Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Financieel administratief medewerker

gemeente Weststellingwerf

Griffioenpark 1, 8471 KR Wolvega, Nederland

Sluit over 12 dagen
€ 70,00 24 uur per week Friesland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

31 jan 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

10 okt 2025

Omschrijving

Als administratief medewerker ben jij een belangrijke schakel in het beheer van de financiële administratie. Je zorgt ervoor dat inkomende facturen correct worden verwerkt en tijdig worden betaald. Je hebt veel contact met zowel interne als externe partijen en draagt bij aan een soepele administratie en een tevreden leveranciersnetwerk.

Globale werkzaamheden

  • Factuurverwerking: Je beheert inkomende facturen en zorgt dat deze tijdig worden doorgeleid naar de juiste gemeente. Hierbij controleer je de juistheid van de facturen en of ze aan de juiste persoon of afdeling zijn gekoppeld. Nieuwe crediteuren zoek je zelfstandig uit.
  • Contact en communicatie: Je onderhoudt regelmatig contact met leveranciers en interne collega's, zoals budgethouders. Dit doe je zowel telefonisch als per e-mail, waarbij je ook verantwoordelijk bent voor het beheer van de mailboxen en portals.
  • Tijdige betaling van facturen: Je zorgt ervoor dat facturen op tijd bij de codeerders terechtkomen en vervolgens tijdig worden betaald. Jouw nauwkeurige werkwijze voorkomt vertragingen in de betaling aan leveranciers.
  • Eerste betalingen uitvoeren: Je voert de eerste handelingen voor betalingen uit door deze in het betaalsysteem te zetten en zorgt ervoor dat alles juist wordt verwerkt.

Eisen

  • Mbo+ werk- en denkniveau in de richting van administratie, financiën of vergelijkbare studierichting;
  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring als administratief medewerker;

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met SAP (iFinanciën) is een pluspunt.

Competenties

  • Analytisch, accuraat en oplossingsgericht;
  • Een goede basis van communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;

Organisatie en team

Werken bij een gemeente suf en saai? Vergeet het maar! De gemeente Weststellingwerf bemoeit zich met de hele lokale samenleving, van afvalcontainer tot zwembad, van thuishulp tot fietspad. Hierdoor werken bij ons veel verschillende mensen met allerlei opleidingen en deskundigheden. Bij de gemeente Weststellingwerf werk je met mensen voor mensen. En kun je echt iets betekenen! De wensen en behoeften, maar ook de mogelijkheden van de inwoners van onze 26 dorpen nemen we graag mee in de plannen die we maken. Mits die passen bij de wetten en regels waar we mee te maken hebben. Dat is complex, enorm interessant en brengt verantwoordelijkheden met zich mee.

Je komt te werken in het team Administratieve Ondersteuning en Verzekeringen. Dit team biedt ondersteuning op het gebied van personeels- en salarisadministratie, financiële administratie en verzekeringen. Het cluster Financiën bestaat uit 10 collega's. In onderling overleg worden de taken verdeeld. De werkzaamheden kunnen plaatsvinden op alle locaties van de drie OWO-gemeenten, maar je standplaats is Wolvega.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur