Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Consulent Inkomen

Verdilaan 7, 2671 VW Naaldwijk, Nederland

Sluit over 5 dagen
71 32 tot 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

12 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Binnen team Inkomen werken diverse consulenten (waaronder Consulenten Poort en Consulenten Beheer). Omdat een aantal collegas druk bezig zijn met de implementatie van de nieuwe Participatiewet in Balans en het herschrijven van de processen zoeken wij een tweetal ervaren (all-round) inkomensconsulenten, die zowel aan de poort als bij beheer kunnen ondersteunen.

Als Consulent Inkomen (Beheer):
Ben je verantwoordelijk voor de werkprocessen die betrekking hebben op jouw caseload van bijstandsgerechtigden: o.a. aanvragen bijzondere bijstand, heronderzoeken rechtmatigheid, mutaties re-integratie, aanvragen minimabeleid, toekenningen en wijzigingen loonkostensubsidie, mutaties, aanvragen verblijf buitenland, aanvragen kinderopvang sociaal-medische indicatie en beeindigingen.

Als Consulent Inkomen Poort:
Ben je verantwoordelijk voor de afhandeling van de aanvragen levensonderhoud af van onder andere volwassenen, jongeren, dak- en thuislozen en statushouders; Daarnaast handel je aanvragen bijzondere bijstand af van Niet Uitkering Ontvangers (NUO)

Jouw verantwoordelijkheden:
- Je voert, met een open blik en zonder oordeel, persoonlijke gesprekken met inwoners die een aanvraag levensonderhoud doen (in de spreekkamer);
- Je beoordeelt en neemt besluiten over de ingediende aanvragen;
- Je zorgt dat deze besluiten correct en binnen de gestelde termijn worden afgehandeld;
- Je zorgt dat alle belangrijke stukken aanwezig zijn in het dossier;
- Je rapporteert over de wijze van afhandeling van de werkprocessen;
- Je levert een actieve bijdrage aan de overlegvormen binnen het team, zodat onderlinge afstemming en binding binnen het team worden bevorderd.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Uurtarief maximaal 83,95 inclusief reiskosten woon-werverkeer en fee Flextender / exclusief btw;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de laatste 5 jaar als consulent/klantmanager met de uitvoering van de Participatiewet;
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
  • Aantoonbare werkervaring met de afhandeling van aanvragen levensonderhoud Participatiewet;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite voor het Sociaal Domein, benoem waar deze is opgedaan;
  • Uiterlijk per 20 oktober 2025 beschikbaar voor 32 tot 36 uur per week.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als Consulent/Klantmanager Inkomen, duidelijk weergeven in het cva.
  • Aantoonbare werkervaring met het beheren van een caseload van 100 klanten met een uitkering Participatiewet, benoem duidelijk waar deze is opgedaan.
  • Aantoonbare werkervaring met de afhandeling van alle hierna genoemde werkprocessen: heronderzoek rechtmatigheid, mutatie of heronderzoek re-integratie, aanvraag bijzondere bijstand, toekenning/vaststelling loonkostensubsidie en beeindiging. Licht dit duidelijk toe door middel van een aparte alinea in het cv.
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding: HBO-SJD, HBO-MW of HBO-Rechten.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Corsa, benoem waar deze is opgedaan.
  • Per 6 oktober beschikbaar 2025 beschikbaar voor 32 tot 36 uur per week.

Competenties

  • Je kunt heel goed luisteren en bent een ster in het motiveren van onze inwoners;
  • Je bent analytisch, besluitvaardig en stressbestendig;
  • Je bent zorgvuldig en kunt goed prioriteiten stellen;
  • Je bent resultaatgericht zonder het belang van de inwoner uit het oog te verliezen;
  • Je bent een flexibel en werkt graag samen met collegas;
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Je bent flexibel en oplossingsgericht.

Organisatie en team

Organisatie
Westland. De Glazen Stad. Dankzij de meest innovatieve agri-sector ter wereld zijn we de vijfde economie van Nederland. Met meer dan 115.000 inwoners die hier wonen, werken, leren en recreeren. In een omgeving die snel verandert, zoeken we steeds opnieuw naar een nieuwe balans. Een balans tussen een groeiende economie en een fijne leefomgeving. Tussen bereikbaarheid en gezondheid. En tussen investeren in nieuwe ontwikkelingen en zorgen voor mensen die het moeilijk hebben. De kansen en uitdagingen zijn bij onze gemeente groot.

Team Inkomen
Team Inkomen is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Participatiewet, IOAW, IOAZ en BBZ. Momenteel voeren we ook de leefgeldregeling voor Oekrainers uit. Binnen team Inkomen werkt een bevlogen groep collegas die zich bezig houden met het beoordelen van de aanvragen levensonderhoud, bijzondere bijstand, heronderzoeken rechtmatigheid, mutaties re-integratie, aanvragen minimabeleid, toekenningen en wijzigingen loonkostensubsidie, aanvragen verblijf buitenland, aanvragen kinderopvang sociaal-medische indicatie en beeindigingen. Hiermee verzorgen wij de inkomenskant van de Participatiewet. Wij staan in nauw contact met de medewerkers van Patijnenburg die verantwoordelijk zijn voor de re-integratie van de inwoners die gebruik maken van de Participatiewet. In samenwerking met de collegas van Handhaving, Schuldhulpverlening, Leerplicht, Inburgering, Vitis, Sociaal Kernteam en Patijnenburg zetten we ons in voor de bestaanszekerheid van onze inwoners en zorgen wij (regelmatig met maatwerk) dat zij weer kunnen vertrouwen op hun eigen kracht en onderdeel uit kunnen maken van de samenleving.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 22 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 19 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. Het aantal te declareren uren mag het maximum van 1620 uur per jaar niet overschrijden. Er geldt een terugbetalingsverplichting voor het teveel gedeclareerde. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur