thumbnail
thumbnail

Financieel adviseur

Hooiweg 9, 9801 AJ Zuidhorn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
100
36 Groningen

Begindatum:

1 jul 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

7 jun 2024

Opdrachtomschrijving
Als financieel adviseur werk je in het hart van onze gemeentelijke organisatie. In een bruisend gemixt team mag jij je richten op zowel het fysieke- als het sociale domein. Daarin krijg jij alle ruimte om actief mee te denken en initiatief te tonen. En dat hebben we ook nodig. Want in een continu veranderende en lerende organisatie kunnen we jouw financiële expertise goed gebruiken. Zo draag jij bij aan een duurzaam gezond financieel huishouden.

Wat ga je doen?
Met open armen word je iedere dag ontvangen door je collega's van de afdeling Financiën en het fysieke- en sociale domein. Niet echt natuurlijk, we willen je niet afschrikken. Maar om je een beeld te geven, dat je meer dan welkom bent en wij je meesterkennis als financieel adviseur graag omarmen. Met gemak adviseer jij teamleiders, beleidsmedewerkers en projectleiders met inzichtelijke financiën en doortastende analyses. Hierin bespreek je afwijkingen en leg je de link tussen cijfers en beleid. En met het oog op het ravijnjaar ligt er een extra enorme uitdaging voor ons om de begroting rond te krijgen. Daarbij draai jij je hand niet om in het geven van een kritische blik of het leveren van een belangrijke vakinhoudelijke bijdrage van onze gemeentelijke ambities.

Als financieel adviseur weet jij je weg binnen de wereld van de gemeentefinanciën wel te vinden. Je hebt veel contact met collega's over het afstemmen van P&C-producten, budgetten en planning. Elke maandag trap je de week af met het team financiën waarin je de planning voor de week bespreekt. Jouw specifieke uitdaging is het ondersteunen van het fysieke- en sociale domein. In het sociale domein gaat het om de teams die zich bezighouden met advies, beleid, relaties en met inwonerszaken. In het fysieke domein gaat het om duurzaamheid, wonen en buitengebied.

Concreet werk je daarnaast als financieel adviseur aan P&C-documenten en hieronder vallen:

  • Begroting

  • Perspectiefnota

  • Bestuursrapportage

  • Jaarrekening

Bij onze gemeente mag je je richten op meerdere domeinen, hechten we waarde aan je initiatieven en kom je in een gemixt team met een diversiteit aan persoonlijkheden. Daarbij zijn we open en eerlijk naar elkaar. Bovendien zijn onze werklocaties makkelijk bereikbaar en is er voldoende parkeergelegenheid.

Kandidaatomschrijving
Als financieel adviseur heb je een duidelijke visie op finance & control binnen een gemeentelijke organisatie. Als mens ben je open en toegankelijk en een echte verbinder die met lef, een flinke dosis humor en vakkennis invloed kan uitoefenen. Het is jouw missie om een bijdrage te leveren in het financieel gezond houden van ons huishouden.

Je hebt een scherp analytisch vermogen waarmee je financiële- en bedrijfseconomische vraagstukken makkelijk doorgrondt om die vervolgens met heldere adviezen en rapportages toegankelijk te maken voor collega's.

Daar voeg jij aan toe:

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding gericht op financiën, (bedrijfs)economie, accountancy of bedrijfskunde.

  • Je hebt relevante ervaring opgedaan als financieel adviseur bij een gemeente waar het geven van financieel advies een belangrijk onderdeel is geweest.

  • Je hebt een gezonde ambitie en volgt de ontwikkelingen op je vakgebied om daarmee de organisatie te faciliteren en jezelf continu te blijven ontwikkelen.

Interviewplanning
De gesprekken vinden plaats op 20 juni

Toelichting op rooster
32 tot 36 uur per week

Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding gericht op financiën, (bedrijfs)economie, accountancy of bedrijfskunde.

  • Je hebt relevante ervaring (minimaal 3 jaar bij een gemeente) opgedaan als financieel adviseur waar het geven van financieel advies een belangrijk onderdeel is geweest.

  • Minimaal 32 uur per week beschikbaar.

  • Minimaal 2 dagen op kantoor aanwezig.

  • Start zo snel mogelijk, uiterlijk 1 juli

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 25 %

  • Ervaring met een bezuinigingsopgave (Weging: 25 %)

  • Aantoonbare ervaring met de doorontwikkeling van de financiële functie (Weging: 25 %)

  • Interview: Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

    • Klik met het team. Toetsen op een hands-on mentaliteit (Weging: 25 %)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 of per mail via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Financieel adviseur die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.