Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Regelanalist Omgevingswet

Gemeente Zaltbommel

Hogeweg 11, 5301 LB Zaltbommel, Nederland

Sluit over 11 dagen
105 20 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

28 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als regelanalist word jij de kennispartner van de gemeente op gebied van omgevingsrecht. Je bent verantwoordelijk voor het maken, publiceren en beheren van de toepasbare -en dus begrijpelijke- regels vanuit de wetgeving. Juridische regels vertaal je samen met de inhoudelijke vakspecialisten in begrijpelijke vragenbomen die een plek krijgen in het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO). Je analyseert en beoordeelt ook de bestaande wet- en regelgeving en het beleid dat betrekking heeft op de fysieke leefomgeving. Je denkt mee over het opstellen van juridische regels voor het nieuwe Omgevingsplan.

Als regelanalist ben je naast procesbegeleider ook sparringpartner voor beleidsontwikkelaars wanneer het gaat om nieuw op te stellen beleid en het toepasbaar maken hiervan met duidelijke en heldere regels.

Belangrijke taken zijn:

  • Sparringpartner met de omgevingsdienst (ODR);
  • Sparringpartner voor collegas met betrekking tot het DSO en toepasbare regels;
  • Vertegenwoordigt de belangen van de gemeente als adviseur bij verschillende commissies en werkgroepen gericht op tactisch en key-user niveau met de verschillende ketenpartners;
  • Afstemmen toepasbare regels op de toepasbare regels van andere (semi) overheden;
  • Optimaliseren processen rondom de omgevingswet.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • 'Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
  • Minimaal een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Aantoonbare werkervaring met het vertalen van juridische regels naar duidelijke vraagbomen;
  • Aantoonbare werkervaring met het analyseren en optimaliseren van processen rondom de omgevingswet en vergunningen;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als regelanalist;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als regelanalist binnen een lokale gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met softwareprogramma's (benoem hiervan minimaal 3 voorbeelden in de motivatie);
  • Aantoonbare afgeronde cursus en/of training omgevingswet;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het analyseren en optimaliseren van processen rondom de omgevingswet en vergunningen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een maximum uurtarief van 105,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender

Competenties

  • Je bent communicatief en schrijft in heldere taal en hebt kennis van juridische regels;
  • Je beschikt over adviesvaardigheden, je kunt goed luisteren en weet je boodschap onderbouwd en in begrijpelijke taal te communiceren;
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Klantgericht
  • Luisteren
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Overtuigen
  • Analyserend vermogen

Organisatie en team

Werken bij de gemeente Zaltbommel (https://www.werkenbijgemeentezaltbommel.nl/) betekent deel uitmaken van een dynamisch organisatie met een open werksfeer. Onze 160 medewerkers werken vanuit het gemeentekantoor en de gemeentewerf in de historische stad Zaltbommel en het omliggende buitengebied met elf dorpen. De gemeente is goed bereikbaar naast de A2 en met een directe treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Ontdek de vele mogelijkheden bij de gemeente Zaltbommel en groei mee in een ambitieuze organisatie.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 18 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 11 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 4 september 2025 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 5 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 9 september 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur