekpunt voor ons adviesnetwerk sociaal domein bestaande uit inwoners van Zeist en weet goed de verbinding te leggen tussen het adviesnetwerk en de organisatie.
Je gaat voor een sterke sociale basis en voor preventie. Die doe je samen met collega’s en partners zoals welzijnsorganisaties, vrijwilligerswerk, sportverenigingen, de bibliotheek et cetera. Alleen met heldere afspraken en visie en daadkracht in de sociale basis voorkomen we zwaardere problemen en verstevigen we samen met inwoners de veerkracht in Zeist.
Relatiegesprekken en kwalitatieve doorontwikkeling met de welzijnsorganisatie. O.a. op thema jongerenwerk.
Gesprekken over subsidie 2026
Accountmanager voor diverse subsidierelatie
Coordiatie van Subsidieproces binnen team: deadlines, regelen van bijeenkomsten met team SL.
Aanpak eenzaamheid, coalitie en 75+ huisbezoeken
Meedenken over sociale basis (begroting 2026)
Doorontwikkeling dashboard
Doorontwikkeling st/cjg (wegwijscafes)
Welzijn op recept: welzijnwerker gaat bij de intake gesprekken zitten van st/cjg
Stuurgroep sociale basis (vz)
Netwerk informele ondersteuning Zeist (NIOZ, we verstrekkensubsidie)
Zorg voor Zeist, digitale sociale kaart (Ilja) informatievoorziening.
Deelnemer in projecten:
Project Den Dolder buurtvoorziening
Integrale wijkaanpak
Buurtbudget project
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
Team Samenleven is het beleidsteam voor het gehele sociale domein van de gemeente Zeist. Het bestaat uit 27 adviseurs, die vanuit 3 subteams integraal met elkaar samenwerken. Deze functie komt in het subteam Sociale Basis&Participatie.Team Samenleven is het beleidsteam voor het gehele sociale domein van de gemeente Zeist. Het bestaat uit 27 adviseurs, die vanuit 3 subteams integraal met elkaar samenwerken. Deze functie komt in het subteam Sociale Basis&Participatie.
De gesprekken bij de gemeente worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal {0 Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
is hybride werken mogelijk: nee
Overige informatie
De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).