Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Winterswijk
Logo van Gemeente Winterswijk

Projectleider Bestuurs- en Management Ondersteuning (Secretariaat)

Gemeente Winterswijk

Stationsstraat 25, 7101 GH Winterswijk, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 okt 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

20 nov 2025
Opdracht tarief 90Opdracht uren 16

Omschrijving

Gemeente Winterswijk is op zoek naar een projectleider voor het bestuurs- en managementondersteuning, betreft 16 per week, die het voortouw neemt in het vorm geven en uitvoeren van het projectplan dat bestaat uit verschillende fases. Deze fases bestaan uit de start en diagnose (analyse), ontwerp en afspraken, implementatie en borging/evaluatie. Je zorgt ervoor dat er na 9 maanden (projectduur) een nieuw werkmodel ligt inclusief (werk)processen, planning, taken en heldere rolverdeling. Er ligt een nieuwe werkwijze dat functioneert in de praktijk waardoor er een professioneel, toekomstbestendig bestuurs- en management ondersteuning is. Daarnaast zorg je voor draagvlak voor het projectplan. De werkzaamheden worden uitgevoerd in nauwe samenwerking met medewerkers van de gemeente Winterswijk.

De belangrijkste werkzaamheden zijn:
  • In fase 1 (start en diagnose) is belangrijk dat je een helder beeld hebt van de knelpunten en de huidige situatie, gedragen door de betrokkenen. Werkprocesanalyse: interviews en observaties bij medewerkers, domein en teammanagers en stakeholders (burgemeester, wethouders en gemeentesecretaris).
  • In fase 2 (ontwerp en afspraken) ligt er een nieuw werkmodel inclusief werkprocessen, planning, taken en rollen.
  • In fase 3 (implementatie) ligt er een nieuwe werkwijze dat functioneert in de praktijk.
  • In fase 4 (borging en evaluatie) is het resultaat dat er een professioneel, toekomstbestendig bestuurs- en management ondersteuning is met heldere rolverdeling en robuuste werkprocessen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring met bestuurs- en management ondersteuning binnen een gemeente;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een gemeente;
  • Aantoonbaar bereid om in eerste instantie volledig en op termijn minimaal 1 dag fysiek aanwezig te zijn (Benoem dit duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Een maximum uurtarief van 90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee Flextender.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met verandermanagement binnen de bestuurs- en management (secretariaat) ondersteuning binnen een gemeente.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een gemeente.
  • Kandidaat is aantoonbaar woonachtig binnen een straal van 75 kilometer van Winterswijk (Benoem dit duidelijk in het cv).

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
  • Luisteren;
  • Resultaatgericht werken;
  • Organiseren.

Organisatie en team

De gemeente Winterswijk telt bijna 29.000 inwoners. Het levendige centrum, het prachtige buitengebied en de vele voorzieningen maken Winterswijk tot een aantrekkelijke plaats om te wonen, werken en recreeren. Niet voor niets wordt Winterswijk wel de parel van het oosten genoemd. Bij de gemeente Winterswijk werken ongeveer 285 collegas. De werksfeer is informeel en de verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie. Samen met onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners maken we Winterswijk elke dag een beetje mooier. In onze dienstverlening leggen we de lat hoog en gaan we voor een glimlach. Winterswijk... daar wil je werken!

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 5 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 3 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De gesprekken vinden plaats op het gemeentekantoor in Winterswijk.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
  • Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma t/m vr, liefst ma, di of do.

Overige informatie

  • Direct na de gunning wordt een verklaring omtrent gedrag (VOG) aangevraagd, deze dient in het bezit te zijn van de medewerker en de opdrachtgever voordat de werkzaamheden kunnen aanvangen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr