Logo van Gemeente Winterswijk
Logo van Gemeente Winterswijk

Beleidsadviseur Sociaal Domein

Gemeente Winterswijk

Stationsstraat 25, 7101 GH Winterswijk, Nederland

Sluit over 19 dagen

Begindatum:

1 feb 2026

Einddatum:

1 aug 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

19 dec 2025
Opdracht tarief 120Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je maakt onderdeel uit van een gedreven team CLBA. Het team heeft samenwerking hoog in het vaandel staan en kenmerkt zich door persoonlijke betrokkenheid en een informele werksfeer. In deze beleidsfunctie, waar de nadruk ligt op werk en inkomen, heb je een grote variatie in werkzaamheden en begeef je je in diverse netwerken. We verwachten dan ook een grote mate van politieke sensitiviteit. Je neemt deel aan diverse (bestuurlijke) overleggen en adviseert het bestuur over onder meer werk en inkomen, het minimabeleid en de schuldhulpverlening.

Verder:

  • Ben je ambtelijk contactpersoon van de GR Fijnder en het AZC en houd je je onder andere bezig met contractwijzigingen.

  • Ontwikkel, monitor en evalueer je beleid op het gebeid van schuldhulpverlening en minimabeleid.

  • Treed je op als vertegenwoordiger bij bijeenkomsten voor omwonenden.

  • Weet je verbindingen tot stand te brengen zowel binnen de organisatie als in contacten met externe partijen.

  • Heb je sterke mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde rechten opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring binnen het sociaal domein en dan met name op het gebied van de participatiewet;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een politiek bestuurlijke omgeving;
  • Aantoonbaar minimaal 36 uur per week beschikbaar;
  • Aantoonbaar bereid om minimaal 3 dagen per week fysiek aanwezig te zijn op locatie (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer én fee administratieve partner.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur binnen het sociaal domein (30 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van werk en inkomen, schuldhulpverlening, minimabeleid en asielopvang (30 punten);
  • Aantoonbaar financieel inzicht, gezien het aanzienlijke budget in het beleidsveld (Licht dit duidelijk toe in het cv) (20 punten);
  • Aantoonbaar woonachtig binnen een straal van 75 kilometer van Winterswijk (Benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).

Competenties

  • Tactisch gedrag;
  • Resultaatgericht werken;
  • Besluitvaardigheid;
  • Analyserend vermogen.

Organisatie en team

De gemeente Winterswijk telt bijna 29.000 inwoners. Het levendige centrum, het prachtige buitengebied en de vele voorzieningen maken Winterswijk tot een aantrekkelijke plaats om te wonen, werken en recreëren. Niet voor niets wordt Winterswijk wel de “parel van het oosten” genoemd. Bij de gemeente Winterswijk werken ongeveer 2385 collega’s. De werksfeer is informeel en de verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie. Samen met onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners maken we Winterswijk elke dag een beetje mooier. In onze dienstverlening leggen we de lat hoog en gaan we voor een glimlach. Winterswijk… daar wil je werken!

Gespreksinformatie

Beoordeling

Uitnodiging voor een selectiegesprek
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 14 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 12 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 3x 6 maanden

Hybride: Is hybride werken mogelijk: Ja. Aantoonbaar bereid om minimaal 3 dagen per week fysiek aanwezig te zijn op locatie.

Aantal professionals of FTE: 1 professional

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv. 

Overige informatie

  • Direct na de gunning wordt een verklaring omtrent gedrag (VOG) aangevraagd, deze dient in het bezit te zijn van de medewerker en de opdrachtgever vóórdat de werkzaamheden kunnen aanvangen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr