Senior medewerker Burgerzaken

Gemeente Wierden

Pouliestraat 3, 7642 EB Wierden, Nederland

Sluit over 2 dagen
Geen maximum 24 Overijssel

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

8 jul 2025

Omschrijving

Voor een aantal specifieke taken binnen team burgerzaken hebben wij iemand nodig die de volgende zaken zal verwerken:

  • Het opleiden van medewerkers Burgerzaken op verschillende burgerzakenproducten

  • Actief meedenken over het verbeteren van processen en de vragenlijst van de zelfevaluatie

  • Zorgdragen voor het verhogen van de kwaliteit in algehele zin door gevraagd en ongevraagd advies uit te brengen aan medewerkers van de afdeling burgerzaken

  • Uitvoeren van steekproeven om de kwaliteit te toetsen en waar nodig te verhogen

  • Overdracht van opgedane kennis en vaardigheden aan vaste medewerkers

Resultaat:
Dat de algehele kwaliteit van uitgevoerde werkzaamheden die verband houden met de Basisregistratie Personen en de burgerlijke stand naar een hoger niveau is gebracht en de zelfevaluatie op hoofdlijnen is afgerond. Hierdoor bereiken we ook dat medewerkers vanaf 2026 zelfstandig hun werkzaamheden kunnen uitvoeren.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen de afdeling burgerzaken van een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met een iBurgerzaken;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen Burgerzaken bij een gemeente (45 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met naturalisaties en hervestigingen (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met coachen en ondersteunen in de burgerlijke stand van collega's (25 punten).

Competenties

  • Je beschikt over relevante kennis en ervaring op het gebied van Burgerzaken.
  • Je bent in staat om zelfstandig beslissingen te nemen.
  • Ook ben je oplossingsgericht en hebt een proactieve houding, zowel richting de burger als richting de (interne) klant.
  • Je beschikt over brede kennis en ervaring met diverse applicaties.
  • Je bent klantgericht, accuraat, stressbestendig, hebt inlevingsvermogen en beschikt over uitstekende communicatieve en contactuele vaardigheden in woord en geschrift.

Organisatie en team

Welkom in Wierden! Een gemeente met 25.000 inwoners, op de grens van stad en platteland. Hier staat noaberschap centraal: we kijken naar elkaar om, zijn betrokken en werken samen. Dat geldt voor onze inwoners en organisatie. Onder de noemer Expeditie Wierden willen we onze organisatie nog beter laten aansluiten op de wensen van onze inwoners. Want dat is tenslotte waar we het allemaal voor doen! Samen werken we aan een mooie, leefbare en toegankelijke gemeente waar iedereen zich thuis voelt!

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 11 juli 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Een korte motivatie is gewenst.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen:
Is hybride werken mogelijk: Bespreekbaar

Overige informatie
Gemeente Wierden heeft er voor gekozen om de externe partij als broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe partij derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de externe partij. U zal in casu factureren aan de externe partij middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur