Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Medewerker Bouwtoezicht en Handhaving

Karel de Grotestraat 30, 3962 CL Wijk bij Duurstede, Nederland

Sluit over 7 dagen
95 16-24 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

20 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als medewerker bouwtoezicht en handhaving ben jij het aanspreekpunt voor alles wat met bouwinspecties en naleving van vergunningen (voor bestaande en nieuwbouw) te maken heeft. Je kunt goed samenwerken, bent een verbinder en hebt daadkracht; dit maakt dat jij meedenkt met belanghebbenden over oplossingen, maar ook duidelijk grenzen aangeeft. Jij vindt het leuk om maatwerk te leveren. Dat komt goed van pas, want voor jou is geen dag hetzelfde; iedere bouwlocatie heeft zijn eigen uitdagingen.

Tijdens deze opdracht voer je controles en inspecties uit op locaties binnen de gemeente. Je ziet hierbij toe op de naleving van Omgevingsvergunningen en signaleert onregelmatigheden en overtredingen. Ook adviseer je inwoners, aannemers en andere betrokkenen over bouwkundige zaken en regelgeving. Bij geconstateerde overtredingen geef je aanwijzingen of leg je werkzaamheden stil (opleggen bouwstop). Hierbij werk je nauw samen met collegas van vergunningverlening, toezicht en handhaving (VTH). Je zult voornamelijk werken vanuit het Huis van de Gemeente, waarbij je natuurlijk ook veel buiten bent voor het uitvoeren van controles.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Afgeronde opleiding op minimaal MBO 4 niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met toezicht en handhaving op het gebied van Bouw;
  • Een maximum uurtarief van 95,- exclusief BTW, inclusief reiskosten en fee Flextender.

Wensen en competenties

Wensen

  • Afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 in de richting van Bouwkunde (10 punten);
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als Toezichthouder Bouw bij een gemeentelijke organisatie (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met de Omgevingswet (30 punten);
  • Aan afgeronde opleiding ABW 1 en ABW 2 (20 punten).

Competenties

  • Je treedt doelgericht en daadkrachtig op;
  • Je staat stevig in je schoenen, bent duidelijk en respectvol naar inwoners;
  • Je kan regels en voorschriften helder en begrijpelijk uitleggen;
  • Je kan zelfstandig en planmatig werken.

Organisatie en team

Dit is de gemeente Wijk bij Duurstede: Groot genoeg om klein te blijven Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. We zijn klein en dat zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet met en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het is denken en doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar. Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collegas over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 6 oktober 2025 van 10.00 tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 1 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). 'Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 25 september 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 26 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 29 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur