Procesregisseur PGA/ Procesregisseur Jeugd

Rading 1, 1231 KB Loosdrecht, Nederland

Sluit over 5 dagen
90 36 Noord-Holland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

8 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jouw expertise inzetten om regie te voeren over complexe casuistiek waar veiligheid en zorg samenkomen? Lees verder.De gemeente Wijdemeren is op zoek naar een verbindende procesregisseur PGA die de leiding neemt in situaties waarin complexe jeugdproblematiek, overlast, criminaliteit en zorgvragen samenkomen. Je zorgt dat er integraal en effectief wordt samengewerkt tussen zorg- en veiligheidspartners, waarbij de jeugdige inwoner centraal staat.

Wat ga je doen?
In deze rol ben je verantwoordelijk voor het regisseren van de Persoonsgerichte Aanpak (PGA), met als doel het verbeteren van de leefsituatie van jeugdigen (en waar nodig ook volwassenen) met meervoudige problematiek. Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:

  • Regisseren van de PGA: je bewaakt het overzicht, initieert actie en houdt regie op de voortgang;

  • Leiden van casusoverleggen met alle relevante ketenpartners (zorg, veiligheid, onderwijs, justitie, etc.);

  • Voorzitten van multidisciplinaire overleggen en fungeren als escalatiepunt bij stagnerende casussen;

  • Opstellen, uitvoeren en monitoren van integrale plannen van aanpak;

  • Af- en opschalen van casuistiek naar of vanuit het Zorg- en Veiligheidshuis;

  • Bijdragen aan de ontwikkeling en implementatie van de PGA-methodiek voor minderjarigen;

  • Adviseren van management en collegas over trends, knelpunten en beleidsdoorontwikkeling;

  • Incidenteel participeren in reguliere casuistiek van het Sociaal Wijkteam indien nodig.

Eisen

  • Beschikbaar per 1 september voor 36 uur per week;
  • Een aantoonbare afgeronde hbo opleiding; Social Work of SPH;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met casusregie binnen het sociaal en/of veiligheidsdomein bij een gemeente;
  • Aantoonbaar in het bezit van een geldige SKJ-registratie (registratienummer en geldigheidsdatum vermelden in het cv).
  • Een maximum uurtarief van 90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met jeugd en veiligheid binnen een gemeentelijke instelling (40 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring bij een GI (Gecertificeerde Instelling) (benoem duidelijk in cv) (35 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met gezinnen waarbij er sprake is van onveiligheid (benoem duidelijk in cv) (25 punten);

Competenties

  • Analytisch sterk en besluitvaardig
  • Communicatief vaardig (zowel mondeling als schriftelijk)
  • Sociaal en empathisch vermogen
  • Zelfstandig en teamgericht
  • Oplossingsgericht en stressbestendig
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit

Organisatie en team

Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!  

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op vrijdag 15 augustus tussen 9.00 en 11.00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 14 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

De gemeente Wijdemeren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Voor de zzp'er

  • De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

  • Het aangeboden uurtarief is van toepassing op de gehele loopduur van de opdracht (inclusief verlengingen).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur