Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Ervaren HR-adviseur

Raadhuislaan 1, 7981 EL Diever, Nederland

Sluit over 14 dagen
Geen maximum 32-36 Drenthe

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

9 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

UitvoeringsvoorwaardeMet het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Westerveld mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Westerveld. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is

Je takenpakket is zeer divers. Hieronder een greep van waar je allemaal mee aan de slag gaat:

  • Je geeft gevraagd en ongevraagd advies over HR-vraagstukken aan de drie teamleiders, aan medewerkers, de manager Bedrijfsvoering, de Burgemeester en wethouders, de Griffie en de werkgeverscommissie.
  • Je hebt met jouw scherpe blik snel zicht op HR-gerelateerde risicos en knelpunten en met je creativiteit formuleer je effectieve oplossingen.
  • Je werkt mee aan het updaten, moderniseren en uitwerken van zowel bestaand als nieuw personeelsbeleid, personeelsregelingen en HR-themas. Concrete onderwerpen waar je mee aan de slag gaat zijn onder andere de modernisering van arbeidsvoorwaarden en het leveren van een bijdrage aan project digitale vaardigheden van medewerkers.
  • Je bent budgethouder van de HR-budgetten. Je monitort proactief alle HR-gerelateerde uitgaven, stuurt hierop en zorgt voor een correcte boeking van facturen.
  • Bij voorkeur ben je HR21-gecertificeerd of bereid deze certificering op korte termijn te behalen. Zo kun je bijdragen aan de (her)waarderingen van functies binnen ons functiehuis.
  • Je bouwt en onderhoudt relaties binnen en buiten de organisatie, waaronder met HR-adviseurs van andere regionale gemeenten, ONS, de Talentenregio en andere (potentiele) partners.
  • Je evalueert en waarborgt de naleving van HR-beleid, richtlijnen en regelgeving. Daarbij signaleer je inconsistenties, knelpunten en risicos en formuleer je snel effectieve oplossingen.
  • Je volgt actief ontwikkelingen in wet- en regelgeving en HR-trends, en vertaalt deze naar kansen om het HR-beleid van de gemeente actueel en toekomstgericht te houden.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau in de richting van HRM, P&O en/of Arbeid & Organisatie;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van HR;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als interim HR adviseur;
  • Beschikbaar voor minimaal 32 uur per week;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in de rol van HR adviseur in een gemeentelijke instelling (30 punten);
  • Aantoonbare kennis van de Cao Gemeenten en het arbeidsrecht (20 punten);
  • Aantoonbare HR21-certificering (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in advisering op operationeel/tactische vraagstukken, licht dit duidelijk toe in het cv; (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met Visma Raet / Youforce (10 punten);

Competenties

  • Als jij een teamspeler, sparringpartner en verbindende adviseur bent die snel schakelt tussen de diverse onderwerpen en proactief handelt dan pas je uitstekend binnen ons team.
  • Het is van belang dat niet alleen uitvoerend, maar ook strategisch kunt denken en verbanden ziet.
  • Je bent in staat om op creatieve wijze mee te denken in oplossingen voor HR-vraagstukken die spelen binnen de teams.
  • Je durft duidelijke grenzen te stellen daar waar de kwaliteit van de HR-dienstverlening onder druk komt te staan en je hebt lef om vernieuwende wegen in te slaan als je kansen ziet voor verbetering.
  • Je bent van nature sterk in het opbouwen en onderhouden van interne en externe relaties en je communiceert helder en passend, zowel mondeling als schriftelijk.

Organisatie en team

Werken voor de Gemeente Westerveld betekent dat je terecht komt in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Een gemeente waar bestuur en organisatie samen streven naar een hoogwaardige dienstverlening waarbij we initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties stimuleren en faciliteren. Wat kenmerkend is voor de Gemeente Westerveld zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hierarchie. Na een warm onthaal introduceert jouw nieuwe team de organisatie en collegas bij je. Een team dat bestaat uit een mix van lerende en ervaren collegas. En natuurlijk lopen we dan ook even langs onze koffiecorners, het bedrijfsrestaurant en de verschillende lounge- en overlegplekken. Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onze Promotiefilm.

Team HR

Het team HR bestaat uit twee HR-adviseurs (waarvan jij er een bent) en een HR-consulent die de HR-adviseurs ondersteunt in de werkzaamheden. De salaris- en personeelsadministratie is uitbesteedt aan het shared service center ONS. Met elkaar ben je verantwoordelijk voor de uitvoering en continue verbetering van de HR-dienstverlening binnen de gemeente. Binnen de gemeente Westerveld zijn de teamleiders verantwoordelijkheid voor de personeelszorg en heb jij een adviserende rol. Jij wordt verantwoordelijk voor de advisering van het team Bedrijfsadvies & Informatievoorziening, het team Financien, Basisregistraties & Belastingen en het team Dienstverlening. Ook adviseer je de Burgemeester en wethouders, de griffier en de werkgeverscommissie van de griffie over HR-gerelateerde zaken.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 31 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 30 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 16 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 17 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 24 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur