Projectleider Juridische Zelfevaluatie

Gemeente Zaltbommel

Hogeweg 11, 5301 LB Zaltbommel, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 28 Gelderland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

16 okt 2025

Omschrijving

Opdracht

De gemeente Zaltbommel wil een zelfevaluatie laten uitvoeren met als doel inzicht te verkrijgen in de huidige stand van zaken ten aanzien van wet- en regelgeving.

De opdrachtnemer brengt in kaart:

  • Welke relevante wet- en regelgeving van toepassing is op de organisatie.

  • In hoeverre de gemeente hier momenteel aan voldoet.

  • Welke aanvullende acties nodig zijn om volledige compliance te bereiken.

Resultaat

Een schriftelijke rapportage waarin:

  • De zelfevaluatie is uitgewerkt.

  • Een overzicht is opgenomen van de wet- en regelgeving waaraan nog voldaan moet worden.

  • Concrete aanbevelingen zijn gedaan voor vervolgstappen.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding Burgerzaken;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker burgerzaken bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met het adviseren op het gebied van wet- en regelgeving;
  • Aantoonbare werkervaring met Zelfevaluatie bij een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met voorstellen van procesverbeteringen;
  • Aantoonbare werkervaring als projectleider;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding Rechten op minimaal hbo bachelor niveau.

Competenties

  • Je bent leergierig en kunt in korte tijd veel nieuwe kennis absorberen en vaardigheden aanleren;
  • Je bent in staat om veel verschillende taken snel en efficient af te wikkelen en stelt daarbij de juiste prioriteiten;
  • Je kunt snel schakelen tussen onderwerpen, staat sterk in je schoenen en houdt van uitdagingen;
  • Je bent zorgvuldig, communiceert helder, zowel mondeling (ook Engels) als schriftelijk.

Organisatie en team

Werken bij de gemeente Zaltbommel (https://www.werkenbijgemeentezaltbommel.nl/) betekent deel uitmaken van een dynamisch organisatie met een open werksfeer. Onze 160 medewerkers werken vanuit het gemeentekantoor en de gemeentewerf in de historische stad Zaltbommel en het omliggende buitengebied met elf dorpen. De gemeente is goed bereikbaar naast de A2 en met een directe treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Ontdek de vele mogelijkheden bij de gemeente Zaltbommel en groei mee in een ambitieuze organisatie.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zullen plaatsvinden op donderdag 23 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk woensdag 22 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordeling

  • Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen
    De cv's worden beoordeeld op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

  • Stap 2: Selectie 3 cv's die aan de organisatie worden voorgelegd
    De cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria beoordeeld. De 3 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

  • Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
    De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de kandidaten die zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

  • Stap 4: Selectiegesprek
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Nee

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: dagen in overleg.
Is hybride werken mogelijk: Nee

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Laptop en telefoon.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels een facturatiemodule. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur