Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Geo beheerder Omgevingswet

Blekerijlaan 14, 3447 GR Woerden, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 24 -36 Utrecht

Begindatum:

17 nov 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

25 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als Geo-beheerder lever jij een belangrijke bijdrage aan de opbouw van het omgevingsplan. Je bent bij de opzet van het omgevingsplan verantwoordelijk voor het tekenen van de gebieden. Er ligt een plan van aanpak voor de benodigde stappen om tot één omgevingsplan te komen. Maar een nieuw omgevingsplan opbouwen is een proces van vallen en opstaan en doen we samen. We ondersteunen elkaar daar waar nodig en nemen soms werk van elkaar uit handen. Ook zal je voor andere omgevingsdocumenten de Geo verzorgen.  

Samen met de collega's van GIS/Geo en Ruimtelijke Ordening werk jij aan het ontwikkelen van een Omgevingsplan. Als Geo-beheerder ben je daarin een belangrijke schakel. Voor bijna alle stappen in de opbouw van het Omgevingsplan is geo-informate nodig en dat is jouw expertise. Jij zorgt ervoor dat inwoners met één klik op de kaart duidelijk hebben wat er wel en niet mogelijk is op die plek.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

  • Het tekenen van gebieden in ArcGIS en/of Qgis, handig gebruik makend van bestaande datasets en het nauwkeurig beheren van de database met gebieden inclusief versiebeheer. Dit alles doe je in nauw overleg met de Ruimtelijke Ordening - en GIS-professionals

  • Ophalen van informatie uit bestemmingsplannen als input voor het Omgevingsplan

  • Het houden van overzicht over de locaties/geografische gegevens in het Omgevingsplan

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als GEO beheerder;

  • Aantoonbare werkervaring met tekenen in ArcGIS of Qgis. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan;

  • Kandidaat is minimaal 24 uur per week beschikbaar;

  • Kandidaat is bereid om fysiek op kantoor te werken in Woerden op de donderdagen;

  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde GEO opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als GEO beheerder;

  • Aantoonbare werkervaring met geo-informatie en hoe deze een bijdrage kan leveren aan het Omgevingsplan. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV;

  • Aantoonbare werkervaring met plan- en regelsoftware. Benoem duidelijk in het CV welke systemen dit waren;

  • Aantoonbare werkervaring met bestemmingsplannen en de IMRO standaard. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan;

  • Aantoonbare werkervaring met STOP - TPOD. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan.

Competenties

  • Flexibel

  • Creatief en oplossingsgericht

  • Samenwerken

  • Resultaatgericht

Organisatie en team

Organisatie

Werken voor de gemeenten Woerden en Oudewater betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen.

Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. We stimuleren ontwikkeling en brede inzetbaarheid. We bieden flexibiliteit in werkzaamheden en interessante interne projecten aan.
https://www.woerden.nl/werken-voor-woerden-en-oudewater.

 Team 

Je maakt deel van het team Gegevensbeheer (wordt met ingang van 1 januari 2026 team Data Geo en Belastingen). Daarnaast maak je deel uit van de projectgroep Omgevingsplan. Je wordt onderdeel van het cluster Datagedreven Werken (GIS/GEO/BI), bestaande uit ca. 10 enthousiaste professionals op het gebied van o.a. GIS, geo-informatie, BI en landmeten. Je werkt nauw samen met de collega's van het team Ruimtelijke Plannen (met ingang van 1 januari 2026 team Fysieke Dienstverlening). 

Net zoals andere gemeenten zijn wij bezig met het invoeren van de Omgevingswet. Onderdeel van hiervan is de opbouw van het omgevingsplan. Dit interactieve plan bevat alle regels over de fysieke leefomgeving en moet voor 1 januari 2032 klaar zijn. Voor de onze Geo-beheerder Omgevingswet zoeken we een vervanger i.v.m. zwangerschapsverlof. 

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 6 november 2025, van 15:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 5 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Woerden mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Woerden.

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.  

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.  

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal Schaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

In overleg in te vullen, mede afhankelijk van het aantal uren per week. NB. Donderdag aanwezig op kantoor Woerden is dringend gewenst.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 29 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 30 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker. Vragen omtrent de procedure kunt u stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 31 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur