Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Ede
Logo van Gemeente Ede

Teamleider Ruimtelijke Regie

Gemeente Ede

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Sluit over 15 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

19 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Door interne doorstroom binnen de gemeente Ede is er tijdelijk behoefte aan een ervaren Teamleider.

Ruimtelijke Regie binnen het Ruimtelijk Domein. De teamleider geeft samen met de afdelingsmanager leiding aan de afdeling Ruimtelijke Regie en speelt een belangrijke rol in het sturen op samenhang, prioritering en realisatie van complexe ruimtelijke opgaven.

Deze opdracht heeft een duur van circa zes maanden, waarin samen met het team en management wordt onderzocht hoe de rol en het team het beste kunnen worden ingericht voor de toekomst.

De afdeling Ruimtelijke Regie bestaat uit ruim 30 personen, op deze afdeling is de plek waar visie en realisatie samenkomen. Strategische ambities worden hier getoetst aan de praktijk en vertaald naar uitvoerbare projecten en programma’s. Het team werkt interdisciplinair, verbindt doelen aan beschikbare middelen en bewaakt de voortgang en samenhang binnen het gehele ruimtelijk domein.

De teamleider is verantwoordelijk voor:

  • het integraal aansturen van een team van professionals. Je motiveert, coacht, stuurt op samenwerking en integraal werken binnen het nieuwe organisatiemodel. Je werkt aan houding, gedrag en vaardigheden van je teamleden.
  • personeelsbeheer: je bent betrokken bij de werving en selectie van nieuwe medewerkers, loopbaanontwikkeling en het oplossen van personele vraagstukken.
  • het fungeren als sparringpartner voor directie, management en collega-teamleiders. Je schakelt met de afdelingsmanager, beleidsregisseurs, andere teamleiders en het managementteam om problemen op te lossen en strategische beslissingen te nemen.
  • het bewaken van prioriteiten, planning en voortgang binnen complexe ruimtelijke dossiers;
  • het vertalen van bestuurlijke en strategische ambities naar concrete en uitvoerbare acties;
  • het signaleren en managen van risico’s, afhankelijkheden en onderstromen;
  • het ondersteunen bij de verkenning van de toekomstige rol van de afdeling en het team.

Eisen

  • • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
  • • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • • Kandidaat beschikt over een afgeronde universitaire opleiding;
  • • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 7 jaar opgedaan in een leidinggevende rol binnen een complexe organisatie;
  • • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met leidinggeven aan hoogopgeleide professionals (beleid / regie / projectmatig werken);
  • • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring binnen het ruimtelijk domein of een vergelijkbaar complex beleidsveld;
  • • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met organisatieverandering en teamontwikkeling.

Wensen en competenties

Wensen

  • • Relevante ervaring als teamleider binnen het ruimtelijk domein. Beoordeling van CV op de mate waarin de kandidaat relevante ervaring heeft met vergelijkbare rollen en opgaven (40 punten);
  • • Aantoonbare voorbeelden van coachend, verbindend en resultaatgericht leiderschap en ervaring met het aanbrengen van rust en structuur in complexe omgevingen (30 punten);
  • • Ervaring met werken in een politiek-bestuurlijke context (20 punten);
  • • Motivatie en visie op de opdracht. Heldere en realistische motivatie. Visie op de rol van Ruimtelijke Regie binnen het ruimtelijk domein (10 punten).

Competenties

  • • Strategisch inzicht – vermogen om complexe ruimtelijke vraagstukken te overzien en vertalen naar uitvoerbare plannen;
  • • Leiderschap – coachend, verbindend en resultaatgericht; in staat een team van professionals te inspireren en sturen;
  • • Bestuurlijke sensitiviteit – inzicht in bestuurlijke processen en politiek-bestuurlijke verhoudingen; effectief schakelen met stakeholders;
  • • Organisatie- en veranderingsvermogen – kan veranderingen initiëren, begeleiden en implementeren binnen een complexe organisatie;
  • • Communicatieve vaardigheden – helder en overtuigend kunnen communiceren, luisteren en afstemmen met verschillende partijen.

Organisatie en team

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 12000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Gespreksinformatie

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 14 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 7 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: 4x 6 maanden

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1 persoon

Overig algemeen:

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor de toegang verlening tot alle systemen bij de Gemeente Ede is het verstrekken van een geboortedatum noodzakelijk. Deze zal worden opgevraagd bij de telefonische voorlopige gunning, en zal door administratieve partner uitsluitend worden verwerkt voor dit doel en wordt niet opgeslagen voor andere doeleinden.
  • Als onderdeel van de aanbestedingsprocedure vindt een screening plaats op integriteit, betrouwbaarheid en zelfstandigheid. Deze screening omvat onder meer een online controle van openbare bronnen en een beoordeling van de arbeidsrelatie conform de Wet DBA. De screening is verplicht en wordt uitgevoerd vóór gunning. De resultaten kunnen leiden tot uitsluiting van deelname.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr